typ, wersja | PZL.46/I Sum |
załoga | 3 osoby |
napęd | 1x840 KM (618 kW) |
rozpiętość | 14,6 m |
długość | 10,5 m |
wysokość | 3,3 m |
pow. nośna | 31,5 m² |
masa | własna 1995 kg |
prędkość | maksymalna 425 km/h |
pułap | 7700 m |
zasięg | 1300 km |
uzbrojenie | 6x7,9, 600 kg bomb |
inne | brak |
Lekki samolot bombowy, samolot liniowy. Nowoczesne rozwinięcie PZL.23 Karaś. Prototyp PZL.46/II zatwierdzony do produkcji jako następca samolotu PZL.23B. Planowano produkcję na poziomie 300 egzemplarzy. Zaawansowane prace przygotowawcze przerwał wybuch wojny. PZL.46/II wziął udział w walkach we wrześniu 1939. Wykonał loty rozpoznawcze i łącznikowe z Polski do Rumunii, z powrotem do Warszawy i dalej do Kowna na Litwie.
Jednosilnikowy, wolnonośny dolnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej, podwozie stałe, dwukołowe jednogoleniowe, osłonięte owiewkami.
Załoga - 3 osoby (pilot, bombardier, strzelec).
Wymiary - rozpiętość 14,6 m, długość 10,5 m, wysokość 3,3 m, powierzchnia nośna 31,5 m².
Masy - masa własna 1995 kg, masa całkowita 3550 kg.
Zespół napędowy - silnik PZL Pegaz XXB o mocy 840 KM (618 kW)1).
Osiągi - prędkość maksymalna 425 km/h, prędkość wznoszenia 6 m/s, pułap 7700 m, zasięg 1300 km.
Uzbrojenie - 4 stałe (w skrzydłach) i 2 ruchome (jeden na stanowisku strzeleckim na grzbiecie kadłuba, drugi w wypuszczanej gondoli na spodzie kadłuba) karabiny maszynowe FK wz. 36 kal. 7,9 mm, 600 kg bomb.
2)
Jak PZL.46/I.
Wymiary - jak PZL.46/II.
Zespół napędowy - silnik gwiazdowy 14-cylindrowy GR 14 N21 o mocy 1050 KM (772 kW).
Osiągi3) - prędkość maksymalna 470 km/h, pułap 8600 km, zasięg 1100 km.
Uzbrojenie - jak PZL.46/II.
4)
…