typ, wersja | Potez XXV |
załoga | 2 osoby |
napęd | 1× 331 kW (450 kM) |
rozpiętość | 14,14 m |
długość | 9,09 m |
wysokość | 3,6 m |
pow. nośna | - |
masa | własna 1330 kg |
prędkość | maksymalna 220 km/h |
pułap | 5500 m |
zasięg | 480 km |
uzbrojenie | 3× 7,69, 400-500 kg bomb |
inne | brak |
Samolot liniowy. Zakupiono we Francji 16 sztuk (dotarły do kraju pod koniec 1927), na licencji francuskiej wyprodukowano w Polsce 300 samolotów w wersjach: klasycznej wywiadowczej A2 i kombinowanej wywiadowczo-bombowej B2. We wrześniu 1939 kilka samolotów użyto do lotów rozpoznawczych w plutonie rozpoznawczym (z Centralnych Warsztatów Lotniczych) i w 13 eskadrze obserwacyjnej.
Dwumiejscowy, półtorapłat o konstrukcji mieszanej, w przeważającej części drewnianej. Kabiny odkryte. Podwozie klasyczne, stałe.
Załoga - 2 osoby.
Wymiary - rozpiętość 14,14 m, długość 9,09 m, wysokość 3,6 m.
Masy - masa całkowita w locie 1960 kg, masa własna 1330 kg.
Zespół napędowy - silnik rzędowy Lorraine-Dietrich 12Eb, moc 331 kW (450 kM), śmigło dwupłatowe, drewniane.
Osiągi - prędkość maksymalna 220 km/h, prędkość przelotowa 175 km/h, pułap 5500 m, zasięg 480 km.
Uzbrojenie - 1 km Vickers kal. 7.69 mm pilota, stały, zsynchronizowany, 2 km sprężone Lewis kal. 7,69 mm, ruchome, na obrotnicy w kabinie obserwatora, 400-500 kg bomb.
1)
…