typ, okręt | Iskra |
wyporność | pełna 560 t |
długość | 41,72 m |
szerokość | 7,08 m |
zanurzenie | 3,8 m |
moc maszyn | ożaglowanie + 260 KM |
prędkość | maksymalna 7,5 w. |
zasięg | pod żaglami nieograniczony |
opancerzenie | brak |
uzbrojenie | brak |
załoga | stała 29 + 30-40 uczniów |
inne | brak |
Żaglowiec (szkuner trzymasztowy), okręt szkolny.
Wyporność - wyporność ok. 500 t, wyporność pełna 560 t.
Pojemność BRT 373,22 t (1056,2 m²), pojemność NRT 99,35 t (281,15 m²).
Wymiary - długość całkowita z bukszprytem 50,72 m, największa długość bez bukszprytu 41,72 m, największa szerokość 7,88 m, zanurzenie na dziobie 3,20 m, zanurzenie na rufie 3,80 m.
Wysokość grotmasztu od pokładu do topu stengi 27,30 m, wysokość kolumn masztów od pokładu 20,50 m, długość stengi 9,80 m, długość bukszprytu wystającego poza dziób okrętu 9,00 m, rozpiętość noków rei bryfoka 11,70 m.
Napęd - dwa zestawy żagli: podstawowy - 11 żagli o powierzchni 693,3 m², sztormowy - 4 żagle o powierzchni 174 m², pomocniczy wysokoprężny silnik spalinowy Nohab Ursus, moc 260 KM przy 360 obr./min.
Paliwo - 6 zbiorników, 17,3 ton, .
Osiągi - prędkość pod żaglami 6-10 w., prędkość maksymalna na silniku pomocniczym 7,5 w., zasięg pod żaglami nieograniczony autonomiczność 1 miesiąc.
Opancerzenie - brak.
Uzbrojenie - brak.
Załoga - stała 29 osób.
Dane eksploatacyjne - 30-40 uczniów.
Inne - 4 zbiorniki słodkiej wody, 38 ton.
2 spalinowe agregaty prądotwórcze o mocy 37 KM i mocy prądnicy 22 KW każdy, dające prąd stały o napięciu 110 V i natężeniu 196 A z możliwością pracy równoległej.
1)
…