typ, wersja | Nikol A-2 |
załoga | 2 osoby |
napęd | 1x120 KM (88 kW) |
rozpiętość | 12,6 m |
długość | 7,7 m |
wysokość | 3,1 m |
pow. nośna | 21,5 m² |
masa | własna 630 kg |
prędkość | maksymalna 180 km/h |
pułap | 3800 m |
zasięg | 600 km |
uzbrojenie | brak |
inne | brak |
Amfibia łodziowa przeznaczona do szkolenia i patrolowania. Opracowany przez inz. Jerzego Nikola. Jedyny prototyp zbudowano w warsztatach Morskiego Dyonu Lotniczego, Puck. Oblot prototypu 4 marca 1939. Okres użytkowania marzec-wrzesień 1939, później przejęty przez Luftwaffe. Planowano umieścić katapultę i samolot Nikol A-2 na stawiaczu min Gryf. Ze względu na ograniczenia konstrukcyjne (brak miejsca na okręcie) zrezygnowano z realizacji projektu.
Jednosilnikowy wolnonośny górnopłat. Śmigło pchające. Podwozie kołowe podciągane pod dolną powierzchnię płata. Kabina załogi odkryta. Konstrukcja drewniana.
Załoga - 2 osoby.
Wymiary - rozpiętość 12,6 m, długość 7,7 m, wysokość 3,1 m, powierzchnia nośna 21,5 m².
Masy - masa własna 630 kg, masa użyteczna 320 kg, masa całkowita 950 kg.
Zespół napędowy - silnik rzędowy 4-cylindrowy DH Gipsy Major o mocy 120 KM (88 kW)1), chłodzony powietrzem.
Osiągi - prędkość maksymalna 180 km/h2), prędkość wznoszenia 2,4 m/s, pułap 3800 m, zasięg 600 km.
Uzbrojenie - brak.
3)
…