typ, wersja | PWS-26 |
załoga | 2 osoby |
napęd | 1× 220 KM |
rozpiętość | 9,00 m |
długość | 7,03 m |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | maksymalna 217 km/h |
pułap | 4620 m |
zasięg | 460 km |
uzbrojenie | 1× 7,7 mm, 2× 12,5 kg bomb |
inne | brak |
Samolot treningowy. Wyprodukowano 310 samolotów. Przystosowany do pełnej akrobacji, ataków z lotu nurkowego, ślepego pilotażu oraz nauki strzelania i bombardowania. Użytkowany w latach 1936-1939. Samoloty we wrześniu 1939 używane sporadycznie jako łącznikowe, rozpoznawcze i bombowe w SGO „Narew”; 4 października na samolocie tego typu wykonano ostatni lot bojowy w kampanii wrześniowej 1939 (załoga: E. Piorunkiewicz i J. Wodnicki).
Dwupłat, podwozie klasyczne dwukołowe stałe, konstrukcja mieszana.
Załoga - 2 osoby.
Wymiary - rozpiętość 9,00 m, długość 7,03 m.
Masy - całkowita 1162 kg, własna 850 kg.
Zespół napędowy - 1× 220 KM.
Osiągi - prędkość maksymalna 217 km/h, pułap 4620 m, zasięg 460 km.
Uzbrojenie - 2× 12,5 kg bomb (przewidziany 1 km 7,7 mm).
1)
…