typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Rozpoznawcza łódź latająca. 1)
…
Berijew MBR-2 : rozpoznawcza łódź latająca.
MBR-2/M-17.
MBR-2/M-34.
MP-1 : transportowa łódź latająca.
MBR-2 bis.
Berijew MBR-2.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s. 42:]
Beriew MBR-2.
Kraj produkcji ZSRR, typ (MBR-2/M-34) czteromiejscowa rozpoznawcza i bombowa łódź latająca,
napęd - dwunastocylindrowy silnik widlasty Mikulin M-34NB o mocy 641 kW (860 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 238 km/h,
pułap praktyczny 7900 m, zasięg 800 km,
masa własna 2718 kg, maksymalna masa startowa 4000 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 19,00 m, długość 13,50 m,
uzbrojenie - ruchomy karabin maszynowy 7,62 mm na dziobie,
ruchomy karabin maszynowy 7,62 mm w wieżyczce grzbietowej,
ładunek 500 kg bomb.
[Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe. Tom 4, litera B. Warszawa 1994. s. 50:]
Berijew MBR-2, radziecka rozpoznawcza łódź latająca z 1932;
jednosilnikowy grzbietopłat wolnonośny, konstrukcja mieszana; silnik ze śmigłem pchającym;
załoga 3 osoby; odmianą tej łodzi była MP-1, latająca łódź transportowa z 1936;
12-cylindrowy silnik rzędowy M-17B o mocy 544 kW (740 KM);
rozpiętość 18,88 m, dł. 13,5 m, powierzchnia nośna 55,0 m2;
masa własna 2475 kg, całkowita 4100 kg;
prędkość maksymalna 208 km/h, pułap 4400 m, zasięg 650 km.
Odmiana: MBR-2 bis, rozpoznawcza łódź latająca z 1935; łączna produkcja 1300 egzemplarzy do 1940;
12-cylindrowy silnik rzędowy M-34 NB o mocy 618 kW (840 KM);
2 ruchome kaemy 7,62 mm, bomby o masie 300 kg;
rozpiętość 18,88 m, dł. 13,5 m, powierzchnia nośna 55,0 m2;
masa własna 3186 kg, całkowita 4245 kg;
prędkość maksymalna 245 km/h, pułap 7900 m, zasięg 1000 km.