typ, okręt | typ brytyjski N |
wyporność | standardowa 1773 ts |
długość | całkowita 108,7 m |
szerokość | 10,9 m |
zanurzenie | 3,5/4,0 m |
moc maszyn | 40 000 KM |
prędkość | 36 w. |
zasięg | 5500 Mm - 15 w. |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | 6x120, 1x102 pl, 4x40 pl, 4 wt 533, bg |
załoga | 183 osoby |
inne | brak |
Okręty obsadzone przez Australijczyków, były własnością rządu brytyjskiego.
Wyporność - standardowa 1773 ts; pełna 2384 ts.
Wymiary - długość całkowita 108,7 m, długość między pionami 103,5 m, szerokość 10,9 m, zanurzenie 3,5/4,0 m.
Napęd - 2 turbiny parowe Parsons, 40 000 KM, 2 kotły Admiralicji, 2 śruby, 1 ster.
Paliwo - mazut, maksymalny zapas paliwa 492 t.
Osiągi - prędkość 36 w., zasięg 5500 Mm przy 15 w., zasięg 3750 Mm przy 20 w.
Uzbrojenie - 6×120 L/45 (3×II), 1×102 pl L/45, 4×40 pl (1×IV), 4×20 pl (2×II), 4×13 pl (2×II), 4 wt 533 (1×IV, pokładowe), 1 wbg, 2 mbg.
Od 1943: 6×120, 4×40 pl,10×20 pl (4xII, 2xI), 8 wt 533 (2xIV, pokładowe), 1 wbg, 2 mbg.
Nizam od 1945: 6×120, 6×40 plot (1xIV, 6xI)1), 10×20 plot, 4 wt 533 (1xIV, pokładowe), 1 wbg, 2 mbg.
Załoga - 183 osoby2).
3)
Dane w układzie tabelarycznym4)
Brytyjski typ „N” | ||
---|---|---|
Wyporność | standardowa - 1773 ts; pełna - 2384 ts | |
Wymiary | 108,7(całkowita); 103,5(między pionami)x10,9×3,5/4,0 m | |
Napęd | 2 turbiny parowe Parsons, 40000 KM, 2 kotły Admiralicji, 2 śruby, 1 ster | |
Osiągi | prędkość - 36 w; zasięg - 5500 Mm przy 15 w; 3750 Mm przy 20 w; maksymalny zapas paliwa - 492 t mazutu | |
Uzbrojenie | 6×120 L/45 (3xII), 1×102 plot L/45, 4×40 plot (1xIV), 4×20 plot (2xII), 4×13 plot (2xII), 4 rury torpedowe 533 (1xIV, pokładowe), 1 wyrzutnia i 2 miotacze bomb głębinowych | |
od 1943 | 6×120, 4×40 plot,10×20 plot (4xII, 2xI), 8 rur torpedowych 533 (2xIV, pokładowe), 1 wyrzutnia i 2 miotacze bomb głębinowych | |
Nizam od 1945 | 6×120, 6×40 plot (1xIV, 6xI)5), 10×20 plot, 4 rury torpedowe 533 (1xIV, pokładowe), 1 wyrzutnia i 2 miotacze bomb głębinowych | |
Załoga | 183 (Napier - 218) osoby |
nazwa | nr takt. | stocznia | rozpoczęty | wodowany | ukończony |
---|---|---|---|---|---|
Napier | G 97 | Fairfield Shipbuilding & Engineering Co. Ltd, Glasgow, Wielka Brytania | 1939 | 1939 | 11.12.1939 |
Nestor | G 02 | 09.07.1940 | 12.02.1941 | ||
Nepal | G 25 | John Thornycroft & Co. Ltd, Woolston, Southampton, Wielka Brytania | 04.12.1941 | 29.05.1942 | |
Norman | G 49 | 30.10.1940 | 29.09.1941 | ||
Nizam | G 38 | John Brown & Co., Clydebank, Wielka Brytania | 04.07.1940 | 08.01.1941 |
LOSY:
„Napier” przejęty w 1940 roku eks-brytyjski „Napier”, wyposażony jako przewodnik flotylli. Jesienią 1945 roku wrócił pod banderę brytyjską z zachowaniem dotychczasowej nazwy.
„Nestor” przejęty w 1941 roku (w końcowym etapie wyposażania) eks-brytyjski „Nestor”. 15.06.1942 roku ciężko uszkodzony na północny zachód od Derny, Cyranejka (Libia) przez niemieckie samoloty, zatonął w dniu następnym podczas próby odholowania przez brytyjski niszczyciel „Javelin”.
„Nepal” przejęty 05.1942 roku (w końcowym etapie wyposażania) eks-brytyjski „Nepal”, eks-brytyjski „Norseman”. 11.11.1945 roku wrócił pod banderę brytyjską z zachowaniem dotychczasowej nazwy.
„Norman” przejęty 09.1941 roku (w końcowym etapie wyposażania) eks-brytyjski „Norman”. Jesienią 1945 roku wrócił pod banderę brytyjską z zachowaniem dotychczasowej nazwy.
„Nizam” przejęty 01.1941 roku (w końcowym etapie wyposażania) eks-brytyjski „Nizam”, Jesienią 1945 roku wrócił pod banderę brytyjską z zachowaniem dotychczasowej nazwy.
…