typ, wersja | PZL P.50A |
załoga | 1 osoba |
napęd | 1x840 KM (618 kW) |
rozpiętość | 9,7 m |
długość | 7,7 m |
wysokość | 2,7 m |
pow. nośna | 19,4 m² |
masa | własna 1900 kg, całkowita 2400 kg |
prędkość | 470 km/h |
pułap | 10 000 m |
zasięg | 750 km |
uzbrojenie | 4×7,9 mm, 100 kg bomb |
inne | brak |
Samolot myśliwski. Samolot z1939, opracowany przez W. Jakimiuka. Zamówiony w liczbie 300 egz. przed oblotem jako pilnie oczekiwany następca przestarzałych samolotów serii P.11; ponieważ sprawdzian w powietrzu w lutym 1939 wykazał pewne usterki i niższe od zakładanych osiągi, zamówienie zredukowano do 30 egz. Budowę przerwał wybuch wojny.
Jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat wolnonośny, podwozie klasyczne dwukołowe wciągane w locie, konstrukcja metalowa.
Załoga - 1 osoba.
Wymiary - rozpiętość 9,7 m, długość 7,7 m, wysokość 2,7 m, powierzchnia nośna 19,4 m².
Masy - masa własna 1900 kg, masa całkowita 2400 kg.
Zespół napędowy - silnik gwiazdowy 9-cylindrowy PZL Mercury VIII o mocy 840 KM (618 kW), ? śmigło .
Osiągi - prędkość maksymalna 470 km/h, pułap 10 000 m, zasięg 750 km, rozbieg , dobieg .
Uzbrojenie - 4 km 7,9 mm, bomby o masie 100 kg.
1)
Załoga - 1 osoba.
Zespół napędowy - silnik Bristol Taurus III o mocy 1145 KM.
Osiągi - prędkość maksymalna 540 km/h.
Uzbrojenie - 4 km 7,9 mm, 2 działka 20 mm, bomby o masie 300 kg.
2)
…