typ, wersja | Lublin R VIII |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot liniowy, wodnosamolot rozpoznawczy i bombowy.
…
Lublin R-VIII bis.
[Morgała Andrzej: Samoloty w polskim lotnictwie morskim. Warszawa 1985:]
Konstruktor: inż. Jerzy Rudlicki.
Oblot I prototypu w wersji lądowej: marzec 1928 r.
Oblot samolotu w wersji wodnej: 1933 r.
Wytwórnia: Zakłady Mechaniczne Plage i Laśkiewicz, Lublin.
Liczba samolotów w lotnictwie polskim: 1 szt.
Okres użytkowania: 1933-1938 r.
Konstrukcja.
Jednosilnikowy dwupłat o konstrukcji drewnianej.
Wodnosamolot pływakowy przeznaczony do rozpoznania i bombardowania.
Liczba osób załogi: 2.
Kadłub kratownicowy pokryty sklejką.
Kabiny odkryte.
Silnik rzędowy chłodzony wodą z cylindrami o układzie "W"
Lorraine Dietrich 18 Kd o mocy 448/544 kW (650/740 KM) z reduktorem.
Uzbrojenie.
Jeden stały k.m. Vickers kal. 7,7 mm strzelający przez śmigło,
dwa sprężone ruchome k.m. Lewis kal. 7,7 mm obserwatora na obrotnicy Scarff.
Ładunek bomb 300 kg, zawieszony na wyrzutniach pod kadłubem.
Dane techniczne.
Rozpiętość 17,00 m, długość 12,06 m, wysokość 5,33 m, powierzchnia nośna 76,40 m2.
Masa własna 2 919 kg, masa użyteczna 1 381 kg, masa całkowita 4 300 kg.
Prędkość maksymalna 200 km/h, prędkość przelotowa 175 km/h, prędkość wznoszenia 3,5 m/s,
pułap 4 000 m, zasięg 800 km.
W 1939 r. jeden samolot bez silnika, holowany za łodzią motorową.
Lublin R-VIII ter.
[...:]
Oblot samolotu: 1933; liczba samolotów w lotnictwie polskim: 2 szt.;
załoga: 2; silnik: 1 x 478/560 kW (650/760 KM);
wymiary - rozpiętość 17,00 m, długość 12,06 m, wysokość 5,33 m,
powierzchnia nośna 76,40 m2;
masa - własna 2 790 kg, użyteczna 1 380 kg, całkowita 4 170 kg;
prędkość maksymalna 205 km/h; prędkość wznoszenia 3,8 m/s;
pułap 4 200 m; zasięg 800 km.
Uzbrojenie: 3 km 7,7 mm, 300 kg bomb.
[Morgała Andrzej: Samoloty w polskim lotnictwie morskim. Warszawa 1985:]
Konstruktor: inż. Jerzy Rudlicki.
Wytwórnia: Zakłady Mechaniczne Plage i Laśkiewicz, Lublin.
Oblot samolotu: 1933 r.
Liczba samolotów w lotnictwie polskim: 2 szt.
Okres użytkowania: 1933-1939 r.
Konstrukcja i uzbrojenie.
Takie same jak w R-VIII bis.
Różnicę stanowił zespół napędowy:
silnik rzędowy z cylindrami w układzie V,
Hispano Suiza 12Lb o mocy 478/560 kW (650/760 KM) z reduktorem.
Dane techniczne.
Rozpiętość 17,00 m, długość 12,06 m, wysokość 5,33 m, powierzchnia nośna 76,40 m2.
Masa własna 2 790 kg, masa użyteczna 1 380 kg, masa całkowita 4 170 kg.
Prędkość maksymalna 205 km/h, prędkość wznoszenia 3,8 m/s.