typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot transportowy. 1)
…
Tupolew ANT-20 Maksim Gorki : samolot transportowy, służył w eskadrze propagandowej.
ANT-20 bis : samolt transportowy.
PS-124 : wersja komunikacyjna ANT-20 bis.
Tupolew ANT-20 Maksim Gorki.
[Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe. Tom 2, litera A. Warszawa 1993. s.67:]
Tupolew ANT-20 Maksim Gorki, radziecki ciężki samolot transportowy z 1934; pierwsze loty 17 VI 1934;
ośmiosilnikowy (sześć silników umieszczonych konwencjonalnie, dwa w tandemie na kadłubie) średniopłat wolnonośny,
podwozie dwuzespołowe stałe, dwa razy po dwa koła, konstrukcja metalowa, zabierał 80 osób; służył w eskadrze propagandowej;
silniki rzędowe 12-cylindrowe AM-34FRN o mocy 662 kW (900 KM) każdy; rozpiętość 63 m, dł. 32,9 m, wys. 10,6 m, pow. nośna 486 m2;
masa własna 28 500 kg, całkowita 42 000 kg; prędkość maks. 220 km/h, pułap 4500 m, zasięg 1200 km.
[brak informacji o źródle:]
Okres użytkowania: 1934-1942;
załoga: 8 osób;
silniki: 8 x 840 kM;
wymiary - rozpiętość: 40,39 m, długość: 32,50 m;
ciężar - całkowity: 42000 kg, ładunku użytecznego: 14444 kg;
liczba przewożonych żołnierzy: 80 osób;
prędkość maksymalna: 200 km/h;
pułap: 7000 m;
zasięg: 2000 km.
Tupolew ANT-20 bis.
[Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe. Tom 2, litera A. Warszawa 1993. s.67-68:]
Tupolew ANT-20 Maksim Gorki.
Wersja ANT-20bis, samolot transportowy z 1928; sześciosilnikowy; w wersji komunikacyjnej nosił oznaczenie PS-124;
12-cylindrowe silniki rzędowe AM-34FRNW o mocy 883 kW (1200 KM) każdy;
rozpiętość 63 m, dł. 34,1 m, wys. 7 m, pow. nośna 486 m2; masa własna 31 200 kg, całkowita 46 700 kg;
prędkość maks. 275 km/h, pułap 5500 m, zasięg 1300 km.