typ, wersja | E-100 |
załoga | 5 osób |
masa | bojowa (około) 140,00 t |
długość | 10,27 / 8,69 m |
szerokość | 4,48 m |
wysokość | 3,29 m |
prześwit | 0,57 m |
moc silnika | 589 kW (800 KM) |
prędkość | maksymalna droga 40 km/h |
zasięg | droga 120 km |
opancerzenie | 40-240 mm |
uzbrojenie | 1×150, 1×75, 1×7,92 |
inne | brak |
Projekt zamówiony przez Heereswaffenamt w lipcu 1943 roku w firmie Alderwerke (Henschel) jako konstrukcję konkurencyjną dla czołgu Maus firmy Porsche. Prace wstrzymano w 1944, do końca wojny ukończono tylko podwozie, zdobyte w kwietniu 1945 roku przez wojska amerykańskie.
Załoga - 5 osób (dowódca, celowniczy, kierowca, dwóch ładowniczych).
Masy - masa bojowa (około) 140,00 t.
Wymiary - długość całkowita 10,27 m, długość kadłuba 8,69 m, szerokość 4,48 m, wysokość 3,29 m 1), prześwit 0,57 m.
Uzbrojenie - armata 15 cm KwK 44 L/38, armata 7,5 cm KwK L/36,5, karabin maszynowy 7,92 mm MG 34.
Planowano też uzbrojenie czołgu w armatę 17 cm KwK 44.
Opancerzenie - kadłub: przód 200 mm, boki 120 mm, tył 150 mm; wieża: przód 240 mm, boki 200 mm, tył 200 mm, strop 60 mm 2).
Napęd - dwunastocylindrowy, gaźnikowy, silnik rzędowy w układzie V Maybach HL 234, moc 589 kW (800 KM) 3), chłodzenie cieczą.
Do prób podwozia zamontowano silnik Maybach HL 230 P30.
Podwozie - zawieszenie typu Belleville-Washer.
Osiągi - moc jednostkowa 8,5 KM/t, prędkość maksymalna po drodze 40 km/h, zasięg po drodze 120 km.
Pokonywane przeszkody - nacisk jednostkowy 1,43 kg/cm².
4)
…