typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot rozpoznawczy, bombowy i myśliwski nocny.
…
Dornier Do 215 A-1 : samolot bombowy (zamówione przez Szwecję).
Dornier Do 215 B-0 i B-1 : wersja A-1 przejęta przez Luftwaffe.
Dornier Do 215 B-2 : nie produkowany seryjnie.
Dornier Do 215 B-3 : samolot wysyłany do ZSRR na początku 1940.
Dornier Do 215 B-4 : samolot rozpoznawczy.
Dornier Do 215 B-5 : nocny samolot myśliwski.
Dornier Do 215 B-1.
[...:]
Konstrukcja jak Dornier Do 17.
Rozpiętość 18,0 m, długość 15,79 m, wysokość 4,56 m,
powierzchnia nośna 55,0 m2.
Masa własna 5774 kg, masa maksymalna 8800 kg.
Prędkość maksymalna 470 km/h na wysokości 5000 m,
prędkość przelotowa 410 km/h, prędkość lądowania 125 km/h,
prędkość wznoszenia 6,1 m/s, pułap 7480 m, zasięg 380...2450 km.
Samolot mógł przenosić do 1000 kg bomb i aparaty fotograficzne.
Z załogą złożoną z czterech osób były przeznaczone głównie do
służby rozpoznawczej.
Dornier Do 215 B-4.
[...:]
Samolot z dwoma aparatami fotograficznymi pełnił zadania
rozpoznawcze (mógł też przenosić 5 bomb po 50 kg). Do dalekich
lotów montowano w komorze bombowej specjalny zbiornik na
745 dm3 paliwa. Uzbrojenie obronne zostało zwiększone
do 6 karabinów MG 15 (kal. 7,92 mm): dwa na przedzie kadłuba (jeden
w wiatrochronie); dwa w bocznych szybach kabiny; jeden do obrony
z tyłu nad kadłubem i jeden w gondoli pod kadłubem.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.110:]
Dornier Do 215.
Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 215B-4) czteromiejscowy średni bombowiec rozpoznawczy,
napęd - dwa 12-cylindrowe silniki Daimler-Benz DB 601Aa o mocy 820 kW (1100 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 470 km/h, czas wznoszenia na wysokość 1000 m - 2 min 18 s,
pułap praktyczny 9000 m, zasięg 2445 km,
masa własna 5775 kg, maksymalna masa startowa 8800 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 18,00 m, długość 15,80 m, wysokość 4,55 m,
uzbrojenie - dwa karabiny maszynowe 7,92 mm w przedniej szybie owiewki,
jeden lub dwa ruchome karabiny maszynowe 7,92 mm w części dziobowej,
dwa ruchome karabiny maszynowe w bocznych oknach,
ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm w grzbietowym stanowisku strzeleckim,
ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm w dolnym stanowisku strzeleckim,
ładunek 1000 kg bomb.
Dornier Do 215 B-5.
[...:]
Przeróbka Do 215 na nocny myśliwiec jesienią 1940 r.
Samolot miał nos nie oszklony, podobny do Do 17 Z-10, zawierający
baterię czterech karabinów MG 17 kalibru 7,92 mm i dwu działek MG FF
kalibru 20 mm poniżej karabinów, a także wykrywacz podczerwieni
"Spanner Anlage" z celownikiem (wskaźnikiem) "Q-Rohr" w kabinie.
Wykrywacz ten miał niewielki zasięg i był zawodny. Zdecydowano więc
zainstalować radar pokładowy - wypróbowany już w 1939 r. FUG 202
"Lichtenstein" BC. Anteny montowane na przedniej części kadłuba obniżyły
prędkość o około 24 km/h, ale do zwalczania bombowców była ona jeszcze
wystarczająca.
Produkcja Do 215 B-5 zakończyła się na początku 1941 r., w służbie w pułkach
nocnych myśliwców pozostawały one do 1944 r.
"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Szewczyk Witold: Samoloty z którymi walczyli Polacy. Warszawa 1997.",