W latach międzywojennych w wojskach lądowych liczbę dywizji piechoty zmniejszono początkowo do 3, powstała ponadto 1 dywizja kawalerii złożona z 3 brygad. Już jednak pod koniec lat dwudziestych ilość dywizji piechoty wzrosła do 5, sformowano też specjalny oddział Magallanes w południowej części kraju spornej z Argentyną.
Marynarka wojenna powiększyła się w latach dwudziestych o 6 niszczycieli i 3 okręty podwodne.
W lotnictwie w 1919 utworzono Departament Lotnictwa oraz zalążek lotnictwa morskiego; założono też państwową wytwórnię samolotów. 21 III 1930 lotnictwo wojsk lądowych i marynarki wojennej połączono w samodzielny rodzaj sił zbrojnych (Fuerza Aerea de Chile - FACH). Siły operacyjne zorganizowano w 1 pułk (6 eskadr: 2 obserwacyjne, 2 myśliwskie, 2 bombowe).
Okres ogólnoświatowego kryzysu przyniósł redukcję stanów; liczba dywizji piechoty zmalała do 3. W marynarce wojennej w wyniku redukcji budżetu pozostał 1 krążownik, 3 niszczyciele, 2 okręty podwodne i 2 trałowce. Resztę jednostek przeniesiono do rezerwy lub skreślono. W 2 połowie lat trzydziestych wojska lądowych wzrosły nieco liczebnie oraz zmodernizowały swój sprzęt. W marynarce wojennej liczbę jednostek w służbie powiększono (z rezerwy) do 1 okrętu liniowego, 1 krążownika, 6 niszczycieli i 3 okrętów podwodnych. Personel liczył 7800 ludzi.
Lotnictwo w oparciu o import (z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Stanów Zjednoczonych) zostało rozbudowane; w 1938 pułk lotnictwa składał się z 3 mieszanych dywizjonów - łącznie 11 eskadr i ok. 1500 personelu.
W okresie II wojny światowej, dzięki dostawom Lend-Lease nastąpiła modernizacja uzbrojenia i sprzętu. Największe zmiany nastąpiły w lotnictwie. W 1941 pod kierownictwem amerykańskiej misji wojskowej, dokonano reorganizacji FACh wg wzoru amerykańskiego lotnictwa wojsk lądowych, tworząc 4 brygady (w ramach Lend-Lease ze Stanów Zjednoczonych dostarczono 231 samolotów).
…