typ, wersja | GAZ-67B |
załoga | 1 osoba |
masa | własna 120 kg |
długość | 3,34 m |
szerokość | 1,68 m |
wysokość | 1,70 m |
prześwit | - |
moc silnika | 40,3 kW (54 KM) |
prędkość | maksymalna 90 km/h |
zasięg | - |
opancerzenie | brak |
uzbrojenie | brak |
inne | brak |
Samochód terenowy.
Radziecki samochód terenowy przeznaczony do przewozu tak osób, jak i lekkiego sprzętu bojowego. Konstrukcja wzorowana na amerykańskim samochodzie terenowym Jeep, jakich około 20 000 otrzymał ZSRR w ramach „lend-lease'u”. Pierwsze gaziki GAZ-67B zeszły z taśm produkcyjnych z Gorkim (dziś Niżnyj Nowgorod) w roku 1943, i był produkowany aż do roku 1953. Eksportowany do wielu krajów tzw. „bloku socjalistycznego” - od Korei po Polskę, był na wyposażeniu wszystkich rodzajów wojsk - do wojsk desantowych włącznie.
GAZ: Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod, Fabryka Samochodów w Gorki. Popularnie Czapejew.
Załoga - 1 osoba (kierowca).
Masy - masa własna 120 kg.
Wymiary - długość 3,34 m, szerokość 1,68 m, wysokość 1,70 m (z brezentowym dachem).
Uzbrojenie - brak.
Opancerzenie - brak.
Napęd - 4-cylindrowy silnik GAZ-A (Ford), moc 40,3 kW (54 KM), pojemność 3280 cm³.
Paliwo - benzyna.
Układ napędowy - 4 biegi + wsteczny.
Podwozie - rozstaw osi 1,86 m, opony 6.50 × 16 lub 7.00 × 16.
Osiągi - prędkość maksymalna 90 km/h.
Dane eksploatacyjne - ładowność teoretyczna 4 osoby.
1)
…
1. GAZ-67B, samoch??d terenowyMuzeum im. Or??a Bia??ego, Skar??ysko-Kamienna. Copyright Prajzner, Jerzy - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (1) - | |
2. GAZ-67B, samoch??d terenowyMuzeum im. Or??a Bia??ego, Skar??ysko-Kamienna. Copyright Prajzner, Jerzy - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (2) - | |
3. GAZ-67B, samoch??d terenowyMuzeum im. Or??a Bia??ego, Skar??ysko-Kamienna. Copyright Prajzner, Jerzy - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (3) - |