encyklopedia broni

DFS 230

typ, wersja -
załoga -
napęd -
rozpiętość -
długość -
wysokość -
pow. nośna -
masa -
prędkość -
pułap -
zasięg -
uzbrojenie -
inne brak

PAŃSTWA (1939-1945):
» Czechosłowacja
» Francja
» Japonia
» Niemcy
» 1. broń strzelecka (Niemcy)
» 2. artyleria (Niemcy)
» 3. wozy bojowe (Niemcy)
» 4. samoloty (Niemcy)
» 5. okręty (Niemcy)
» 6. inne uzbrojenie (Niemcy)
» Polska
» Stany Zjednoczone
» Wielka Brytania
» Włochy
» Związek Radziecki
» inne kraje

RODZAJE BRONI I UZBROJENIA:
» broń strzelecka
» artyleria
» wozy bojowe
» samoloty
» Albania, samoloty
» Argentyna, samoloty
» Australia, samoloty
» Austria, samoloty
» Belgia, samoloty
» Brazylia, samoloty
» Bułgaria, samoloty
» Chile, samoloty
» Czechosłowacja, samoloty
» Dania, samoloty
» Finlandia, samoloty
» Francja, samoloty
» Grecja, samoloty
» Hiszpania, samoloty
» Holandia, samoloty
» Japonia, samoloty
» Jugosławia, samoloty
» Kanada, samoloty
» Niemcy, samoloty
» Norwegia, samoloty
» Polska, samoloty
» Rumunia, samoloty
» Stany Zjednoczone, samoloty
» Syjam, samoloty
» Szwajcaria, samoloty
» Szwecja, samoloty
» Turcja, samoloty
» Węgry, samoloty
» Wielka Brytania, samoloty
» Włochy, samoloty
» Związek Radziecki, samoloty
» okręty
» inne uzbrojenie

ARTYKUŁY I UZUPEŁNIENIA:
» teksty o II wojnie światowej
» muzea, skanseny, pomniki
» galeria zdjęć broni i uzbrojenia

MENU - NAWIGACJA:
» strona główna


Strony: I wojna światowa, kalendarz, katalog monet, portal prywatny, seriale telewizyjne, web 2.0.




Porada: Przy wyższych rozdzielczościach ekranu zastosuj skrót klawiszowy "Ctrl" + "+" (Ctrl i plus) aby powiększyć wyświetlaną stronę. "Ctrl" + "-" (Ctrl i minus) pomniejsza. Aby przywrócić domyślne parametry wyświetlania zastosuj skrót "Ctrl" + "0" (Ctrl i zero).

Niemcy

DFS 230

szybowiec transportowy

II wojna światowa 1939-1945, → samoloty, Niemcy
DFS 230, szybowiec transportowy

DFS 230, szybowiec transportowy



Brak informacji o autorze i źródle pochodzenia.
- zobacz i komentuj w galerii -

« wstecz

DFS 230, szybowiec transportowy

Konstruktor inżynier Hans Jakobs. Produkcja seryjna od 1937 w fabryce wagonów w Gotha, od 1942 również w wytwórniach Aero, ČKD-Praga i Mrăz w Czechosłowacji.

Wersje i odmiany

  • DFS 230 A-1 : szybowiec transportowy, 1938.
  • DFS 230 B-1 : szybowiec transportowy, specjalne hamulce, przystosowany do eksploatacji zimą, 1938.
  • DFS 230 C-1 : szybowiec transportowy, z rakietami hamującymi dobieg, 1943.
  • DFS 230 F-1 : szybowiec transportowy, 1944.<BR>

Edycja

Przypisy

FIXME

DFS 230.
[Bekker Cajus: Atak na wysokości 4000. Dziennik wojenny niemieckiej Luftwaffe 1939-1945. Warszawa 1999:]
Waga pustego szybowca 900 kg, ładunek 1000 kg (10 ludzi z bronią). Górnopłat o konstrukcji zastrzałowej, kadłubie w kształcie skrzyni, z rur stalowych obciągniętych płótnem. Podwozie odrzucane po starcie, lądowanie na mocnej płozie środkowej.


[Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe. Tom 6, litera C-E. Warszawa 1994. s.127:]
DFS 230, niemiecki szybowiec desantowy z 1937; ; zabierał 10 żołnierzy; górnopłat, konstrukcja drewniana; łączna produkcja w kilku wersjach 1500 egzemplarzy; szybowce serii 230 użyto bojowo w Belgii, Holandii, na Krecie i w Afryce Północnej.
Odmiany: DFS 230 A-1, szybowiec desantowy z 1938; górnopłat, konstrukcja drewniana; zabierał 10 żołnierzy; pierwsze zastosowanie bojowe w maju 1940 w Belgii i Holandii; rozpiętość 21,98 m, dł. 11,24 m, wys. 2,74 m, powierzchnia nośna 41,3 m2; masa własna 860 kg, całkowita 2100 kg; prędkość maksymalna holowania 210 km/h; DFS 230 B-1, szybowiec desantowy z 1938; ze specjalnymi hamulcami skracającymi dobieg po wylądowaniu przystosowany do eksploatacji zimą; DFS 230 C-1, szybowiec desantowy z 1943; przystosowany do akcji uwolnienia Mussoliniego; z przodu szybowca zainstalowano rakiety hamujące dla skrócenia drogi lądowania; DFS 230 F-1, szybowiec desantowy z 1944; górnopłat, konstrukcja drewniana; zabierał 17 żołnierzy; rozpiętość 19,4 m, dł. 12,5 m, wys. 2,9 m, powierzchnia nośna 39,5 m2; masa całkowita 2400 kg; prędkość maksymalna holowania 300 km/h.

DFS 230 A-1.
[Gazety Wojenne. Nr 24. s.470:]
Szybowiec desantowy DFS 230 A-1. Górnopłat o konstrukcji drewnianej. Wersja ta została wprowadzona w użycie w 1938.
Załoga 8-10 żołnierzy, długość 11,40 m, rozpiętość skrzydeł 21,98 m, wysokość 2,16 m, masa całkowita 2,1 tony, prędkość maksymalna holowania 210 km/godz.

"Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe. Tom 6, litera C-E. Warszawa 1994.",
"Bekker Cajus: Atak na wysokości 4000. Dziennik wojenny niemieckiej Luftwaffe 1939-1945. Warszawa 1999.",
"Gazety Wojenne.",




© 1998-2019, Jurek
Strona może używać informacji przechowywanych w pikach cookies w celach identyfikacji sesji użytkownika, analizy statystycznej oraz przechowywania informacji o logowaniu i korzystaniu z zastrzeżonych zasobów. Pliki cookies mogą stosować zewnętrzne systemy rekamowe zamieszczone na stronie. Rodzaj informacji przechowywanych w tych plikach możliwy jest do analizy przez ich podgląd w przeglądarce internetowej. Jeżeli zasady funkcjonowania pików tego typu może narazić Twoją prywatność możesz wyłączyć zapisywanie tych plików na dysku w ustawieniach przeglądarki, użyć dodatkowych programów i skryptów blokujących te pliki lub zrezygnować z korzystania z tego serwisu. Sposób podglądu, edycji i usuwania cookies zależny jest od rodzaju przeglądarki - zapoznaj się z funkcjonowaniem tych opcji lub poproś o pomoc twórcę programu.