typ, okręt | typ Fairmidale B |
wyporność | normalna 73 ts |
długość | całkowita 34,2 m |
szerokość | 5,6 m |
zanurzenie | 1,5 m |
moc maszyn | 1200 KM |
prędkość | maksymalna 20 w. |
zasięg | 1500 Mm - 12 w. |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | 1×47, 3×20 pl, 4 km pl, 1 mbg |
załoga | 14 osób |
inne | brak |
Wyporność - normalna 73 ts, pełna 85 ts.
Wymiary - długość całkowita 34,2 m, szerokość 5,6 m, zanurzenie 1,5 m.
Napęd - 2 silniki benzynowe Hall-Scott Defender, 1200 KM, 2 śruby, 2 stery.
Paliwo - benzyna.
Osiągi - prędkość maksymalna 20 w., zasięg 1500 Mm przy 12 w.
Uzbrojenie - 1×47, 3×20 pl (1×II, 1×I), 4 km pl (2×II), 1 mbg (zapas: 20 bomb głębinowych).
Załoga - 14 osób.
1)
Dane w układzie tabelarycznym2)
Brytyjski typ „Fairmidale B” | |
---|---|
Wyporność | normalna - 73 ts; pełna - 85 ts |
Wymiary | 34,2 (całkowita)×5,6×1,5 m |
Napęd | 2 silniki benzynowe Hall-Scott Defender, 1200 KM, 2 śruby; 2 stery |
Osiągi | prędkość - 20 w; zasięg - 1500 Mm przy 12 w |
Uzbrojenie | 1×47, 3×20 plot (1×II; 1×I), 4 km plot (2×II), 1 miotacz bomb głębinowych (zapas: 20 bomb głębinowych) |
Załoga | 14 osób |
nazwa | stocznia | zamówiony | ukończony | sprzedany |
---|---|---|---|---|
ML 424 | Green Point Boatyard, Sydney, Australia | 01.1942 | 28.01.1943 | po 03.1947 |
ML 425 | 01.1942 | 06.02.1943 | po 03.1947 | |
ML 426 | 01.1942 | 05.03.1943 | po 03.1947 | |
ML 427 | 01.1942 | 15.03.1943 | po 03.1947 | |
ML 428 | 01.1942 | 31.03.1943 | po 03.1947 | |
ML 429 | 01.1942 | 15.04.1943 | po 03.1947 | |
ML 430 | 01.1942 | 04.04.1943 | × | |
ML 431 | 01.1942 | 14.05.1943 | po 03.1947 | |
ML 801 | 28.11.1941 | 29.05.1943 | 1949 | |
ML 802 | 28.11.1941 | 15.06.1943 | 1949 | |
ML 803 | 28.11.1941 | 08.07.1943 | 1949 | |
ML 804 | 28.11.1941 | 15.07.1943 | 1949 | |
ML 805 | 28.11.1941 | 03.08.1943 | 1949 | |
ML 806 | 28.11.1941 | 08.09.1943 | 1949 | |
ML 807 | 28.11.1941 | 13.09.1943 | 1949 | |
ML 808 | 28.11.1941 | 29.09.1943 | 1949 | |
ML 809 | Halvorsen, Sydney, Australia | 27.05.1942 | 07.10.1943 | 1949 |
ML 810 | 27.05.1942 | 25.10.1943 | 1949 | |
ML 811 | Norman Wright, Brisbane, Australia | 27.05.1942 | 05.11.1943 | 1949 |
ML 812 | 27.05.1942 | 04.12.1943 | 1949 | |
ML 813 | Halvorsen, Sydney, Australia | 19.05.1942 | 16.11.1942 | 1949 |
ML 814 | 19.05.1942 | 16.11.1942 | 1949 | |
ML 815 | Norman Wright, Brisbane, Australia | 19.05.1942 | 11.01.1943 | 1949 |
ML 816 | 19.05.1942 | 01.06.1943 | 1949 | |
ML 817 | Halvorsen, Sydney, Australia | 19.05.1942 | 16.02.1943 | 1949 |
ML 818 | 19.05.1942 | 29.03.1943 | 1949 | |
ML 819 | 19.05.1942 | 10.05.1943 | 1949 | |
ML 820 | 19.05.1942 | 21.06.1943 | 1949 | |
ML 821 | 19.05.1942 | 29.07.1943 | 1949 | |
ML 822 | 19.05.1942 | 30.08.1943 | 1949 | |
ML 823 | 19.05.1942 | 30.09.1943 | 1949 | |
ML 824 | 19.05.1942 | 18.11.1943 | 1949 | |
ML 825 | 19.05.1942 | 01.02.1944 | 1949 | |
ML 826 | Norman Wright, Brisbane, Australia | 19.05.1942 | 01.01.9144 | 1949 |
ML 827 | 19.05.1942 | 19.04.1944 | x | |
ML 828 | 19.05.1942 | nie rozpoczęty |
Uwaga:
jednostki od ML 424 do ML 431 zamówione jako zastępstwo nie rozpoczętych jednostek o tych samych nazwach zamówionych w stoczni John Thornycroft & Co. Ltd., Singapore, Malaje;
jednostki od ML 801 do ML 808 początkowo planowano zamówić w stoczni John Thornycroft & Co. Ltd., Singapore, Malaje;
jednostki od ML 809 do ML 812 zamówiono w stoczni Green Point Boatyard, Sydney, Australia, zbudowane na podstawie subkontraktu.
LOSY:
„ML 424” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
„ML 425” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
„ML 426” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
„ML 427” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
„ML 428” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
„ML 429” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
„ML 430” 14.08.1944 roku zatopiony koło Nowej Gwinei w pojedynku artyleryjskim z japońskim okrętem podwodnym.
„ML 431” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
„ML 801” sprzedany w 1949 roku.
„ML 802” sprzedany w 1949 roku.
„ML 803” sprzedany w 1949 roku.
„ML 804” sprzedany w 1949 roku.
„ML 805” sprzedany w 1949 roku.
„ML 806” sprzedany w 1949 roku.
„ML 807” sprzedany w 1949 roku.
„ML 808” sprzedany w 1949 roku.
„ML 809” sprzedany w 1949 roku.
„ML 810” sprzedany w 1949 roku.
„ML 811” sprzedany w 1949 roku.
„ML 812” sprzedany w 1949 roku.
„ML 813” sprzedany w 1949 roku.
„ML 814” sprzedany w 1949 roku.
„ML 815” sprzedany w 1949 roku.
„ML 816” sprzedany w 1949 roku.
„ML 817” sprzedany w 1949 roku.
„ML 818” sprzedany w 1949 roku.
„ML 819” sprzedany w 1949 roku.
„ML 820” sprzedany w 1949 roku.
„ML 821” sprzedany w 1949 roku.
„ML 822” sprzedany w 1949 roku.
„ML 823” sprzedany w 1949 roku.
„ML 824” sprzedany w 1949 roku.
„ML 825” sprzedany w 1949 roku.
„ML 826” sprzedany w 1949 roku.
„ML 827” 17.11.1944 roku wszedł na brzeg w Zatoce Jacquinot (Nowa Gwinea), ściągnięty, 20.11.1944 roku zatonął na holu okrętu ratowniczego „Cambrian Salvor”.
„ML 828” zamówienie anulowane w 1943(1944?) roku.
Tustira Dariusz - opracowanie własne - szablon - tabela danych - szablon tabeli - spis floty