encyklopedia broni

typ Bathurst

typ, okręt typ Bathurst
wyporność standardowa 790 ts
długość całkowita 56,7 m
szerokość 9,4 m
zanurzenie 3,0 m
moc maszyn 1750 KM
prędkość 15,5 w.
zasięg 4300 Mm - 10 w.
opancerzenie -
uzbrojenie 1x102 pl, 1x40 pl, 40 bg
załoga 85 osób
inne brak

PAŃSTWA (1939-1945):
» Czechosłowacja
» Francja
» Japonia
» Niemcy
» Polska
» Stany Zjednoczone
» Wielka Brytania
» Włochy
» Związek Radziecki
» inne kraje
» Australia:
» 1. broń strzelecka (Australia)
» 2. artyleria (Australia)
» 3. wozy bojowe (Australia)
» 4. samoloty (Australia)
» 5. okręty (Australia)
» 6. inne uzbrojenie (Australia)

RODZAJE BRONI I UZBROJENIA:
» broń strzelecka
» artyleria
» wozy bojowe
» samoloty
» okręty
» Albania, okręty
» Argentyna, okręty
» Australia, okręty
» Austria, okręty
» Belgia, okręty
» Brazylia, okręty
» Bułgaria, okręty
» Chile, okręty
» Czechosłowacja, okręty
» Dania, okręty
» Finlandia, okręty
» Francja, okręty
» Grecja, okręty
» Hiszpania, okręty
» Holandia, okręty
» Japonia, okręty
» Jugosławia, okręty
» Kanada, okręty
» Niemcy, okręty
» Norwegia, okręty
» Polska, okręty
» Rumunia, okręty
» Stany Zjednoczone, okręty
» Syjam, okręty
» Szwajcaria, okręty
» Szwecja, okręty
» Turcja, okręty
» Węgry, okręty
» Wielka Brytania, okręty
» Włochy, okręty
» Związek Radziecki, okręty
» inne uzbrojenie

ARTYKUŁY I UZUPEŁNIENIA:
» teksty o II wojnie światowej
» muzea, skanseny, pomniki
» galeria zdjęć broni i uzbrojenia

MENU - NAWIGACJA:
» strona główna


Strony: I wojna światowa, kalendarz, katalog monet, portal prywatny, seriale telewizyjne, web 2.0.




Porada: Przy wyższych rozdzielczościach ekranu zastosuj skrót klawiszowy "Ctrl" + "+" (Ctrl i plus) aby powiększyć wyświetlaną stronę. "Ctrl" + "-" (Ctrl i minus) pomniejsza. Aby przywrócić domyślne parametry wyświetlania zastosuj skrót "Ctrl" + "0" (Ctrl i zero).

Australia

typ Bathurst

trałowiec

II wojna światowa 1939-1945, → okręty, Australia

typ Bathurst, trałowiec

Spis okrętów

  • okręty gotowe: Ararat, Armidale, Bathurst, Benalla, Bowen, Bunburry, Bundaberg, Castlemaine, Colac, Cootamundra, Cowra, Deloraine, Dubbo, Ecchuca, Freemantle, Gawler, Geelong, Geraldton, Gladstone, Glenelg, Gympie, Horsham, Inverel, Ipswith, Junee, Kalgoorlie, Kapunda, Katoomba, Kiama, Latrobe, Launceston, Lismore, Lithgow, Maryborough, Mildura, Parkes, Pirie, Rockhampton, Sheparton, Stawell, Strahan, Tamworth, Toowoomba, Townswille, Wagga, Wallaroo, Warrambool, Whyalla, Woolongong.

Dane taktyczno-techniczne

typ Bathurst

Wyporność - standardowa 790 ts, pełna1025 ts.
Wymiary - długość całkowita 56,7 m, szerokość 9,4 m, zanurzenie 3,0 m.
Napęd - maszyna parowa potrójnego rozprężania, 1750 KM, 2 kotły, 2 śruby.
Paliwo - mazut, maksymalny zapas paliwa - 153 t.
Osiągi - prędkość 15,5 w., zasięg 4300 Mm przy 10 w.
Uzbrojenie - 1×102 pl L/45, 1×40 pl, 40 bomb głębinowych.
Od ~1944 : 1×102, 1×40 pl, 2×20 pl (2xI), 40 bomb głębinowych.
Załoga - 85 osób.
1)

Dane w układzie tabelarycznym2)

Typ „Bathurst”
Wyporność standardowa - 790 ts; pełna - 1025 ts
Wymiary 56,7(całkowita)x9,4×3,0 m
Napęd maszyna parowa potrójnego rozprężania, 1750 KM, 2 kotły, 2 śruby
Osiągi prędkość - 15,5 w; zasięg - 4300 Mm przy 10 w; maksymalny zapas paliwa - 153 t mazutu
Uzbrojenie 1×102 plot L/45, 1×40 plot, 40 bomb głębinowych
od ~1944 1×102, 1×40 plot, 2×20 plot (2xI), 40 bomb głębinowych
„Bathurst” i „Gawler” 1×76 plot L/•, 1×40 plot, 2×20 plot (2xI), 40 bomb głębinowych
„Stawell” 1×76 plot L/•, 1×20 plot, 40 bomb głębinowych
„Stawell” od ~1944 1×76 plot, 3×20 plot (3xI), 40 bomb głębinowych
Załoga 85 osób
nazwa nr takt. stocznia rozpoczęty wodowany ukończony
Ararat K 34 Evans Deakin, Brisbane, Australia 1942 20.02.1943 ?
Bunburry J 241 ? 15.05.1942 ?
Bundaberg J 231 ? 01.12.1941 1942
Cowra J 351 ? 27.05.1943 ?
Freemantle J 246 ? 18.02.1942 ?
Gympie J 238 ? 30.01.1942 ?
Ipswith J 186 ? 11.08.1941 ?
Kiama J 353 ? 09.07.1943 ?
Launceston J 179 ? 30.06.1941 ?
Parkes J 361 ? 30.10.1943 ?
Townswille J 205 ? 13.05.1941 ?
Armidale J 240 Mort's Dock, Sydney, Australia 1941 23.01.1942 1942
Colac J 242 ? 13.08.1941 ?
Deloraine J 232 ? 26.07.1941 ?
Dubbo J 251 ? 07.03.1942 ?
Inverel J 233 ? 02.05.1942 ?
Latrobe J 234 ? 19.06.1942 ?
Lismore J 145 ? 10.08.1940 ?
Lithgow J 206 ? 21.12.1940 ?
Mildura J 207 1940 15.05.1941 1941
Wagga J 315 ? 05.07.1942 ?
Warrambool J 202 ? 08.05.1941 ?
Bathurst J 158 Cockatoo Dockyard, Sydney, Australia 1939 01.08.1940 1940
Woolongong J 172 ? 05.07.1941 ?
Benalla J 323 Williamstoun Dockyard, Melbourne, Australia ? 19.12.1942 1943
Castlemaine J 244 1940 07.08.1941 1942
Ecchuca J 252 ? 17.01.1942 ?
Geelong J 201 ? 22.04.1941 ?
Horsham J 235 ? 23.05.1942 ?
Sheparton J 248 ? 15.08.1942 ?
Stawell J 348 ? 03.04.1943 ?
Bowen J 285 Walkers Ltd., Maryborough, Australia ? 11.07.1942 ?
Gladstone J 324 ? 26.11.1942 1943
Maryborough J 195 1940 17.10.1940 1941
Rockhampton J 203 ? 26.06.1941 ?
Tamworth J 181 ? 14.03.1942 ?
Toowoomba J 157 ? 26.03.1941 ?
Cootamundra J 316 Poole & Steele, Sydney, Australia ? 03.12.1942 1943
Geraldton J 178 ? 16.08.1941 ?
Junee J 362 ? 16.11.1943 ?
Kapunda J 218 ? 26.03.1942 ?
Katoomba J 204 ? 16.04.1941 ?
Gawler J 188 Broken Hill, Australia ? 04.10.1941 ?
Glenelg J 236 ? 25.09.1942 ?
Kalgoorlie J 192 ? 07.08.1941 ?
Pirie J 189 ? 03.12.1941 1942
Wallaroo J 222 ? 18.02.1942 ?
Whyalla J 153 ? 12.05.1941 ?
Strahan J 363 Government Dockyard, Newcastle, Australia ? 12.07.1943 ?

LOSY:
Ararat” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 34. W 1960 roku wycofano go ze służby i w roku następnym został skreślony z listy floty i złomowany od 06.01.1961 roku w Port Darwin.
Armidale” zatopiony 21.12.1942 roku w rejonie wyspy Timor w wyniku storpedowania przez japońskie samoloty.
Bathurst” przejęty w 1940 roku eks-brytyjski „Bathurst”. W 1948 roku został skreślony z listy floty, został złomowany od 31.08.1948 roku w Sydney.
Benalla” służył także jako okręt ratowniczy, w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 323. W 1958 roku został skreślony z listy floty i złomowany od 03.1958 roku w Japonii. Uwaga: okręt spełniał również funkcje okrętu ratowniczego.
Bowen” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 285. W 1956 roku został skreślony z listy floty i złomowany od 06.1956 roku w Hong Kongu.
Bunburry” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 241. W 1960 roku wycofany ze służby i w 1962 roku został skreślony z listy floty, złomowany od 03.1962 roku w Japonii.
Bundaberg” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 231. W 1959 roku wycofany ze służby i w 1962 roku został skreślony z listy floty, złomowany od 03.1962 roku w Japonii.
Castlemaine” rozpoczęty jako „Castle Harbour”, nazwę zmieniono przed wodowaniem okrętu. W 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 244, od ~1956 roku pełnił funkcję stacjonarnego okrętu szkolnego, a od 1974 roku jest zachowany jako okrętem muzeum w Williamstown.
Colac” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 05, od 1962 roku pełnił funkcję stacjonarnego okrętu szkolnego, brak danych o jego dalszych losach, prawdopodobnie pełni ją dalej.
Cootamundra” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 186, od 1973 roku oferowany na sprzedaż, złomowany ~1975 roku.
Cowra” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 351. W 1962 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Japonii.
Deloraine” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 232. W 1956 roku został skreślony z listy floty, złomowany od 09.1956 roku w Hong Kongu.
Dubbo” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 251. W 1958 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Japonii.
Ecchuca” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 252. W 1952 roku sprzedany Nowej Zelandii, gdzie pływał pod nazwą „Ecchuca”/M 252 do 1967 roku, kiedy został złomowany.
Freemantle” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 246. W 1960 roku został wycofany ze służby i w 1962 roku został skreślony z listy floty, złomowany od 03.1962 roku w Japonii.
Gawler” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Gawler”, eks-brytyjski „Gambier”. W 08.1946 roku sprzedany Turcji, gdzie służył pod nazwą „Ayvalik”, złomowany w 1963 roku.
Geelong” zatonął 18.10.1944 roku na trasie Nowa Gwinea - Australia w wyniku kolizji ze zbiornikowcem „York”.
Geraldton” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Geraldton”. W 1946 roku sprzedany Turcji, gdzie służył pod nazwą „Antalya”. W 1963 roku zmienił nazwę na „Ayvalik”, złomoway w 1975 roku.
Gladstone” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 234, 15.06.1956 roku sprzedany w prywatne ręce, po przebudowie na jednostkę handlową pływał pod nazwą  „Akuna”.
Glenelg” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 236. W 1957 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Hong Kongu.
Gympie” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 238. W 1962 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Japonii.
Horsham” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 235. W 1956 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Hong Kongu.
Inverel” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 233. W 1952 roku sprzedany Nowej Zelandii, gdzie pływał pod nazwą „Inverel”/M 233 do 1979 roku, kiedy został złomowany.
Ipswith” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Ipswith”. W 1946 roku sprzedany Holandii, służył w Holenderskich Indiach Wschodnich pod nazwą „Morotai”, a od 28.12.1949 roku pod banderą Indonezji jako „Hang Tuah”, zatopiony w Balikpapan przez rebelianckie samoloty w dniu 28.04.1958 roku.
Junee” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 362. Sprzedany w 07.1958 roku i złomowany w 1962(?) roku w Sydney.
Kalgoorlie” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Kalgoorlie”. W 1946 roku sprzedany Holandii, służył w Holenderskich Indiach Wschodnich pod nazwą „Ternate” do 1958 roku, kiedy to skreślono go z listy floty.
Kapunda” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 218. W 1962 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Japonii.
Katoomba” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 204. W 1957 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Hong Kongu.
Kiama” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 353. W 1952 roku sprzedany Nowej Zelandii, gdzie pływał pod nazwą „Kiama”/M 353 do 1979 roku, kiedy został złomowany.
Latrobe” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 234. W 1956 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Hong Kongu.
Lauceston” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Lauceston”. W 1946 roku sprzedany Turcji, gdzie służył pod nazwą „Ayancik”, a następnie „Hamit Naci”, złomowany w 1963 roku.
Lismore” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Lismore”. W 1946 roku sprzedany Holandii, służył w Holenderskich Indiach Wschodnich pod nazwą „Batjan” do 1958 roku, kiedy to skreślono go z listy floty.
Lithgow.
Maryborough” przejęty w 1941 roku eks-brytyjski „Maryborough”. W 1947 roku został skreślony z listy floty, został złomowany do 1953 roku w Brisbane.
Mildura” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 207. W 07.1965 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Hong Kongu.
Parkes” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 361. W 1957 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku.
Pirie” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Pirie”. W 08.1946 roku sprzedany Turcji, gdzie służył pod nazwą „Amasra”, złomowany w 1975 roku.
Rockhampton” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 203. W 1962 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Japonii.
Shepparton” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 248. W 1958 roku został skreślony z listy floty, złomowany w tym samym roku w Japonii. Uwaga: okręt spełniał również funkcje okrętu ratowniczego.
Stawell” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 348. W 1952 roku sprzedany Nowej Zelandii, gdzie pływał pod nazwą „Stavell”/M 348 do 1968 roku, kiedy został złomowany.
Strahan” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 363. W 1962 roku został skreślony z listy floty i złomowany w tym samym roku.
Tamworth” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Tamworth”. W 1946 roku sprzedany Holandii, gdzie służył pod nazwą „Tidore”, a od 28.12.1949 roku pod banderą Indonezji jako „Pati Unus”, złomowany na początku lat 70-tych.
Toowoomba” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Toowoomba”. W 1946 roku sprzedany Holandii, gdzie służył pod nazwą „Boerde” do 1958 roku, kiedy to skreślono go z listy floty.
Townsville” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 205. Sprzedany 08.08.1956 roku i prawdopodobnie złomowany.
Wagga” w 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 183. Sprzedany 03.1962, złomowany w tym samym roku.
Wallaroo” zatonął 11.06.1943 w rejonie Freemantle, w wyniku kolizji ze statkiem „Gilbert Gostin”.
Warrnambool” zatonął u wybrzeży Queenslandu po wejściu na minę.
Whyalla” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Whyalla”, eks-brytyjski „Glenelg”. W 1957 roku został sprzedany w prywatne ręce i po przebudowie na jednostkę handlową, służył pod nazwą „Rip”. Uwaga: okręt spełniał również funkcje okrętu ratowniczego.
Wollongong” przejęty w 1942(?) roku eks-brytyjski „Wollongong”. W 1946 roku sprzedany Holandii, służył w Holenderskich Indiach Wschodnich pod nazwą „Banda”, a od 06.04.1950 roku pod banderą Indonezji jako „Radjawali”, zlomowany od 04.1968 roku w Hong Kongu.

Ekspozycja

Literatura i źródła

  1. Tustira Dairiusz - opracowanie własne.

Edycja

Tustira Dairiusz - opracowanie własne

Przypisy

1) , 2)
Tustira Dariusz.




Historia okrętów : typ Bathurst

typ Bathurst, trałowiec

Ararat       K 34, 1950: M 34       / przejdź do → Ararat
Rozpoczęcie budowy 1942. Wodowanie 20.02.1943.

Armidale       J 240       / przejdź do → Armidale
Rozpoczęcie budowy 1941. Wodowanie 23.01.1942. Gotowy 1942.
Zatopiony 21.12.1942, rejon wyspy Timor, japońskie samoloty.

Bathurst       J 158 / eks Wielka Brytnia 1940: Bathurst       / przejdź do → Bathurst
Rozpoczęcie budowy 1939. Wodowanie 01.08.1940. Gotowy 1940.

Benalla       J 323, 1950: M 323       / przejdź do → Benalla
Wodowanie 19.12.1942. Gotowy 1943.

Bowen       J 285, 1950: M 285       / przejdź do → Bowen
Wodowanie 11.07.1942.

Bunburry       J 241, 1950: M 241       / przejdź do → Bunburry
Wodowanie 15.05.1942.

Bundaberg       J 231, 1950: M 231       / przejdź do → Bundaberg
Wodowanie 01.12.1941. Gotowy 1942.

Castlemaine       J 244, 1950: M 244 / eks: Castle Harbour       / przejdź do → Castlemaine
Rozpoczęcie budowy 1940. Wodowanie 07.08.1941. Gotowy 1942.

Colac       J 242, 1950: M 05       / przejdź do → Colac
Wodowanie 13.08.1941.

Cootamundra       J 316, 1950: M 186       / przejdź do → Cootamundra
Wodowanie 03.12.1942. Gotowy 1943.

Cowra       J 351, 1950: M 351       / przejdź do → Cowra
Wodowanie 27.05.1943.

Deloraine       J 232, 1950: M 232       / przejdź do → Deloraine
Wodowanie 26.07.1941.

Dubbo       J 251, 1950: M 251       / przejdź do → Dubbo
Wodowanie 07.03.1942.

Ecchuca       J 252, 1950: M 252 / Nowa Zelandia 1952: Ecchuca / M 252       / przejdź do → Ecchuca
Wodowanie 17.01.1942.

Freemantle       J 246, 1950: M 246       / przejdź do → Freemantle
Wodowanie 18.02.1942.

Gawler       J 188 / eks Wielka Brytania 1942(?): Gawler, eks Wielka Brytania: Gambier / Turcja .08.1946: Ayvalik       / przejdź do → Gawler
Wodowanie 04.10.1941.

Geelong       J 201       / przejdź do → Geelong
Wodowanie 22.04.1941.
Zatopiony 18.10.1944, na trasie Nowa Gwinea - Australia, kolizja ze zbiornikowcem ”York”.

Geraldton       J 178 / eks Wielka Brytania 1942(?): Geraldton / Turcja 1946: Antalya, 1963: Ayvalik       / przejdź do → Geraldton
Wodowanie 16.08.1941.

Gladstone       J 324, 1950: M 234       / przejdź do → Gladstone
Wodowanie 26.11.1942. Gotowy 1943.

Glenelg       J 236, 1950: M 236       / przejdź do → Glenelg
Wodowanie 25.09.1942.

Gympie       J 238, 1950: M 238       / przejdź do → Gympie
Wodowanie 30.01.1942.

Horsham       J 235, 1950: M 235       / przejdź do → Horsham
Wodowanie 23.05.1942.

Inverel       J 233, 1950: M 233 / Nowa Zelandia 1952: Inverel/M 233       / przejdź do → Inverel
Wodowanie 02.05.1942.

Ipswith       J 186 / eks Wielka Brytania 1942(?): Ipswith / Holandia 1946: Morotai, Indonezja 28.12.1949: Hang Tuah       / przejdź do → Ipswith
Wodowanie 11.08.1941.
Zatopiony 28.04.1958, Balikpapan, rebelianckie samoloty.

Junee       J 362, 1950: M 362       / przejdź do → Junee
Wodowanie 16.11.1943.

Kalgoorlie       J 192 / eks Wielka Brytania 1942(?): Kalgoorlie / Holandia 1946: Ternate       / przejdź do → Kalgoorlie
Wodowanie 07.08.1941.

Kapunda       J 218, 1950: M 218       / przejdź do → Kapunda
Wodowanie 26.03.1942.

Katoomba       J 204, 1950: M 204       / przejdź do → Katoomba
Wodowanie 16.04.1941.

Kiama       J 353, 1950: M 353 / Nowa Zelandia 1952: Kiama/M 353       / przejdź do → Kiama
Wodowanie 09.07.1943.

Latrobe       J 234, 1950: M 234       / przejdź do → Latrobe
Wodowanie 19.06.1942.

Launceston       J 179 / eks Wielka Brytania 1942(?): Launceston / Turcja 1946: Ayancik, Turcja: Hamit Naci       / przejdź do → Launceston
Wodowanie 30.06.1941.

Lismore       J 145 / eks Wielka Brytania 1942(?): Lismore / Holandia 1946: Batjan       / przejdź do → Lismore
Wodowanie 10.08.1940.

Lithgow       J 206       / przejdź do → Lithgow
Wodowanie 21.12.1940.

Maryborough       J 195 / eks Wielka Brytania 1941: Maryborough       / przejdź do → Maryborough
Rozpoczęcie budowy 1940. Wodowanie 17.10.1940. Gotowy 1941.

Mildura       J 207, 1950: M 207       / przejdź do → Mildura
Rozpoczęcie budowy 1940. Wodowanie 15.05.1941. Gotowy 1941.

Parkes       J 361, 1950: M 361       / przejdź do → Parkes
Wodowanie 30.10.1943.

Pirie       J 189 / eks Wielka Brytania 1942(?): Pirie / Turcja .08.1946: Amasra       / przejdź do → Pirie
Wodowanie 03.12.1941. Gotowy 1942.

Rockhampton       J 203, 1950: M 203       / przejdź do → Rockhampton
Wodowanie 26.06.1941.

Sheparton       J 248, 1950: M 248       / przejdź do → Sheparton
Wodowanie 15.08.1942.

Stawell       J 348, 1950: M 348 / Nowa Zelandia 1952: Stavell/M 348       / przejdź do → Stawell
Wodowanie 03.04.1943.

Strahan       J 363, 1950: M 363       / przejdź do → Strahan
Wodowanie 12.07.1943.

Tamworth       J 181 / eks Wielka Brytania 1942(?): Tamworth / Holandia 1946: Tidore, Indonezja 28.12.1949: Pati Unus       / przejdź do → Tamworth
Wodowanie 14.03.1942.

Toowoomba       J 157 / eks Wielka Brytania 1942(?): Toowoomba / Holandia 1946: Boerde       / przejdź do → Toowoomba
Wodowanie 26.03.1941.

Townswille       J 205, 1950: M 205       / przejdź do → Townswille
Wodowanie 13.05.1941.

Wagga       J 315, 1950: M 183       / przejdź do → Wagga
Wodowanie 05.07.1942.

Wallaroo       J 222       / przejdź do → Wallaroo
Wodowanie 18.02.1942.
Zatopiony 11.06.1943, rejon Freemantle, kolizja ze statkiem ”Gilbert Gostin”.

Warrambool       J 202       / przejdź do → Warrambool
Wodowanie 08.05.1941.

Whyalla       J 153 / eks Wielka Brytania 1942(?): Whyalla, eks Wielka Brytania: Glenelg       / przejdź do → Whyalla
Wodowanie 12.05.1941.

Woolongong       J 172 / eks Wielka Brytania 1942(?): Woolongong / Holandia 1946: Banda, Indonezja 06.04.1950: Radjawali       / przejdź do → Woolongong
Wodowanie 05.07.1941.

© 1998-2024, Jurek
Strona może używać informacji przechowywanych w pikach cookies w celach identyfikacji sesji użytkownika, analizy statystycznej oraz przechowywania informacji o logowaniu i korzystaniu z zastrzeżonych zasobów. Pliki cookies mogą stosować zewnętrzne systemy rekamowe zamieszczone na stronie. Rodzaj informacji przechowywanych w tych plikach możliwy jest do analizy przez ich podgląd w przeglądarce internetowej. Jeżeli zasady funkcjonowania pików tego typu może narazić Twoją prywatność możesz wyłączyć zapisywanie tych plików na dysku w ustawieniach przeglądarki, użyć dodatkowych programów i skryptów blokujących te pliki lub zrezygnować z korzystania z tego serwisu. Sposób podglądu, edycji i usuwania cookies zależny jest od rodzaju przeglądarki - zapoznaj się z funkcjonowaniem tych opcji lub poproś o pomoc twórcę programu.