typ, wersja | wz. 1932 |
kaliber | 220 mm |
długość lufy | L/19 |
długość | - |
kąt podniesienia | -4° ÷ +75° |
masa | 13 700 kg |
masa pocisku | 128 kg |
prędkość pocisku | 500 m/s |
szybkostrzelność | - |
donośność | - |
przebijalność | - |
obsługa | - |
inne | brak |
Sprzęt zakupiony w Czechosłowacji w początkach lat trzydziestych. Konstrukcja moździerza opracowana została w zakładach Skoda w Pilznie na podstawie wcześniejszego modelu o nazwie ONa; w wersji dla Polski moździerz zmodernizowano. W roku 1936 armia polska posiadała 12 moździerzy, potem dokupiono jeszcze 15.
Do transportu moździerz rozbierano na części, przewożąc je na specjalnych przyczepach holowanych przez ciągnik gąsienicowy polskiej konstrukcji i produkcji - C7P. Jeden moździerz przewożono na trzech przyczepach: na jednej lufę wraz z zamkiem, na drugiej łozę, na trzeciej podstawę. Na przyczepach jechała tez część obsługi działa, reszta miała miejsca w ciągnikach.
Dane konstrukcyjne - kaliber 220 mm, długość lufy 19 kalibrów, kąt podniesienia -4° ÷ +75°, poziomy kąt ostrzału 360°.
Amunicja - granat półpancerny wz. 31/P z zapalnikiem dennym, masa pocisku 128 kg.
Dane balistyczne - prędkość początkowa pocisku 500 m/s, donośność maksymalna 15 000 m, donośność praktyczna 10 000 m.
Masa - masa w położeniu bojowym 13 700 kg, masa w położeniu marszowym 22 700 kg (wraz z przyczepami-podwoziami).
1)
…