typ, wersja | Koolhoven FK-58 |
załoga | 1 osoba |
napęd | 1 × 795 kW (1080 KM) |
rozpiętość | 11,0 m |
długość | 8,69 m |
wysokość | 3,0 m |
pow. nośna | 17,23 m² |
masa | własna 1800 kg |
prędkość | maksymalna 504 km/h |
pułap | 10 400 m |
zasięg | 950 km |
uzbrojenie | 4×7,5 |
inne | brak |
Produkcję samolotu podjęto na zlecenie rządu francuskiego. Po przerwaniu dostaw do Francji pozostałe samoloty otrzymało lotnictwo holenderskie.
FRANCJA
Do 14 września 1939 dostarczono 7 samolotów (z 11 egzemplarzy).
POLSKA
Polskie Siły Zbrojne na Zachodzie:
Większość samolotów francuskich przekazano lotnictwu polskiemu. Używane 1940 przez polskie klucze myśliwskie we Francji w „kominach” - zespołach obrony ważnych obiektów przemysłowych.
Jednosilnikowy dolnopłat wolnonośny. Podwozie klasyczne, dwukołowe, wciągane w locie. Kabina zakryta. Konstrukcja mieszana.
Załoga - 1 osoba.
Wymiary - rozpiętość 11,0 m, długość 8,69 m, wysokość 3,0 m, powierzchnia nośna 17,23 m².
Masy - masa własna 1800 kg, masa całkowita 2560 kg.
Zespół napędowy - 14-cylindrowy silnik gwiazdowy, HS 14Aa10, moc 795 kW (1080 KM).
Osiągi - prędkość maksymalna 504 km/h, pułap 10 400 m, zasięg 950 km.
Uzbrojenie - 4 karabiny maszynowe 7,5 mm.
1)
…