typ, okręt | typ Drummond |
wyporność | 650 ts pełna |
długość | 59,4 m całkowita |
szerokość | 7,3 m |
zanurzenie | 2,6/3,5 m |
moc maszyn | 2000 KM |
prędkość | 15 w |
zasięg | 7 000 Mm przy 5 w |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | 2x102, 2x40 plot, 2x23 plot, 2 mbg, miny |
załoga | 62 osoby |
inne | brak |
Trałowiec.
Wyporność standardowa - 600 ts, pełna 650 ts.
Wymiary - długość 59,4 m (całkowita), szerokość 7,3 m, zanurzenie 2,6/3,5 m.
Napęd - Diesle MAN, moc 2 000 KM, 2 śruby.
Paliwo - olej napędowy, normalny zapas paliwa 50 t.
Osiągi - prędkość maksymalna 15 w, zasięg 7 000 Mm przy 5 w, 3000 Mm przy 10 w.
Uzbrojenie - 2×102 L/47 (2×I), 2×40 plot (2×I), 2×23 plot (2×I), 2 mbg, miny.
Załoga - 62 osoby.
1)
Dane w układzie tabelarycznym2)
Typ „Drummond” | |
---|---|
Wyporność | standardowa - 600 ts; pełna - 650 ts |
Wymiary | 59,4(całkowita); x 7,3 x 2,6/3,5 m |
Napęd | Diesle MAN, 2 000 KM, 2 śruby |
Osiągi | prędkość - 15 w; zasięg - 7 000 Mm przy 5 w; 3000 Mm przy 10 w; normalny zapas paliwa - 50 t ropy |
Uzbrojenie | 2×102 L/47 (2xI), 2×40 plot (2xI), 2×23 plot (2xI), 2 miotacze bomb głębinowych, miny |
Załoga | 62 osoby |
nazwa | nr takt. | stocznia | rozpoczęte | wodowane | ukończone |
---|---|---|---|---|---|
Bouchard | M 7 | Astileros Nav., Rio Santiago, Argentyna | 1935 | 1936 | 1936 |
Drummond | M 2 | 1935 | 1936 | 1936 | |
Granville | M 4 | 1935 | 1936 | 1936 | |
Spiro | M 13 | 1937 | 1938 | 1938 | |
Commodoro Py | M 15 | Hansen-Puccini, San Fernando, Argentyna | 1937 | 03.1938 | 1938 |
Fournier | M 5 | 1937 | 1938 | 1938 | |
Robinson | M 14 | 1937 | 08.1938 | 1938 | |
Seaver | M 12 | 1937 | 08.1938 | 1938 | |
Parker | M 11 | Sanchez, San Fernando, Argentyna | 1937 | 1938 | 1938 |
LOSY:
„Bouchard” 02.02.1964 roku sprzedany Paragwajowi i przemianowany na „Nanava” / M 1.
„Drummond” 28.03.1964 roku wycofany ze służby.
„Granville” 19.12.1967 roku wycofany ze służby.
„Spiro” w 1964 roku przeklasyfikowany na patrolowiec i przesunięty do straży przybrzeżnej zmienił nr taktyczny na CG 12, wycofany ze służby w 1983 roku.
„Commodoro Py” około 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 10, 20.11.1967 roku wycofany ze służby. W 1968 roku sprzedany Paragwajowi, gdzie zmienił nazwę na „Teniente Farina” / M 2.
„Fournier” 22.09.1949 roku zatonął w wyniku wejścia na podwodną skałę w Kanale San Gabriel.
„Robinson” około 1950 roku zmienił nr taktyczny na M 3, w 1964 roku przeklasyfikowany na patrolowiec. Wycofany ze służby 19.12.1967 roku.
„Seaver” wycofany ze służby 20.11.1967 roku.
„Parker” 23.07.1963 roku wycofany ze słuzby, w 1964 roku sprzedany Paragwajowi i przemianowany na „Capitan Meza” / M 3.
Tustira Dariusz - opracowanie własne - szablon - tabela danych - szablon tabeli - spis floty