typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Konstrukcja będąca rozwinięciem DC-2.
Wielka Brytania:
Związek Radziecki (ZSRR):
Inne maszyny rodziny DC-3:
…
Douglas C-47 Skytrain.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975. s. 283:]
Douglas C-47 Skytrain (DC-3 Dakota). Stany Zjednoczone.
Okres używania 1941-1945, wyprodukowano 10 123 samoloty wszystkich wersji,
załoga 4 ludzi, silniki 2x1200 KM,
wymiary - rozpiętość 29,0 m, długość 19,7 m,
ciężar całkowity 11 805 kg, ciężar własny 7 536 kg,
ciężar ładunku użytecznego 2742? kg, liczba przewożonych żołnierzy 18-28,
prędkość maksymalna 368 km/h, pułap 7 076 m, zasięg 3 000 km.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975 s.293:]
Douglas C-47. Stany Zjednoczone (DC-3 Dakota Wielka Brytania).
Okres używania 1941-1945, wyprodukowano 10 123 samoloty wszystkich wersji,
załoga 4 ludzi, silniki 2x1200 KM,
wymiary - rozpiętość 29,0 m, długość 19,5 m,
ciężar całkowity 13 154 kg, ciężar własny 7 700 kg,
prędkość maksymalna 368 km/h, pułap 7 345 m, zasięg 3 000 km.
Używane przez polskich pilotów w lotach m.in. do krajów okupowanych (zrzuty
żołnierzy i sprzętu) i w mostach powietrznych do kraju.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.113:]
Douglas C-47 Skytrain / Dakota.
Kraj produkcji Stany Zjednoczone, typ (C-47) dwu- lub trzymiejscowy samolot transportowy
z kabiną transportową dla 28 osób, 14 rannych i 3 pielęgniarzy lub dla 4536 kg ładunku,
napęd - dwa 14-cylindrowe dwugwiazdowe silniki Pratt & Whitney R-1830-92 o mocy 895 kW (1200 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 370 km/h, czas wznoszenia na wysokość 3050 m - 9 min 36 s,
pułap praktyczny 7315 m, zasięg 2575 km,
masa własna 8103 kg, maksymalna masa startowa 14 061 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 28,90 m, długość 19,63 m, wysokość 5,20 m,
uzbrojenie - brak.
[Gazety Wojenne. Nr 109. s. 2171:]
DOUGLAS C-47 (Dakota Mk I).
Transportowiec ten zyskał w swej klasie niewątpliwie najwięcej pochlebnych
opinii. Jest to mutacja cywilnej wersji DC-3 z połowy lat trzydziestych, opracowana
w 1940 r. na zlecenie US Army Air Corps i wyprodukowana łącznie w ilości
przeszło 10 000 egzemplarzy. W latach wojny ZSRR otrzymał od Stanów Zjednoczonych
w ramach "lend-lease'u" licencję na produkcję tego typu samolotu w wyprodukował
ok. 2 700 egzemplarzy pod nazwą Lizunow Li-2.
Typ - transportowiec wojskowy, załoga 3+27 osób,
wymiary - długość 19,43 m, rozpiętość skrzydeł 29,11 m, wysokość 5,18 m,
napęd - 2 silniki Pratt & Whitney R-1830-92 o mocy 1 200 KM,
szybkość maksymalna 370 km/godz.,
masa na pusto 8 255 kg, masa maksymalna startowa 11 795 kg,
zasięg 2 575 km, pułap 7 300 m, uzbrojenie - brak.
Opis nadesłał/uzupełnił: Tom Żmuda.
"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Cover cd-rom nr 10/00 #2, Internet CD.",
"Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975.",
"Gazety Wojenne.",
1. Douglas C-47 Dakota, samolot transportowyBrak informacji o autorze. Internet CD. Cover CD-ROM nr 10/00 #2. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (1) - | |
2. Douglas C-47D Dakota, samolot transportowyWorld War 2 Weekend 2003, Reading, Pennsylvania, USA. Copyright Żmuda, Tom [ www.tomzmudafotogallery.com ] - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (2) - |