typ, wersja | PZL P.49 Miś |
załoga | - |
napęd | 2×1050 kW |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | maksymalna 520 km/h |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | 2x20 mm (lub 4 km), 2 km, bomby |
inne | brak |
Rozwinięcie samolotu bombowego PZL P.37 Łoś. W 1939 wykonano makietę kadłuba, w 1940 miał powstać pierwszy prototyp, oblot i próby przypadały by na 1941, w 1942 należało się spodziewać pierwszych egzemplarzy seryjnych.
W porównaniu z konstrukcją PZL P.37 Łoś: tył kadłuba o korzystniejszym kształcie aerodynamicznym i przedłużony w celu poprawy stateczności wzdłużnej samolotu, konstrukcja przedniej połowy kadłuba i skrzydeł praktycznie baz zmian (kadłub poszerzony o 10 cm, części zewnętrzne skrzydeł miały mieć tylko nieznacznie wzmocnione dźwigary, a środkowa część płata zwiększoną rozpiętość przy równoczesnym wzmocnieniu).
Zespół napędowy - silniki Bristol Hercules III, moc 1050 kW każdy.
Osiągi - prędkość maksymalna 520 km/h.
Uzbrojenie - strzeleckie : wieżyczka grzbietowa z 2 działkami 20 mm lub 4 km, z przodu 2 km.
1)
…