typ, wersja | F4U Corsair |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot myśliwski.
…
V-166B : prototyp.
XF4U-1 : prototyp z silnikiem R-2800-4 o mocy 1380 kW (1850 KM) i zbiornikami paliwa w skrzydłach.
F4U-1 : podstawowa wersja produkcyjna, głownie z silnikiem R-2800-8 o mocy 1492 kW/2000 KM (później 1679 kW/ 2250 KM), 6 km kal. 12,7 mm lub (wariant -C1) 4 działka M2 (ogółem 9441 egzemplarzy).
F4U-1A.
F4U-2 : pierwsza wersja myśliwska nocna, z radarem APS-4 w prawym skrzydle, zwykle tylko 4 lub 5 km kal. 12,7 mm (wszystkie powstały jako przeróbki wersji poprzedniej).
F4U-3 : wersja wysokościowa z silnikiem R-2800-16 z turbosprężarką (nie produkowana).
F4U-4 : główny następca wersji F4U-1, silnik R-2800-18W lub -42W o mocy 1828 kW (2450 KM), liczne zmiany, m.in. poprawiona kabina (ogółem 2357 egzemplarzy).
F4U-5 : model powojenny z silnikiem R-2800-32W o mocy 2126 kW (2850 KM), płat i stateczniki o pokryciu całkowicie metalowym, wiele innych zmian (liczne podtypy, ogółem 568 egzemplarzy).
AU-1 (F4U-6) : wersja przystosowana do zadań szturmowych (ogółem 111 egzemplarzy).
F4U-7 : wersja eksportowa dla Francji, zasadniczo były to AU z silnikami od F4U-4 (ogółem 94 egzemplarze).
FG-1 : produkowany przez zakłady Goodyear, trzy podwarianty.
F3A-1 : produkowany przez zakłady Brewster, trzy podwarianty.
Vought F4U Corsair.
[:]
Vought F4U Corsair. Dane techniczne.
Rodzaj - jednomiejscowy samolot myśliwsko-bombowy (przeznaczony do operowania
z lotniskowców),
napęd - osiemnastocylindrowy, gwiazdowy silnik Pratt & Whitney R-2800-8 Double
Wasp o mocy 1492 kW (2000 KM), osiągi - prędkość maksymalna 671 km/h na wys. 6065 m, 509 km/h na poziomie
morza, wznoszenie początkowe 881 m/min, pułap operacyjny 11247 m, zasięg 1633 km,
masa własna 4074 kg, masa startowa 6350 kg,
wymiary - rozpiętość 12,49 m, długość 10,16 m, wysokość 4,9 m, powierzchnia płata
29,17 m2.
[Gazety Wojenne. Nr 79. s. 1571:]
CHANCE VOUGHT V-166 (F4U "Corsair").
Uważany powszechnie za najlepszy myśliwiec pokładowy II wojny światowej, ów
amerykański samolot został wprowadzony w użycie nad Oceanem Spokojnym
w kwietniu 1944 r. Na 2 140 zwycięstw odnotowanych przez "Corsairy" nad samolotami
japońskimi postradano w walce jedynie 189 egzemplarzy tego myśliwca.
Typ - jednomiejscowy samolot pokładowy,
napęd -- silnik Pratt & Witney R-2800-8 o mocy 2 000 KM,
szybkość maksymalna 670 km/godz. na wysokości 6 065 m,
masa na pusto 4 074 kg, masa maksymalna startowa 6 350 kg,
zasięg 1 635 km, pułap 11 245 m,
uzbrojenie - 6 karabinów maszynowych kal 12,7 mm w skrzydłach.
Chance Vought F4U-1A Corsair.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.84:]
Chance Vought V-166 Corsair.
Jeden z najlepszych samolotów II wojny światowej i po wejściu do służby w lutym 1943 nie miał
sobie równego nad Pacyfikiem. Prace nad V-166B rozpoczęto w 1938 mając za cel stworzenie jak
najmniejszego płatowca do zabudowy potężnego silnika Pratt & Witney XR-2800 Double Wasp. Skrzydła w kształcie
litery W miały zapewnić wykorzystanie śmigła o dużej średnicy bez konieczność wydłużania przedniej goleni podwozia.
Prototyp XF4U-1 oblatano w maju 1940, a w lutym 1941 US Navy zamówiła 585 samolotów F4U-1.
Niepomyślne próby na lotniskowcu doprowadziły do zmiany podwozia i wysokości kabiny w celu polepszenia
widoczności do przodu.
Większość maszyn zmodyfikowano już na linii produkcyjnej i oznaczono F4U-1A.
Maszyna początkowo służyła w korpusie Marine (luty 1943), później samolot wyróżnił się w lotnictwie
marynarki amerykańskiej i brytyjskiej.
Kraj produkcji - Stany Zjednoczone, typ - (F4U-1A) jednomiejscowy myśliwiec pokładowy i lądowy,
napęd - silnik gwiazdowy Pratt & Whitney R-2800-8 Double Wasp
o mocy 1491 kW (2000 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 671 km/h, czas wznoszenia na wysokość 951 m - 1 min,
pułap praktyczny 11 245 m, zasięg 1633 km,
masa własna 4074 kg, maksymalna masa startowa 6350 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 12,5 m, długość 10,16 m, wysokość 4,9 m,
uzbrojenie - sześć karabinów maszynowych 0,5 cala w krawędziach natarcia skrzydeł.
Chance-Vought F4U-4 Corsair.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975:]
Chance-Vought F4U-4 Corsair (morski). Stany Zjednoczone.
Okres używania 1943-1945, wyprodukowano 1912 sztuk,
załoga 1 osoba, silnik 1 x 2450 KM, wymiary - rozpiętość 12,6 m, długość 9,7 m,
ciężar całkowity 5680 kg, ciężar własny 4230 kg,
prędkość maksymalna 683 km/h, prędkość wznoszenia 15,8 m/s,
pułap 12700 m, zasięg 2500 km,
uzbrojenie - 6 nkm 12,7 mm, 8 npr albo 900 kg bomb.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.307:]
Vought F4U Corsair.
Kraj produkcji Stany Zjednoczone, typ - (F4U-4) jednomiejscowy pokładowy i lądowy samolot myśliwski i myśliwsko-bombowy,
napęd - osiemnastocylindrowy dwugwiazdowy silnik Pratt & Whitney R-2800-18W Double Wasp
o mocy 1678 kW (2250 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 718 km/h, prędkość wznoszenia 1180 m/min,
pułap praktyczny 12 650 m, zasięg 2511 km,
masa własna 4175 kg, maksymalna masa startowa 6149 kg w wersji myśliwskiej lub 8845 kg w wersji myśliwsko-bombowej,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 12,49 m, długość 10,27 m, wysokość 4,50 m,
uzbrojenie - sześć karabinów maszynowych 0,5 cala w krawędziach natarcia skrzydeł,
ładunek 907 kg bomb i pocisków rakietowych na podwieszeniach zewnętrznych.
1. Chance-Vought F4U Corsair, samolot myśliwskiBrak informacji o autorze. Internet CD. Cover CD-ROM nr 10/00 #2. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (1) - | |
2. Chance-Vought F4U Corsair, samolot myśliwskiBrak informacji o autorze. Internet CD. Cover CD-ROM nr 10/00 #2. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (2) - | |
3. Chance-Vought F4U Corsair, samolot myśliwskiWorld War 2 Weekend 2003, Reading, Pennsylvania, USA. Copyright Żmuda, Tom [ www.tomzmudafotogallery.com ] - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (3) - | |
4. Chance-Vought F4U Corsair, samolot myśliwskiWorld War 2 Weekend 2003, Reading, Pennsylvania, USA. Copyright Żmuda, Tom [ www.tomzmudafotogallery.com ] - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (4) - | |
5. Chance-Vought F4U-4 Corsair, samolot myśliwskiNew England Air Museum, Windsor Locks, Connecticut, USA. Copyright Żmuda, Tom [ www.tomzmudafotogallery.com ] - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (5) - | |
6. Chance-Vought F4U-4 Corsair, samolot myśliwskiNew England Air Museum, Windsor Locks, Connecticut, USA. Copyright Żmuda, Tom [ www.tomzmudafotogallery.com ] - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (6) - | |
7. Chance-Vought F4U-1D Corsair, samolot myśliwskiNational Air & Space Museum (Steven F. Udvar-Hazy Center), Waszyngton, USA. Copyright Żmuda, Tom [ www.tomzmudafotogallery.com ] - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (7) - |