encyklopedia broni

typ brytyjski Fairmidale B

typ, okręt typ Fairmidale B
wyporność normalna 73 ts
długość całkowita 34,2 m
szerokość 5,6 m
zanurzenie 1,5 m
moc maszyn 1200 KM
prędkość maksymalna 20 w.
zasięg 1500 Mm - 12 w.
opancerzenie -
uzbrojenie 1×47, 3×20 pl, 4 km pl, 1 mbg
załoga 14 osób
inne brak

PAŃSTWA (1939-1945):
» Czechosłowacja
» Francja
» Japonia
» Niemcy
» Polska
» Stany Zjednoczone
» Wielka Brytania
» Włochy
» Związek Radziecki
» inne kraje
» Australia:
» 1. broń strzelecka (Australia)
» 2. artyleria (Australia)
» 3. wozy bojowe (Australia)
» 4. samoloty (Australia)
» 5. okręty (Australia)
» 6. inne uzbrojenie (Australia)

RODZAJE BRONI I UZBROJENIA:
» broń strzelecka
» artyleria
» wozy bojowe
» samoloty
» okręty
» Albania, okręty
» Argentyna, okręty
» Australia, okręty
» Austria, okręty
» Belgia, okręty
» Brazylia, okręty
» Bułgaria, okręty
» Chile, okręty
» Czechosłowacja, okręty
» Dania, okręty
» Finlandia, okręty
» Francja, okręty
» Grecja, okręty
» Hiszpania, okręty
» Holandia, okręty
» Japonia, okręty
» Jugosławia, okręty
» Kanada, okręty
» Niemcy, okręty
» Norwegia, okręty
» Polska, okręty
» Rumunia, okręty
» Stany Zjednoczone, okręty
» Syjam, okręty
» Szwajcaria, okręty
» Szwecja, okręty
» Turcja, okręty
» Węgry, okręty
» Wielka Brytania, okręty
» Włochy, okręty
» Związek Radziecki, okręty
» inne uzbrojenie

ARTYKUŁY I UZUPEŁNIENIA:
» teksty o II wojnie światowej
» muzea, skanseny, pomniki
» galeria zdjęć broni i uzbrojenia

MENU - NAWIGACJA:
» strona główna


Strony: I wojna światowa, kalendarz, katalog monet, portal prywatny, seriale telewizyjne, web 2.0.




Porada: Przy wyższych rozdzielczościach ekranu zastosuj skrót klawiszowy "Ctrl" + "+" (Ctrl i plus) aby powiększyć wyświetlaną stronę. "Ctrl" + "-" (Ctrl i minus) pomniejsza. Aby przywrócić domyślne parametry wyświetlania zastosuj skrót "Ctrl" + "0" (Ctrl i zero).

Australia

typ brytyjski Fairmidale B

ścigacz okrętów podwodnych

II wojna światowa 1939-1945, → okręty, Australia

typ brytyjski Fairmidale B, ścigacz okrętów podwodnych

Spis okrętów

  • okręty gotowe: ML 424, ML 425, ML 426, ML 427, ML 428, ML 429, ML 430, ML 431, ML 801, ML 802, ML 803, ML 804, ML 805, ML 806, ML 807, ML 808, ML 809, ML 810, ML 811, ML 812, ML 813, ML 814, ML 815, ML 816, ML 817, ML 818, ML 819, ML 820, ML 821, ML 822, ML 823, ML 824, ML 825, ML 826, ML 827.
  • okręty nieukończone i anulowane: ML 828.

Dane taktyczno-techniczne

typ brytyjski Fairmidale B

Wyporność - normalna 73 ts, pełna 85 ts.
Wymiary - długość całkowita 34,2 m, szerokość 5,6 m, zanurzenie 1,5 m.
Napęd - 2 silniki benzynowe Hall-Scott Defender, 1200 KM, 2 śruby, 2 stery.
Paliwo - benzyna.
Osiągi - prędkość maksymalna 20 w., zasięg 1500 Mm przy 12 w.
Uzbrojenie - 1×47, 3×20 pl (1×II, 1×I), 4 km pl (2×II), 1 mbg (zapas: 20 bomb głębinowych).
Załoga - 14 osób.
1)

Dane w układzie tabelarycznym2)

Brytyjski typ „Fairmidale B”
Wyporność normalna - 73 ts; pełna - 85 ts
Wymiary 34,2 (całkowita)×5,6×1,5 m
Napęd 2 silniki benzynowe Hall-Scott Defender, 1200 KM, 2 śruby; 2 stery
Osiągi prędkość - 20 w; zasięg - 1500 Mm przy 12 w
Uzbrojenie 1×47, 3×20 plot (1×II; 1×I), 4 km plot (2×II), 1 miotacz bomb głębinowych (zapas: 20 bomb głębinowych)
Załoga 14 osób
nazwa stocznia zamówiony ukończony sprzedany
ML 424 Green Point Boatyard, Sydney, Australia 01.1942 28.01.1943 po 03.1947
ML 425 01.1942 06.02.1943 po 03.1947
ML 426 01.1942 05.03.1943 po 03.1947
ML 427 01.1942 15.03.1943 po 03.1947
ML 428 01.1942 31.03.1943 po 03.1947
ML 429 01.1942 15.04.1943 po 03.1947
ML 430 01.1942 04.04.1943 ×
ML 431 01.1942 14.05.1943 po 03.1947
ML 801 28.11.1941 29.05.1943 1949
ML 802 28.11.1941 15.06.1943 1949
ML 803 28.11.1941 08.07.1943 1949
ML 804 28.11.1941 15.07.1943 1949
ML 805 28.11.1941 03.08.1943 1949
ML 806 28.11.1941 08.09.1943 1949
ML 807 28.11.1941 13.09.1943 1949
ML 808 28.11.1941 29.09.1943 1949
ML 809 Halvorsen, Sydney, Australia 27.05.1942 07.10.1943 1949
ML 810 27.05.1942 25.10.1943 1949
ML 811 Norman Wright, Brisbane, Australia 27.05.1942 05.11.1943 1949
ML 812 27.05.1942 04.12.1943 1949
ML 813 Halvorsen, Sydney, Australia 19.05.1942 16.11.1942 1949
ML 814 19.05.1942 16.11.1942 1949
ML 815 Norman Wright, Brisbane, Australia 19.05.1942 11.01.1943 1949
ML 816 19.05.1942 01.06.1943 1949
ML 817 Halvorsen, Sydney, Australia 19.05.1942 16.02.1943 1949
ML 818 19.05.1942 29.03.1943 1949
ML 819 19.05.1942 10.05.1943 1949
ML 820 19.05.1942 21.06.1943 1949
ML 821 19.05.1942 29.07.1943 1949
ML 822 19.05.1942 30.08.1943 1949
ML 823 19.05.1942 30.09.1943 1949
ML 824 19.05.1942 18.11.1943 1949
ML 825 19.05.1942 01.02.1944 1949
ML 826 Norman Wright, Brisbane, Australia 19.05.1942 01.01.9144 1949
ML 827 19.05.1942 19.04.1944 x
ML 828 19.05.1942 nie rozpoczęty

Uwaga:
jednostki od ML 424 do ML 431 zamówione jako zastępstwo nie rozpoczętych jednostek o tych samych nazwach zamówionych w stoczni John Thornycroft & Co. Ltd., Singapore, Malaje;
jednostki od ML 801 do ML 808 początkowo planowano zamówić w stoczni John Thornycroft & Co. Ltd., Singapore, Malaje;
jednostki od ML 809 do ML 812 zamówiono w stoczni Green Point Boatyard, Sydney, Australia, zbudowane na podstawie subkontraktu.

LOSY:
ML 424” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
ML 425” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
ML 426” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
ML 427” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
ML 428” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
ML 429” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
ML 430” 14.08.1944 roku zatopiony koło Nowej Gwinei w pojedynku artyleryjskim z japońskim okrętem podwodnym.
ML 431” od 03.1947 roku oferowany na sprzedaż.
ML 801” sprzedany w 1949 roku.
ML 802” sprzedany w 1949 roku.
ML 803” sprzedany w 1949 roku.
ML 804” sprzedany w 1949 roku.
ML 805” sprzedany w 1949 roku.
ML 806” sprzedany w 1949 roku.
ML 807” sprzedany w 1949 roku.
ML 808” sprzedany w 1949 roku.
ML 809” sprzedany w 1949 roku.
ML 810” sprzedany w 1949 roku.
ML 811” sprzedany w 1949 roku.
ML 812” sprzedany w 1949 roku.
ML 813” sprzedany w 1949 roku.
ML 814” sprzedany w 1949 roku.
ML 815” sprzedany w 1949 roku.
ML 816” sprzedany w 1949 roku.
ML 817” sprzedany w 1949 roku.
ML 818” sprzedany w 1949 roku.
ML 819” sprzedany w 1949 roku.
ML 820” sprzedany w 1949 roku.
ML 821” sprzedany w 1949 roku.
ML 822” sprzedany w 1949 roku.
ML 823” sprzedany w 1949 roku.
ML 824” sprzedany w 1949 roku.
ML 825” sprzedany w 1949 roku.
ML 826” sprzedany w 1949 roku.
ML 827” 17.11.1944 roku wszedł na brzeg w Zatoce Jacquinot (Nowa Gwinea), ściągnięty, 20.11.1944 roku zatonął na holu okrętu ratowniczego „Cambrian Salvor”.
ML 828” zamówienie anulowane w 1943(1944?) roku.

Literatura i źródła

  1. Tustira Dariusz - opracowanie własne.

Edycja

Tustira Dariusz - opracowanie własne - szablon - tabela danych - szablon tabeli - spis floty

Przypisy

1) , 2)
Tustira Dariusz.




Historia okrętów : typ brytyjski Fairmidale B

typ brytyjski Fairmidale B, ścigacz okrętów podwodnych

ML 424       / przejdź do → ML 424
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 28.01.1943.

ML 425       / przejdź do → ML 425
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 06.02.1943.

ML 426       / przejdź do → ML 426
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 05.03.1943.

ML 427       / przejdź do → ML 427
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 15.03.1943.

ML 428       / przejdź do → ML 428
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 31.03.1943.

ML 429       / przejdź do → ML 429
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 15.04.1943.

ML 430       / przejdź do → ML 430
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 04.04.1943.
Zatopiony 14.08.1944, koło Nowej Gwinei, pojedynek artyleryjski z japońskim okrętem podwodnym.

ML 431       / przejdź do → ML 431
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 14.05.1943.

ML 801       / przejdź do → ML 801
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 29.05.1943.

ML 802       / przejdź do → ML 802
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 15.06.1943.

ML 803       / przejdź do → ML 803
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 08.07.1943.

ML 804       / przejdź do → ML 804
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 15.07.1943.

ML 805       / przejdź do → ML 805
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 03.08.1943.

ML 806       / przejdź do → ML 806
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 08.09.1943.

ML 807       / przejdź do → ML 807
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 13.09.1943.

ML 808       / przejdź do → ML 808
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 29.09.1943.

ML 809       / przejdź do → ML 809
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 07.10.1943.

ML 810       / przejdź do → ML 810
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 25.10.1943.

ML 811       / przejdź do → ML 811
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 05.11.1943.

ML 812       / przejdź do → ML 812
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 04.12.1943.

ML 813       / przejdź do → ML 813
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 16.11.1942.

ML 814       / przejdź do → ML 814
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 16.11.1942.

ML 815       / przejdź do → ML 815
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 11.01.1943.

ML 816       / przejdź do → ML 816
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 01.06.1943.

ML 817       / przejdź do → ML 817
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 16.02.1943.

ML 818       / przejdź do → ML 818
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 29.03.1943.

ML 819       / przejdź do → ML 819
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 10.05.1943.

ML 820       / przejdź do → ML 820
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 21.06.1943.

ML 821       / przejdź do → ML 821
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 29.07.1943.

ML 822       / przejdź do → ML 822
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 30.08.1943.

ML 823       / przejdź do → ML 823
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 30.09.1943.

ML 824       / przejdź do → ML 824
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 18.11.1943.

ML 825       / przejdź do → ML 825
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 01.02.1944.

ML 826       / przejdź do → ML 826
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 01.01.1944.

ML 827       / przejdź do → ML 827
Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 19.04.1944.
Zatopiony 20.11.1944, na holu okrętu ratowniczego ”Cambrian Salvor”, po uszkodzeniach z 17.11.1944.

okręty nieukończone lub anulowane:

ML 828       / przejdź do → ML 828


© 1998-2024, Jurek
Strona może używać informacji przechowywanych w pikach cookies w celach identyfikacji sesji użytkownika, analizy statystycznej oraz przechowywania informacji o logowaniu i korzystaniu z zastrzeżonych zasobów. Pliki cookies mogą stosować zewnętrzne systemy rekamowe zamieszczone na stronie. Rodzaj informacji przechowywanych w tych plikach możliwy jest do analizy przez ich podgląd w przeglądarce internetowej. Jeżeli zasady funkcjonowania pików tego typu może narazić Twoją prywatność możesz wyłączyć zapisywanie tych plików na dysku w ustawieniach przeglądarki, użyć dodatkowych programów i skryptów blokujących te pliki lub zrezygnować z korzystania z tego serwisu. Sposób podglądu, edycji i usuwania cookies zależny jest od rodzaju przeglądarki - zapoznaj się z funkcjonowaniem tych opcji lub poproś o pomoc twórcę programu.