typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot rozpoznawczy.
…
Focke Wulf Fw 189 A-0 : samolot rozpoznawczy, seria próbna.
Focke Wulf Fw 189 A-1 : samolot rozpoznawczy.
Focke Wulf Fw 189 A-1 : samolot rozpoznawczy zaadaptowany do roli nocnego samolotu myśliwskiego.
Focke Wulf Fw 189 A-1/Trop : samolot rozpoznawczy, wersja tropikalna.
Focke Wulf Fw 189 A-2 : samolot rozpoznawczy.
Focke Wulf Fw 189 A-3 : samolot szkolny.
Focke Wulf Fw 189 A-4 : samolot rozpoznawczy i samolot wsparcia.
Focke Wulf Fw 189 B-0 : samolot szkolny.
Focke Wulf Fw 189 B-1 : samolot szkolny.
Focke Wulf Fw 189 C : samolot szturmowy (faza prototypowa).
Focke Wulf Fw 189 F-1 : samolot rozpoznawczy.
samoloty osobiste marszałka Kesselringa i gen. Jeschonka (specjalne wyposażenie).
Eule - sowa.
Rama.
Focke Wulf Fw 189 Uhu.
[Gazety Wojenne. Nr 74. s.1471:]
FOCKE-WULF FW 189 "Uhu".
Samolot ten okazał się świetną maszyną o wielorakim zastosowaniu. Na wyposażeniu
węgierskich Królewskich Sił Powietrznych było 21 sztuk FW 189. [Jeden z tych
egzemplarzy] stacjonował na lotnisku w Charkowie w 1942 r. W marcu 1944 r.
baza wyposażonej weń eskadry węgierskiej znajdowała się Zamoczu.
Typ - dwumiejscowy samolot rozpoznawczy,
wymiary - długość 12,03 m, rozpiętość skrzydeł 18,40 m, wysokość 3,10 m,
napęd - 2 silniki Argus As 410A-1 o mocy 465 KM,
szybkość maksymalna 335 km/godz.,
masa na pusto 2 805 kg, masa maksymalna startowa 3 950 kg,
zasięg 670 km, pułap 7 000 m,
uzbrojenie - 2 karabiny maszynowe MG 15 kal. 7,92 mm,
2 karabiny maszynowe MG 17 kal. 7,92 mm
oraz 4 bomby 50 kg każda.
Focke Wulf Fw 189 A-0.
[...:]
Produkcja od wiosny 1940.
Wyprodukowano 10 sztuk.
Focke Wulf Fw 189 A-1.
[...:]
Konstrukcja
Całkowicie metalowa, półskorupowa. Kadłub w formie gondoli środkowej,
bogato oszklony, z miejscami dla trzech członków załogi. Tablica
przyrządów zawieszona nad przednim oknem.
Płat o trzech dźwigarach, trzyczęściowy. Lotki i klapy szczelinowe, kryte
płótnem. Klapy napędzane elektrycznie. Usterzenie o szkielecie metalowym,
kryte płótnem.
Podwozie chowane hydraulicznie. Kółko ogonowe na środku statecznika
poziomego, składane w bok.
Napęd: dwa silniki As 410 A-1 z automatami przestawiania skoku śmigła.
Rozpiętość 18,4 m, długość 11,93 m, wysokość 3,1 m,
powierzchnia nośna 38,0 m2.
Masa własna 2805 kg, masa maksymalna 4175 kg.
Prędkość maksymalna 334 km/h na wysokości 1700 m.
Prędkość przelotowa 318 km/h, prędkość lądowania 120 km/h,
prędkość wznoszenia 5,2 m/s.
Pułap 7000 m, zasięg 830 km.
Uzbrojenie dwa stałe karabiny MG 17 (kal. 7,92 mm) w nasadach skrzydeł
oraz dwu ruchomych MG 15 (kal. 7,92 mm) strzelających do tyłu.
Pod zewnętrznymi częściami skrzydeł zaczepy na cztery bomby 50 kg.
Jeden aparat fotograficzny był zainstalowany na stałe,
było też przygotowane miejsce na drugi aparat.
Focke Wulf Fw 189 A-1 Uhu.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.135:]
Focke-Wulf Fw 189 Uhu.
Kraj produkcji - Niemcy, typ - (Fw 189 A-1) trzymiejscowy myśliwiec nocny,
napęd - dwa 12-cylindrowe silniki Argus As 410A-1
o mocy 347 kW (465 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 350 km/h, czas wznoszenia na wysokość 4000 m - 8 min 18 s,
pułap praktyczny - 7300 m, zasięg 670 km,
masa własna 3245 kg, maksymalna masa startowa 4170 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 18,40 m, długość 12,03 m, wysokość 3,10 m,
uzbrojenie - dwa karabiny maszynowe 7,92 mm w nasadach skrzydeł,
ukośnie skierowane działko 15 mm,
dwulufowy karabin maszynowy 7,92 mm w tylnej wieżyczce,
ładunek 200 kg bomb.
Focke Wulf Fw 189 A-2.
[...:]
Rozpiętość 18,4 m, długość 12,03 m, 3,1 m,
powierzchnia nośna 38,0 m2.
Masa własna 2830 kg, masa maksymalna 3950...4170 kg.
Prędkość maksymalna 349 km/h na wysokości 2400 m,
prędkość przelotowa 305...325 km/h, prędkość lądowania 120 km/h,
prędkość wznoszenia 3,1 m/s.
Pułap 7300 m, zasięg 700 km.
Produkcja od połowy 1941,
ze zdwojonymi karabinami MG 81Z (kal. 7,92 mm) w górnym
i tylnym stanowisku.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.134:]
Focke-Wulf Fw 189 Eule.
Kraj produkcji - Niemcy, typ - (Fw 189 A-2) trzymiejscowy samolot rozpoznawczy krótkiego zasięgu z możliwością wsparcia pola walki i działania jako nocny myśliwiec,
napęd - dwa 12-cylindrowe silniki Argus As 410A-1
o mocy 347 kW (465 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 350 km/h, czas wznoszenia na wysokość 4000 m - 8 min 18 s,
pułap praktyczny - 7300 m, zasięg 670 km,
masa własna 3245 kg, maksymalna masa startowa 4170 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 18,40 m, długość 12,03 m, wysokość 3,10 m,
uzbrojenie - dwa karabiny maszynowe 7,92 mm w nasadach skrzydeł,
dwulufowy karabin maszynowy 7,92 mm w dolnym stanowisku strzeleckim,
dwulufowy karabin maszynowy 7,92 mm w tylnej wieżyczce,
ładunek 200 kg.
Focke Wulf Fw 189 A-3.
[...:]
Niewielka liczba samolotów z podwójnym układem sterowania (wersja szkolna).
Focke Wulf Fw 189 A-4.
[...:]
Produkcja od końca 1942.
Przeznaczony do rozpoznania i do wspierania wojsk naziemnych.
Zamiast karabinów MG 17 zainstalowano działka MG FF (kal. 20 mm) i dodano
od dołu pancerz chroniący kabinę, silniki i zbiorniki paliwa.
Focke Wulf Fw 189 B-1.
[...:]
Produkcja w końcu 1939 i na początku 1940.
Wykonano 13 maszyn Fw 189 B-0 i Fw 189 B-1 jako maszyny szkolne, dwusterowe
(pięcioosobowe).
Focke Wulf Fw 189 C.
[...:]
Samolot z silnym opancerzeniem i uzbrojeniem (2 działka MG FF kalibru 20 mm
i 4 karabiny MG 17 kalibru 7,92 mm).
Pozostała w fazie prototypów z powodu złej widoczności przez małe okienka
w opancerzonych ścianach.
Focke Wulf Fw 189 F-1.
Zbudowano 17 maszyn Napęd: silniki As 411 MA mocy 427 kW (580 KM).
"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Gazety Wojenne.",
"Szewczyk Witold: Samoloty z którymi walczyli Polacy. Warszawa 1997.",