typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot myśliwski.
JAPONIA
Zakupione 3 egzemplarze serii przedprodukcyjnej He 100 D-0.
ZWIĄZEK RADZIECKI
Zakupiono w 1940 sześć pierwszych prototypów.
…
Heinkel He 100, He 113
[Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe. Tom 8, litery F-H. Warszawa 1994. s.167-168:]
Heinkel He 100 (He 113), niemiecki samolot myśliwski z 1938;
jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat wolnonośny, podwozie klasyczne dwukołowe wciągane w locie, konstrukcja metalowa;
silnik rzędowy widlasty odwrócony 12-cylindrowy DB 601 M o mocy 810 kW (1100 KM); 1 działko 20 mm, 2 kaemy 7,9 mm;
rozpiętość 10,8 m, dł. 8,18 m, wys. 2,5 m, powierzchnia nośna 15 m2; masa własna 2070 kg, całkowita 2500 kg;
prędkość maksymalna 670 km/h, pułap 10 500 m, zasięg 900 km.
Na prototypowych samolotach He 100 V-2 i He 100 V-8 pobito dwa rekordy prędkości:
odpowiednio - 634,7 km/h w 1938 (lot w 100-km obwodzie zamkniętym) i 746,6 km/h w 1939;
zbudowano 3 egzemplarze próbnej serii He 100 D-0 i serię 12 egzemplarzy He 100 D-1;
w 1940 ZSRR zakupił 6 pierwszych prototypów;
3 egzemplarze samolotów He 100 D-0 sprzedano Japonii, gdzie miały być produkowane na licencji (do czego nie doszło);
12 egzemplarzy samolotów He 100 D-1 wykorzystano do osłony zakładów Heinkla w Rostocku, oznaczając je He 113 w celach dezinformacyjnych.
Heinkel He 100 D-1
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.171:]
Heinkel He 100.
Kraj produkcji - Niemcy, typ - (He 100D-1) jednomiejscowy myśliwiec przechwytujący,
napęd - dwunastocylindrowy odwrócony silnik widlasty Daimler Benz DB 601M
o mocy 876 kW (1175 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 670 km/h, czas wznoszenia na wysokość 6000 m - 7 min 48 s,
pułap praktyczny 11 000 m, zasięg 1010 km,
masa własna 2010 kg, maksymalna masa startowa 2500 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 9,40 m, długość 8,20 m, wysokość 3,60 m,
uzbrojenie - działko 20 mm w silniku, dwa działka 20 mm lub dwa karabiny maszynowe 7,92 w nasadach skrzydeł.
"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe. Tom 8, litery F-H. Warszawa 1994.",