typ, wersja | - |
załoga | - |
masa | - |
długość | - |
szerokość | - |
wysokość | - |
prześwit | - |
moc silnika | - |
prędkość | - |
zasięg | - |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Ciężkie działo samobieżne. 1)
…
SU-152 : ciężkie działo samobieżne.
SU-152.
Masa - 45,5 t, załoga - 5 ludzi,
wymiary -
długość całkowita 895 cm, długość kadłuba 675 cm, szerokość 325 cm,
wysokość 245 cm, prześwit 44 cm;
uzbrojenie - 152 mm armato - haubica ML-20S,
1 - 2 pistolety maszynowe 7,62 mm PPSz (broń osobista załogi),
kąty ostrzału w płaszczyźnie pionowej -5° +18°, w płaszczyźnie poziomej 12°;
przyrządy celownicze i obserwacyjne - celownik teleskopowy KT-5 lub ST-10,
celownik panoramiczny ML-20. przyrząd obserwacyjny dowódcy PTK-4,
5 peryskopów i szczeliny obserwacyjne;
amunicja - 20 nabojów dwudzielnych do działa, 1278-1300 nabojów do pm,
25 granatów ręcznych F-1;
pancerz - spawany z płyt walcowanych i elementów odlewanych o grubości -
kadłub przód 50 - 60 mm, boki i tył 60 mm. dno i góra 30 mm,
wieża przód 60 - 75 mm, boki 50 mm, tył 55 mm, góra 22 -30 mm;
napęd - silnik dieslowski, 4-suwowy, widlasty. 12-cylindrowy, W-2K,
pojemność 38880 cm3, stopień sprężania 15, średnica cylindra 150 mm,
skok tłoka 180 - 186 mm. moc 441,3 kW (600 KM) przy 2000 obr./min.,
chłodzony cieczą;
paliwo - zbiorniki zasadnicze 600-615 l, dodatkowe 360 l,
zużycie paliwa 50 - 70 l/h pracy lub 200-350 kg/100 km;
układ napędowy - sprzęgło główne wielotarczowe,
skrzynia przekładniowa mechaniczna, 8 biegów do przodu i 2 biegi do tyłu,
mechanizmy skrętu - sprzęgła boczne z hamulcami taśmowymi,
przekładnie boczne planetarne;
podwozie - 6 par podwójnych stalowych kół nośnych zawieszonych niezależnie
na wahaczach i wałkach skrętnych, koła napędowe z tyłu kadłuba,
koła napinające z przodu; gąsienice metalowe jednosworzniowe,
jednogrzebieniowe, szerokość gąsienicy 650 mm, podziałka 163 mm,
długość oporowa gąsienicy 4410, rozstaw środków gąsienic 2600 mm;
instalacja elektryczna - jednoprzewodowa 24 V;
łączność zewnętrzna - radiostacja krótkofalowa 9R lub 10R,
wewnętrzna - czołgowy telefon wewnętrzny TPU-4 lub TPU-4bis;
osiągi -
moc jednostkowa 9.7 kW/t (13.2 KM/t), nacisk jednostkowy 0,85 kg/cm,
promień skrętu 9,50 m,
prędkość maksymalna po drodze 43 km/h, w terenie do 14 km/h,
zasięg po drodze 330 km, w terenie 120 km;
pokonywane przeszkody - wzniesienia 36°, rowy szerokości 270 cm,
ściany wysokości 120 cm, brody głębokości 160 cm.
"Magnuski Janusz: Wozy bojowe LWP 1943-1983. Warszawa 1985.",