typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot bombowy.
…
Typ 142 - lekki samolot transportowy, wersją wojskową samolotu był "Blenheim".
Typ 142M - prototyp.
Bristol Blenheim Mk I : lekki samolot bombowy.
Bristol 142 M Blenheim Mk.IV (Bristol Blenheim Mk IV) : samolot bombowy.
Bristol Blenheim Mk IVF : nocny samolot myśliwski.
Bristol Bisley Mk I : pierwotna nazwa wersji Mk V.
Bristol Blenheim Mk V : samolot bombowy.
Bristol Blenheim Mk VA : samolot szturmowy.
Bristol Blenheim Mk VB : samolot szkolny.
Bristol Blenheim Mk VD : tropikalna wersja Mk VA.
Bristol Blenheim Mk I.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.70:]
Bristol Blenheim Mk I.
Kraj produkcji - Wielka Brytania, typ - (Blenheim Mk I) trzymiejscowy lekki bombowiec,
napęd - dwa dziewięciocylindrowe silniki gwiazdowe Bristol Mercury VIII o mocy 627 kW (840 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 459 km/h, czas wznoszenia na wysokość 4570 m - 9 min 58 s,
pułap praktyczny - 8315 m, zasięg 1810 km,
masa własna 4013 kg, maksymalna masa startowa 5947 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 17,17 m, długość 12,12 m, wysokość 3,00 m,
uzbrojenie - karabin maszynowy 0,303 cala w krawędzi natarcia lewego skrzydła,
ruchomy karabin maszynowy 0,303 cala w wieżyczce grzbietowej,
ładunek 454 kg (1000 funtów) bomb w komorze bombowej.
Bristol 142 M Blenheim Mk.IV.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975:]
Okres używania 1938-1945, wyprodukowano 1930 sztuk, załoga 3 osoby,
silniki 2 x 905 kM, wymiary - rozpiętość 17,2 m, długość 12,1 m,
ciężar całkowity 6124 kg, ciężar własny 4440 kg,
prędkość maksymalna 430 km/h, pułap 8310 m, zasięg 2340 km,
uzbrojenie: 5 km 7,69 mm, 450 kg bomb.
[Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999:]
Bristol Blenheim Mk IV.
Typ: trzymiejscowy dwusilnikowy lekki bombowiec i samolot rozpoznawczy,
napęd: dwa 9-cylindrowe silniki gwiazdowe Bristol Mercury, chłodzone powietrzem,
o mocy startowej 950 KM każdy,
uzbrojenie: normalny ładunek bomb 454 kg,
uzbrojenie obronne: jeden stały karabin maszynowy Browning 0,303 cala
[7,7 mm] strzelający do przodu, dwa ruchome karabiny maszynowe Browning
0,303 cala w wieżyczce na grzbiecie kadłuba,
osiągi: prędkość maksymalna 428 km/h na wysokości 3500 m,
prędkość przelotowa 360 km/h na wysokości 4 500 m,
masa startowa 5880 kg,
wymiary - rozpiętość 17,7 m, długość 12,98 m, powierzchnia nośna 43,55 m2,
data rozpoczęcia produkcji wiosna 1939.
Bristol Blenheim Mk IV.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.71:]
Bristol Blenheim Mk IV.
Kraj produkcji - Wielka Brytania, typ - (Blenheim Mk IV) trzymiejscowy lekki bombowiec,
napęd - dwa dziewięciocylindrowe silniki gwiazdowe Bristol Mercury XV o mocy 742 kW (995 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 428 km/h, prędkość wznoszenia 457 m/min,
pułap praktyczny - 6705 m, zasięg 2350 km z ładunkem 454 kg (1000 funtów) bomb,
masa własna 4456 kg, maksymalna masa startowa 6804 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 17,17 m, długość 12,98 m, wysokość 3,90 m,
uzbrojenie - karabin maszynowy 0,303 cala w krawędzi natarcia lewego skrzydła,
dwa ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce grzbietowej,
dwa ruchome tylne karabiny maszynowe 0,303 cala w kopule pod dziobem,
ładunek 454 kg (1000 funtów) bomb w komorze bombowej.
Bristol Blenheim Mk VA.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.72:]
Bristol Blenheim Mk V.
Kraj produkcji - Wielka Brytania, typ - (Blenheim Mk VA) trzy- lub dwumiejscowy lekki bombowiec,
napęd - dwa dziewięciocylindrowe silniki gwiazdowe Bristol Mercury XXX o mocy 708 kW (950 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 418 km/h,
pułap praktyczny - 9450 m, zasięg 2575 km,
masa własna 4990 kg, maksymalna masa startowa 7711 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 17,17 m, długość 13,39 m, wysokość 3,90 m,
uzbrojenie - dwa ruchome karabiny maszynowe 0,303 cala w wieżyczce grzbietowej
i dwa ruchome tylne karabiny maszynowe 0,303 cala w kopule pod dziobem,
ładunek 454 kg (1000 funtów) bomb w komorze bombowej.
"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975.",
"Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999.",