encyklopedia broni

Airspeed AS.6 Envoy

typ, wersja -
załoga -
napęd -
rozpiętość -
długość -
wysokość -
pow. nośna -
masa -
prędkość -
pułap -
zasięg -
uzbrojenie -
inne brak

PAŃSTWA (1939-1945):
» Czechosłowacja
» Francja
» Japonia
» Niemcy
» Polska
» Stany Zjednoczone
» Wielka Brytania
» 1. broń strzelecka (Wielka Brytania)
» 2. artyleria (Wielka Brytania)
» 3. wozy bojowe (Wielka Brytania)
» 4. samoloty (Wielka Brytania)
» 5. okręty (Wielka Brytania)
» 6. inne uzbrojenie (Wielka Brytania)
» Włochy
» Związek Radziecki
» inne kraje

RODZAJE BRONI I UZBROJENIA:
» broń strzelecka
» artyleria
» wozy bojowe
» samoloty
» Albania, samoloty
» Argentyna, samoloty
» Australia, samoloty
» Austria, samoloty
» Belgia, samoloty
» Brazylia, samoloty
» Bułgaria, samoloty
» Chile, samoloty
» Czechosłowacja, samoloty
» Dania, samoloty
» Finlandia, samoloty
» Francja, samoloty
» Grecja, samoloty
» Hiszpania, samoloty
» Holandia, samoloty
» Japonia, samoloty
» Jugosławia, samoloty
» Kanada, samoloty
» Niemcy, samoloty
» Norwegia, samoloty
» Polska, samoloty
» Rumunia, samoloty
» Stany Zjednoczone, samoloty
» Syjam, samoloty
» Szwajcaria, samoloty
» Szwecja, samoloty
» Turcja, samoloty
» Węgry, samoloty
» Wielka Brytania, samoloty
» Włochy, samoloty
» Związek Radziecki, samoloty
» okręty
» inne uzbrojenie

ARTYKUŁY I UZUPEŁNIENIA:
» teksty o II wojnie światowej
» muzea, skanseny, pomniki
» galeria zdjęć broni i uzbrojenia

MENU - NAWIGACJA:
» strona główna


Strony: I wojna światowa, kalendarz, katalog monet, portal prywatny, seriale telewizyjne, web 2.0.




Porada: Przy wyższych rozdzielczościach ekranu zastosuj skrót klawiszowy "Ctrl" + "+" (Ctrl i plus) aby powiększyć wyświetlaną stronę. "Ctrl" + "-" (Ctrl i minus) pomniejsza. Aby przywrócić domyślne parametry wyświetlania zastosuj skrót "Ctrl" + "0" (Ctrl i zero).

Wielka Brytania

Airspeed AS.6 Envoy

lekki samolot transportowy

II wojna światowa 1939-1945, → samoloty, Wielka Brytania

Airspeed AS.6 Envoy

Lekki samolot transportowy.

Edycja

Przypisy

FIXME
Podział ze względu na konstrukcję:
Seria I : licząca 17 maszyn nie posiadała żadnych klap skrzydłowych.
Seria II : licząca 13 samolotów miała dzielone klapy zaskrzydłowe, od nasady skrzydeł do wewnętrznej krawędzi lotek i środkową sekcję między nasadami skrzydeł.
Seria III : zbudowana w 19 egzemplarzach była generalnie podobna do poprzedniej, miała jednak szereg drobnych usprawnień.

Podział ze względu na zespół napędowy:
AS.6 : 2 x 146 kW (200 KM) Wolseley AR.9.
AS.6A : 2 x 179 kW (240 KM) Armstrong Siddeley Lynx IVC.
AS.6D : 2x 261 kW (350 KM) Wright R-760-E2 Whirlwind 7.
AS.6E : 2 x 254 kW (340 KM) Walter Castor II.
AS.6G : 2 x 186 kW (250 KM) Wolseley Scorpio I.
AS.6H : 2 x 168 kW (225 KM) Wolseley Aries III.
AS.6J oraz AS.6JM/C : 2 x 261 kW (350 KM) Armstrong Siddeley Cheetah IX.

Airspeed AS.6 Envoy.
[Samoloty od A do Z. Airspeed AS.6 Envoy. Encyklopedia Lotnictwa. Samoloty. Nr 9. s. 251:]
Airspeed AS.6 Envoy.
Konstrukcja samolotu Airspeed AS.6 Envoy miała swoje początki w 1933 r., kiedy to podjęto prace nad dwusilnikowym powiększeniem AS.5 Courier. Prototyp oblatano 26 czerwca 1934 r., po czym podjęto produkcję samolotu. Jak na te czasy była ona spora. Wraz z prototypem wykonano w sumie 50 maszyn. Standardowo samolot mieścił pilota i ośmiu pasażerów. Konstrukcja była klasyczna, w całości drewniana z płóciennym pokryciem wszystkich powierzchni sterowych. Samolot w latach 1934-1939 produkowany był w trzech wersjach.
Envoya dostarczono do Chin, Czechosłowacji, Francji, Indii i Japonii. Wojskowo był używany przez formacje RAF, Royal Navy and South African Air Force. Kilka brało również udział w wojnie domowej w Hiszpanii. Pierwszy z samolotów Envoy serii II, który wszedł na wyposażenie RAF był samolotem niezwykle ważnym. Noszący pierwotnie oznaczenie G-AEXX później zmienione na L7270, zapoczątkował historię pierwotnie Kings Flight, która została przemianowana na Queen's Flight. RAF używał również dwa samoloty Envoy do celów komunikacyjnych w Indiach i pięć egzemplarzy na terenie Wielkiej Brytanii. Przynajmniej jeden samolot był używany przez cały okres II wojny światowej przez Fleet Air Arm. RAF w tym samym okresie używał również trzech innych zarekwirowanych egzemplarzy Envoy. Afryka Południowa posiadała od 1936 r. siedem egzemplarzy samolotu, z czego trzy były używane przez SAAF. Uzbrojenie tych ostatnich składało się ze strzelającego do przodu karabinu maszynowego i wieżyczki strzeleckiej na grzbiecie samolotu. Pozostałe cztery samoloty wykonywały loty w barwach South African Airways, lecz była możliwość ich szybkiego przystosowania do wykonywania zadań wojskowych.
OPIS TECHNICZNY Typ: siedmiomiejscowy, lekki samolot transportowy. Zespół napędowy (AS.6J): dwa gwiazdowe silniki tłokowe Armstrong Siddeley Cheetah IX, każdy o mocy 261 kW (350 KM). Osiągi: maksymalna prędkość pozioma na wysokości 2225 m (7300 stóp) - 338 km/h, prędkość przelotowa na wysokości 3050 m (10 000 stóp) - 290 km/h, pułap - 6860 m (22 500 stóp), zasięg lotu - 1046 km. Masy: pustego samolotu - 1840 kg, maksymalna masa do startu - 2858 kg. Wymiary: rozpiętość - 15,95 m, długość - 10,52 m, wysokość - 2,9 m, powierzchnia skrzydła - 31,49 m2.

"Samoloty od A do Z. Airspeed AS.6 Envoy. Encyklopedia Lotnictwa. Samoloty. Nr 9.",




© 1998-2024, Jurek
Strona może używać informacji przechowywanych w pikach cookies w celach identyfikacji sesji użytkownika, analizy statystycznej oraz przechowywania informacji o logowaniu i korzystaniu z zastrzeżonych zasobów. Pliki cookies mogą stosować zewnętrzne systemy rekamowe zamieszczone na stronie. Rodzaj informacji przechowywanych w tych plikach możliwy jest do analizy przez ich podgląd w przeglądarce internetowej. Jeżeli zasady funkcjonowania pików tego typu może narazić Twoją prywatność możesz wyłączyć zapisywanie tych plików na dysku w ustawieniach przeglądarki, użyć dodatkowych programów i skryptów blokujących te pliki lub zrezygnować z korzystania z tego serwisu. Sposób podglądu, edycji i usuwania cookies zależny jest od rodzaju przeglądarki - zapoznaj się z funkcjonowaniem tych opcji lub poproś o pomoc twórcę programu.