typ, wersja | Panhard 178 (AMD 1935) |
załoga | 4 osoby |
masa | bojowa 8,2 t |
długość | 4,60 m |
szerokość | 2,00 m |
wysokość | 2,35 m |
prześwit | 0,22 m |
moc silnika | 115 KM |
prędkość | maksymalna po drodze 80 km/h |
zasięg | po drodze 350 km |
opancerzenie | 7-20 mm |
uzbrojenie | 1× 25, 1× 7,5 |
inne | brak |
Średni samochód pancerny. Panhard et Levassor P 178. Produkcja w latach 1936-1945, wyprodukowano ok. 200 pojazdów. Wprowadzony w użycie w armii francuskiej dość późno - właściwie tuż przed inwazją hitlerowskich Niemiec na Francję latem 1940. Podstawowy typ francuskiego samochodu pancernego w 1940 roku w jednostkach kawalerii, zmotoryzowanych i pancernych. Wozy pancerne te były zbyt rozproszone w różnych jednostkach i źle użyte - były masowo przejmowane przez Niemców. Produkowany także w nie okupowanej części Francji i używany w 1944-1945. Po wyzwoleniu Francji w sierpniu 1944 produkcję rozpoczęto na nowo z zakładach Renault. Wiele z nich użyto podczas walk w Indochinach.
NIEMCY
Wozy zdobyte, wprowadzono do służby, wykorzystywane 1940-1945. M.in. w 7. Dywizji Pancernej, Dywizji Zmotoryzowanej SS „Totenkopf”.
Niemcy:
Załoga - 4 osoby.
Masy - masa bojowa 8,2 t.
Wymiary - długość maksymalna wozu w położeniu bojowym 4,60 m, szerokość 2,00 m, wysokość 2,35 m, prześwit 0,22 m.
Uzbrojenie - 1 działko Hotchkiss kalibru 25 mm, karabin maszynowy Ribeaux kalibru 7,5 mm.
Opancerzenie - 7-20 mm.
Napęd - 1 silnik gaźnikowy, czterocylindrowy Panhard, moc 115 KM przy 2200 obr/min., chłodzenie cieczą.
Paliwo - 140 l.
Osiągi - moc jednostkowa 14 KM/t, prędkość maksymalna po drodze 80 km/h, zasięg po drodze 350 km.
1)
…