typ, wersja | T-60 |
załoga | 2 osoby |
masa | 5,8 t |
długość | 4,10 m |
szerokość | 2,30 m |
wysokość | 1,74 m |
prześwit | 0,30 m |
moc silnika | 51,5 kW (70 KM) |
prędkość | maksymalna 42-44 km/h |
zasięg | droga 450 km |
opancerzenie | 7-20 mm |
uzbrojenie | 1×20, 1×7,62 |
inne | brak |
Wersja rozwojowa T-40: wersja lądowa. Maksymalnie uproszczona budowa i technologia wytwarzania.
Inne konstrukcje oparte na modelu T-60:
Rumunia:
Pancerz spawany z płyt walcowanych.
Załoga - 2 osoby.
Masy - masa 5,8 t (ostatnie serie 6,4 t).
Wymiary - długość 4,10 m, szerokość 2,30 m, wysokość 1,74 m, prześwit 0,30 m.
Uzbrojenie - 1 działko automatyczne 20 mm TNSZ (SzWAK) sprzężone z karabinem maszynowym 7,62 mm DT w wieży, kąt podniesienia -70° ÷ +25°, poziomy kąt ostrzału 360°, napęd wieży ręczny.
Amunicja - jednostka ognia 750 nabojów do działko, 780, 945 lub 1000 nabojów do km (zależne od tego czy wóz był wyposażony w radiostację czy nie).
Przyrządy celownicze i obserwacyjne - 1 celownik optyczny TMPP-1, 3 peryskopowe urządzenia obserwacyjne.
Opancerzenie - kadłub: przód 14-20 mm, boki 15 mm, tył 10-13 mm, dno 7-10 mm, strop 7-10 mm (ostatnie serie przód 35 mm, boki i tył 25 mm, dno i góra 13 mm); wieża: przód 15 mm, boki 15 mm, tył 15 mm, strop 7 mm (ostatnie serie przód 25 mm).
Napęd - silnik gaźnikowy, 4-suwowy, rzędowy, 6-cylindrowy GAZ 202, moc 51,5 kW (70 KM) przy 3400 obr./min., pojemność 3480 cm³, średnica cylindra 82 mm, skok tłoka 110 mm, stopień sprężania 5,6, chłodzenie płynem. Ostatnie serie podobny silnik GAZ-203, moc 62,5 kW (85 KM) przy 3600 obr./min.
Paliwo - benzyna, pojemność zasadniczych zbiorników paliwa 320 l, zużycie 70-90 l/100 km.
Układ napędowy - sprzęgło główne suche jednotarczowe, skrzynia przekładniowa mechaniczna GAZ AA, 4 biegi do przodu, 1 do tyłu, wał przegubowy, sprzęgła boczne, przekładnie boczne.
Podwozie - 4 pary tłoczonych kół nośnych z bandażami gumowymi (ostatnie serie koła żeberkowane, odlewane) zawieszone niezależnie na wałkach skrętnych, 3 pary kół z bandażami gumowymi, podtrzymujących górną część gąsienicy, koła napędowe z przodu, koła napinające (z bandażami gumowymi) z tyłu kadłuba, gąsienice metalowe, jednosworzniowe, dwugrzebieniowe, w każdej taśmie 87 ogniw, szerokość gąsienicy 260 mm, podziałka 102 mm, długość oporowa gąsienicy 2200 mm, rozstaw środków gąsienic 2034-2040 mm.
Instalacja elektryczna - jednoprzewodowa, napięcie 6 V.
Osiągi - moc jednostkowa 8,8 kW/t (12 KM/t) (w ostatnich seriach 9,8 kW/t (13,3 KM/t)), prędkość maksymalna 42-44 km/h, zasięg po drodze 450 km, zasięg w terenie 250-300 km, minimalny promień skrętu 6,20 m.
Pokonywane przeszkody - nacisk jednostkowy 0,48 kG/cm² (ostatnie serie 0,53-0,63 kg/cm²), wzniesienia o nachyleniu 26°-35°, rowy o szerokości 1,60-1,70 m, przeszkody wodne o głębokości 0,9 m, ściany pionowe o wysokości 0,60-0,65 m.
Łączność - łączność zewnętrzna (niektóre czołgi): radiostacja 71-TK-3, łączność wewnętrzna bezpośrednio.
1)
…