typ, wersja | wz. 1934 |
załoga | - |
masa | - |
długość | - |
szerokość | - |
wysokość | - |
prześwit | - |
moc silnika | - |
prędkość | - |
zasięg | - |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samochód pancerny.
…
Citroen-Kegresse B10 (wz.28).
[Polska broń pancerna. Opracowanie Adam Jońca. Warszawa brw:]
Samochód pancerny. Konstrukcja polska z 1928 z wykorzystaniem francuskich podwozi M27.
Ciężar 2,2 - 2,4 t, załoga 2, uzbrojenie 1 km 7,92 mm, prędkość 25 km/h.
Zbudowano około 90 wozów.
wz. 34.
[Polska broń pancerna. Opracowanie Adam Jońca. Warszawa brw s.2:]
Lekki samochód pancerny, powstały w wyniku przebudowania wozów wz.28.
Ciężar 2,1 - 2,4 t, załoga 2, uzbrojenie 1 armata 37 mm lub 1 km 7,92 mm,
pancerz 6-8 mm, prędkość 50-55 km/h.
We wrześniu 1939 zmobilizowano około 80 wozów wz.34. Stanowiły wyposażenie
dziesięciu szwadronów samochodów pancernych w dywizjonach pancernych brygad kawalerii.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975:]
Przyjęty do uzbrojenia 1934, ciężar 2,1-2,4 t, załoga 2 osoby,
pancerz 6-8 mm, silnik 14-25 KM, prędkość 50-55 km/h, zasięg 90-250 km,
uzbrojenie: 1 armata 37 mm lub 1 km 7,92 mm.
Konstrukcja polska; kilka odmian; zbudowano ok. 90 wozów;
w 1939 używane przez dyony pancerne brygad kawalerii.