typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot myśliwski.
…
Me 110 B.
Me 110 C : samolot myśliwski.
Me 110 C-1.
Me 110 C-2.
Me 110 C-3.
Me 110 C-4.
Me 110 C-5.
Me 110 C-6.
Me 110 C-7.
Me 110 D-1.
Me 110 D-2.
Me 110 D-3.
Me 110 E-1.
Me 110 E-2.
Me 110 E-3.
Me 110 F-1.
Me 110 F-2.
Me 110 F-3.
Me 110 F-4 : nocny samolot myśliwski.
Me 110 G : samolot myśliwski.
Me 110 G-1.
Me 110 G-2.
Me 110 G-3.
Me 110 G-4 : nocny samolot myśliwski.
Me 110 H-1.
Me 110 H-2.
Me 110 H-3.
Me 110 H-4.
Oznaczenie Bf = Me.
Messerschmitt Me 110 C.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975:]
Okres używania 1939-1945, wyprodukowano 5 762 sztuk wszystkich wersji,
załoga 2 osoby, silniki 2 x 1 020 KM,
wymiary - rozpiętość 16,20 m, długość 12,30 m,
ciężar - całkowity 6 720 kg, własny 5 200 kg,
prędkość maksymalna 510 km/h, prędkość wznoszenia 11,0 m/s,
pułap 10 000 m, zasięg 1 300 km,
uzbrojenie: 5 km 7,9 mm, 2 działka 20 mm.
Messerschmitt Me 110 C-4.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.226:]
Messerschmitt Bf 110C/D.
Kraj produkcji Niemcy, typ (Bf 110C-4) dwu- lub trzymiejscowy ciężki samolot myśliwski,
napęd - dwa dwunastocylindrowe odwrócone silniki widlasta Daimler-Benz DB 601 A-1
o mocy 820 kW (1100 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 560 km/h, czas wznoszenia na wysokość 6000 m - 10 min 12 s,
pułap praktyczny 10 000 m, zasięg 1095 km,
masa własna 5150 kg, maksymalna masa startowa 6750 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 16,20 m, długość 12,10 m, wysokość 4,13 m,
uzbrojenie - dwa działka 20 mm i cztery karabiny maszynowe 7,92 w dziobie,
ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm w tylnej kabinie.
Messerschmitt Me 110 F-2.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.227:]
Messerschmitt Bf 110E i Bf 110F.
Kraj produkcji Niemcy, typ (Bf 110F-2) dwumiejscowy ciężki samolot myśliwski,
napęd - dwa dwunastocylindrowe odwrócone silniki widlasta Daimler-Benz DB 601 F
o mocy 1007 kW (1350 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 565 km/h, czas wznoszenia na wysokość 6000 m - 9 min 12 s,
pułap praktyczny 10 900 m, zasięg 1200 km,
masa własna 5600 kg, maksymalna masa startowa 7200 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 16,20 m, długość 12,10 m, wysokość 4,13 m,
uzbrojenie - dwa działka 20 mm i cztery karabiny maszynowe 7,92 w dziobie,
ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm w tylnej kabinie.
Messerschmitt Me 110 G.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975:]
Okres używania 1942-1945, wyprodukowano 5 762 sztuk wszystkich wersji,
załoga 2 osoby, silniki 2 x 1 450 KM,
wymiary - rozpiętość 16,20 m, długość 12,30 m,
ciężar - całkowity 7 300 kg, własny 5 700 kg,
prędkość maksymalna 595 km/h, pułap 11 000 m, zasięg 1 000 km,
uzbrojenie: 5 km 7,9 mm, 2 działka 20 mm, 1000 kg bomb.
Messerschmitt Me 110 G-4.
[Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999:]
Typ:
trzymiejscowy dwusilnikowy myśliwiec nocny
Napęd:
dwa 12-cylindrowe silniki rzędowe Daimler Benz DB 605B,
chłodzone cieczą, o mocy startowej 1475 KM.
Uzbrojenie:
standardowo dwa działka Rheinmetall MK 108 30 mm i dwa działka Mauser
MG 151 20 mm zamontowane w nosie oraz dwa działka Oerlikon MG/FF 20 mm
zamontowane w systemie Schräge Musik, strzelające pod kątem do góry;
dwa ruchome karabiny maszynowe RheinmetalI MG 81 7,9 mm w kabinie strzelca
Osiągi:
prędkość maksymalna 547 km/h na wysokości 7000 m; pułap 8000 m.
Masa całkowita: 9377 kg.
Wymiary: rozpiętość 17,03 m; długość 15 m; powierzchnia nośna 38,3 m2.
Data rozpoczęcia produkcji: czerwiec 1942 roku.
Uwagi: od końca 1943 roku Bf 110G były standardowo wyposażane
w radary SN-2, niektóre maszyny miały także odbiorniki Flensburg.
Messerschmitt Me 110 G-4/R3.
[Gazety Wojenne. Nr 37. s.730:]
MESSERSCHMITT Bf 110-G-4/R3.
Wyprodukowany w stosunkowo wielu różnych wersjach, był on używany do wielu zupełnie
różnych zadań: do eskorty bombowców, ataków naziemnych oraz nocnego lotnictwa.
Miał on być zastąpiony przez Me 210, ten jednak okazał się niedopracowany,
a jego modernizacja wymagała zbyt wielu poprawek.
Typ - nocny myśliwiec trzymiejscowy,
wymiary - długość 13,05 m, rozpiętość skrzydeł 16,25 m,
napęd - 2 silniki Daimler-Benz DB.601B-1 o mocy 1 475 KM,
szybkość maksymalna 550 km/godz.,
pułap 8 000 m, zasięg 2 100 km (z dodatkowym bakiem benzynowym),
maksymalna masa startowa 9 890 kg,
uzbrojenie - 2 działa MK 108 kal. 30 mm i 2 działa MG 151 kal. 20 mm
oraz 2 karabiny maszynowe MG 81 kal. 7,92 mm.
Messerschmitt Me 110 G-4c/R3.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.228:]
Messerschmitt Bf 110G i Bf 110H.
Kraj produkcji Niemcy, typ (Bf 110G-4c/R3) dwu- lub trzymiejscowy myśliwiec nocny,
napęd - dwa dwunastocylindrowe odwrócone silniki widlasta Daimler-Benz DB 605 B-1
o mocy 1100 kW (1475 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 550 km/h, prędkość wznoszenia 661 m/min,
pułap praktyczny 8000 m, zasięg 1300 km,
masa własna 5094 kg, maksymalna masa startowa 9888 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 16,25 m, długość 13,05 m (z anteną), wysokość 4,18 m,
uzbrojenie - dwa działka 30 mm w dziobie,
dwa działka 20 mm na prowadnicach podkadłubowych
i dwulufowy karabin maszynowy 7,92 mm na górnym stanowisku strzeleckim
lub w alternatywie - w instalacji "Schräge Musik", dwa działka 20 mm w tylnej części kadłuba.
"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975.",
"Gazety Wojenne.",
"Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999.",