encyklopedia broni

Avro 683 Lancaster

typ, wersja -
załoga -
napęd -
rozpiętość -
długość -
wysokość -
pow. nośna -
masa -
prędkość -
pułap -
zasięg -
uzbrojenie -
inne brak

PAŃSTWA (1939-1945):
» Czechosłowacja
» Francja
» Japonia
» Niemcy
» Polska
» Stany Zjednoczone
» Wielka Brytania
» 1. broń strzelecka (Wielka Brytania)
» 2. artyleria (Wielka Brytania)
» 3. wozy bojowe (Wielka Brytania)
» 4. samoloty (Wielka Brytania)
» 5. okręty (Wielka Brytania)
» 6. inne uzbrojenie (Wielka Brytania)
» Włochy
» Związek Radziecki
» inne kraje

RODZAJE BRONI I UZBROJENIA:
» broń strzelecka
» artyleria
» wozy bojowe
» samoloty
» Albania, samoloty
» Argentyna, samoloty
» Australia, samoloty
» Austria, samoloty
» Belgia, samoloty
» Brazylia, samoloty
» Bułgaria, samoloty
» Chile, samoloty
» Czechosłowacja, samoloty
» Dania, samoloty
» Finlandia, samoloty
» Francja, samoloty
» Grecja, samoloty
» Hiszpania, samoloty
» Holandia, samoloty
» Japonia, samoloty
» Jugosławia, samoloty
» Kanada, samoloty
» Niemcy, samoloty
» Norwegia, samoloty
» Polska, samoloty
» Rumunia, samoloty
» Stany Zjednoczone, samoloty
» Syjam, samoloty
» Szwajcaria, samoloty
» Szwecja, samoloty
» Turcja, samoloty
» Węgry, samoloty
» Wielka Brytania, samoloty
» Włochy, samoloty
» Związek Radziecki, samoloty
» okręty
» inne uzbrojenie

ARTYKUŁY I UZUPEŁNIENIA:
» teksty o II wojnie światowej
» muzea, skanseny, pomniki
» galeria zdjęć broni i uzbrojenia

MENU - NAWIGACJA:
» strona główna


Strony: I wojna światowa, kalendarz, katalog monet, portal prywatny, seriale telewizyjne, web 2.0.




Porada: Przy wyższych rozdzielczościach ekranu zastosuj skrót klawiszowy "Ctrl" + "+" (Ctrl i plus) aby powiększyć wyświetlaną stronę. "Ctrl" + "-" (Ctrl i minus) pomniejsza. Aby przywrócić domyślne parametry wyświetlania zastosuj skrót "Ctrl" + "0" (Ctrl i zero).

Wielka Brytania

Avro 683 Lancaster

samolot bombowy

II wojna światowa 1939-1945, → samoloty, Wielka Brytania
Avro 683 Lancaster, samolot bombowy

Avro 683 Lancaster, samolot bombowy



Brak informacji o autorze i źródle pochodzenia.
- zobacz i komentuj w galerii -

« wstecz

Avro 683 Lancaster, samolot bombowy

Edycja

Przypisy

FIXME
Avro 683 Lancaster B Mk I : samolot bombowy.
Avro 683 Lancaster Mk III : samolot bombowy.

[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.32-36:]
Lancaster Mk I (później B. Mk I i wreszcie B. Mk X).
Lancaster Mk I Special.
Lancaster B Mk I (Special).
Lancaster Mk III (później B. Mk III i wreszcie B. Mk III).
Lancaster Mk X (później B. Mk X i wreszcie B. Mk 10).
Lancaster Mk VI.

Avro 683 Lancaster B Mk I.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975. s. 277:]
Avro 683 Lancaster B Mk.I. Wielka Brytania. Okres używania 1942-1945, wyprodukowano 7374 sztuk wszystkich wersji, załoga 7 osób, silniki 4 x 1640 KM, wymiary - rozpiętość 31,1 m, długość 21,1 m, ciężar - całkowity 31 752 kg, własny 16 738 kg, prędkość maksymalna 460 km/h, pułap 7470 m, zasięg 2656 km, uzbrojenie - 10 km 7,69 mm, 6350-10 000 kg bomb.

[Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999:]
AVRO LANCASTER B.I
Typ: siedmiomiejscowy czterosilnikowy ciężki bombowiec. Napęd: cztery 12-cylindrowe silniki rzędowe Rolls-Royce Merlin 24, chłodzone cieczą, o mocy startowej 1 640 KM. Uzbrojenie: w czasie nalotu na Norymbergę, bardzo odległy cel, samoloty tego typu miały ładunek bomb około 4000 kg, dokładna masa zależała od rodzaju zabranych bomb; uzbrojenie obronne stanowiło osiem karabinów maszynowych Browning 0,303 cala [7,7 mm], po dwa na nosie i w wieżyczce górnej oraz cztery w wieżyczce ogonowej. Osiągi: prędkość maksymalna 459 km/h na wysokości 3500 m, prędkość przelotowa 352 km/h na wysokości 6000 m; pułap 7350 m. Masa całkowita: 30 804 kg. Wymiary: rozpiętość 30,6 m; długość 22,22 m; powierzchnia nośna 120,5 m2. Data rozpoczęcia produkcji: październik 1941 roku.

[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975. s. 292:]
Avro Lancaster Mk.I & III. Wielka Brytania.
Okres używania 1944-1945, wyprodukowano 7 374 samolotów wszystkich wersji, załoga 7 ludzi, silniki 4 x 1460 kM, wymiary - rozpiętość 31,1 m,długość 21,1 m, ciężar całkowity 31 752 kg, ciężar własny 16 738 kg, prędkość maksymalna 432 km/h, pułap 7 470 m, zasięg 2656 km. Uzbrojenie - 10 km 7,69 mm, 6350-10000 kg bomb.
Używane w dywizjonie 300.

[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.32:]
Avro Lancaster Mk I. Kraj produkcji - Wielka Brytania, typ - (Lancaster Mk I) siedmiomiejscowy cięzki bombowiec nocny, napęd - cztery dwunastocylindrowe silniki widlaste Rolls-Royce Merlin XX, 22 lub 24 o mocy 1223 kW (1640 KM), osiągi - prędkość maksymalna 462 km/h, prędkość wznoszenia 76 m/min, pułap praktyczny 5790 m, zasięg 2784 km z ładunkiem 5443 kg (12 000 funtów) bomb, masa własna 16 783 kg, maksymalna masa startowa 29 484 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 31,09 m, długość 21,18 m, wysokość 6,25 m, uzbrojenie - dwa ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce dziobowej, dwa ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce grzbietowej, cztery ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce ogonowej, ruchomy karabn maszynowy 0,303 cala w wieżyczce podkadłubowej, ładunek 8165 kg (18 000 funtów) bomb w komorze bombowej.

Avro Lancaster Mk I (Special).
[Przebudowa do ataków na zapory - bomby skaczące]

[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.33:]
Avro Lancaster Mk I (Special). Kraj produkcji - Wielka Brytania, typ - (Lancaster Mk I Special) sześciomiejscowy cięzki bombowiec do zadań specjalnych, napęd - cztery dwunastocylindrowe silniki widlaste Rolls-Royce Merlin XX, 22 lub 24 o mocy 1223 kW (1640 KM), osiągi - prędkość maksymalna 462 km/h, prędkość wznoszenia 76 m/min, pułap praktyczny 5790 m, zasięg 2784 km z ładunkiem 5443 kg (12 000 funtów) bomb, masa własna 16 783 kg, maksymalna masa startowa 29 484 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 31,09 m, długość 21,18 m, wysokość 6,25 m, uzbrojenie - dwa ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce dziobowej, cztery ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce ogonowej, ruchomy karabn maszynowy 0,303 cala w wieżyczce podkadłubowej, jedna "bomba skacząca" o wagomiarze 3900 kg pod kadłubem.

Avro Lancaster B. Mk I (Special).
[Przebudowa do zrzutów bomb "Tallboy" i "Grand Slam".]

[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.35:]
Avro Lancaster B. Mk I (Special). Kraj produkcji - Wielka Brytania, typ - (Lancaster B. Mk I Special) pięciomiejscowy cięzki bombowiec do zadań specjalnych, napęd - cztery dwunastocylindrowe silniki widlaste Rolls-Royce Merlin 24 o mocy 1223 kW (1640 KM), osiągi - prędkość maksymalna 462 km/h, prędkość wznoszenia 76 m/min, pułap praktyczny 5790 m, zasięg 2784 km z ładunkiem 9979 kg (22 000 funtów) bomb, masa własna 16 083 kg, maksymalna masa startowa 32 659 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 31,09 m, długość 21,18 m, wysokość 6,25 m, uzbrojenie - cztery ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce ogonowej, jedna bomba "Grand Slam" o wagomiarze 9979 kg (22 000 funtów).

Avro Lancaster Mk III.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.34:]
Avro Lancaster Mk III i Mk X. Kraj produkcji - Wielka Brytania, typ - (Lancaster Mk III) siedmiomiejscowy cięzki bombowiec nocny, napęd - cztery dwunastocylindrowe silniki widlaste Rolls-Royce Merlin 28, 38 lub 224 o mocy 1223 kW (1640 KM), osiągi - prędkość maksymalna 462 km/h, prędkość wznoszenia 76 m/min, pułap praktyczny 5790 m, zasięg 2784 km z ładunkiem 5443 kg (12 000 funtów) bomb, masa własna 16 783 kg, maksymalna masa startowa 29 484 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 31,09 m, długość 21,18 m, wysokość 6,25 m, uzbrojenie - dwa ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce dziobowej, dwa ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce grzbietowej, cztery ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce ogonowej, ładunek 8165 kg (18 000 funtów) bomb w komorze bombowej.

Avro Lancaster Mk VI.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.37:]
Avro Lancaster Mk VI. Kraj produkcji - Wielka Brytania, typ - (Lancaster B. Mk I [? Lancaster Mk VI]) pięciomiejscowy cięzki bombowiec do zadań specjalnych, napęd - cztery dwunastocylindrowe silniki widlaste Packard Merlin 85/87 o mocy 1223 kW (1640 KM), osiągi - prędkość maksymalna 555 km/h, prędkość wznoszenia 76 m/min, pułap praktyczny 6500 m, zasięg 2497 km z ładunkiem 9979 kg (22 000 funtów) bomb, masa własna 16 083 kg, maksymalna masa startowa 32 659 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 31,09 m, długość 21,18 m, wysokość 6,25 m, uzbrojenie - cztery ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce ogonowej.

"alt.binaries.pictures.military.", "Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.", "Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975.", "Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999.",





GALERIA MINIATUR
Avro 683 Lancaster, samolot bombowy 1.

Avro 683 Lancaster, samolot bombowy



Brak informacji o autorze i źródle pochodzenia.
- zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (1) -
Avro 683 Lancaster B Mk I, samolot bombowy 2.

Avro 683 Lancaster B Mk I, samolot bombowy



Brak informacji o autorze i źródle pochodzenia.
- zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (2) -
Avro 683 Lancaster Mk VII, samolot bombowy 3.

Avro 683 Lancaster Mk VII, samolot bombowy


9X, NX612.
Brak informacji o autorze i źródle pochodzenia.
- zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (3) -

© 1998-2024, Jurek
Strona może używać informacji przechowywanych w pikach cookies w celach identyfikacji sesji użytkownika, analizy statystycznej oraz przechowywania informacji o logowaniu i korzystaniu z zastrzeżonych zasobów. Pliki cookies mogą stosować zewnętrzne systemy rekamowe zamieszczone na stronie. Rodzaj informacji przechowywanych w tych plikach możliwy jest do analizy przez ich podgląd w przeglądarce internetowej. Jeżeli zasady funkcjonowania pików tego typu może narazić Twoją prywatność możesz wyłączyć zapisywanie tych plików na dysku w ustawieniach przeglądarki, użyć dodatkowych programów i skryptów blokujących te pliki lub zrezygnować z korzystania z tego serwisu. Sposób podglądu, edycji i usuwania cookies zależny jest od rodzaju przeglądarki - zapoznaj się z funkcjonowaniem tych opcji lub poproś o pomoc twórcę programu.