typ, wersja | - |
załoga | - |
masa | - |
długość | - |
szerokość | - |
wysokość | - |
prześwit | - |
moc silnika | - |
prędkość | - |
zasięg | - |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samochód pancerny.
…
Sumida Typ 2593, Typ 93 : samochód pancerny, przystosowany do działania na kołach
lub po krótkim przgotowaniu (ok. 10 min.) na torach jako drezyna pancerna.
Samochód wyposażony był w zderzak kolejowy ze sprzęgiem do łączenia z pociągami pancernymi.
Sumida Typ 2593, Typ 93.
[Ledwoch Janusz, Solarz Jacek: Czołgi japońskie 1938-1945. Warszawa 1998. s. 190:]
SAMOCHÓD PANCERNY SUMIDA TYP 2593. DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE.
Załoga: 6 osób (dwóch kierowców, trzech strzelców i dowódca).
Masa bojowa: 7700 kg.
Wymiary: długość 6570 mm, szerokość 1900 mm, wysokość 2950 mm, prześwit 400 mm.
Opancerzenie: od 8 mm do 16 mm.
Uzbrojenie: karabin maszynowy Typ 91 kalibru 6,5 mm w kadłubie z zapasem amunicji 6400 pocisków.
Jednostka napędowa: czterocylindrowy silnik rzędowy, gaźnikowy, chłodzony cieczą o mocy 29,4 kW (40 KM) przy obr./min.
Prędkość maksymalna: na szynach 60 km/h, na kołach 40 km/h.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975:]
Średni samochód pancerny Sumida 2590/2593.
Produkcja w latach 1930-1936,
ciężar 7 t, załoga 6 osób, pancerz do 16 mm,
silnik 40 KM, prędkość 40 km/h, zasięg 200 km,
uzbrojenie: 1-2 km.
Samochód używany również jako drezyna, dwie wersje.
"Ledwoch Janusz, Solarz Jacek: Czołgi japońskie 1938-1945. Warszawa 1998.",
"Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975.",