typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot łącznikowy. Storch: bocian.
…
Fieseler Fi 156 Storch.
[Gazety Wojenne. Nr 120. s. 2390:]
FIESELER Fi-156 "Storch".
Najbardziej znana i powszechnie używana podczas II wojny światowej konstrukcja
niemieckiej firmy Fieseler, "Storch" (bocian) wykonał swój pierwszy lot w 1936.
Jedną z jego wielkich zalet była możliwość lądowania i startu z krótkich pasów,
co uczyniło go samolotem przydatnym w warunkach np. tropikalnych. Francuzi użyli
"bocianów" do utrzymywania łączności pomiędzy działami rozproszonymi
w indochińskiej dżungli.
Typ - dwumiejscowy samolot rozpoznawczo-łącznikowy,
wymiary - długość 9,90 m, rozpiętość skrzydeł 14,25 m, wysokość 3,05 m,
napęd - silnik Argus As 10C-3 o mocy 240 KM,
szybkość maksymalna 175 km/godz.,
masa na pusto 930 kg, masa maksymalna startowa 1 325 kg,
pułap 4 600 m, zasięg 385 km,
uzbrojenie - karabin maszynowy kal. 7,92 mm.
Fieseler Fi 156C Storch.
[Samoloty Luftwaffe w II wojnie światowej. Pod redakcją Davida Donalda. Warszawa 1998:]
Fieseler Fi 156C.
Dane techniczno-taktyczne:
typ - samolot STOL - łącznikowy, obserwacyjny i ratownictwa,
silnik - ośmiocylindrowy w układzie odwróconego V, chłodzony powietrzem
Argus As 10C-3 o mocy 179 kW (240 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 175 km/h; prędkość podróżna 130 km/h,
zasięg (standardowe zbiorniki skrzydłowe) 467 km,
masa własna 930 kg, masa startowa 1325 kg,
wymiary - rozpiętość 14,25 m, długość 9,9 m, wysokość 3,0 m, powierzchnia nośna 26,0 m2,
uzbrojenie - możliwość zamontowania kaemu MG 15 kal. 7,92 mm z 4 zapasowymi magazynkami po 75 nabojów.
Fieseler Fi 156C-2 Storch.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.131:]
Fieseler Fi 156 Storch.
Kraj produkcji - Niemcy, typ - (Fi 156C-2) trzymiejscowy samolot współdziałania z wojskami lądowymi, rozpoznania pola walki i sanitarny,
napęd - 8-cylindrowy odwrócony silnik widlasty Argus As 10C-3
o mocy 179 kW (240 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 175 km/h, czas wznoszenia na wysokość 1000 m - 3 min 24 s,
pułap praktyczny 5200 m, zasięg 1015 km,
masa własna 940 kg, maksymalna masa startowa 1320 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 14,25 m, długość 9,90 m, wysokość 3,05 m,
uzbrojenie - ruchomy karabin maszynowy 7,9 mm w tylnej części kabiny.
[...:]
Przeznaczony do zadań rozpoznawczych.
Konstrukcja
Kadłub spawany z rur stalowych, pokryty płótnem. Kabina bogato oszklona,
wystająca na boki poza obrys kadłuba (widoczność w dół).
Skrzydła drewniane, dwudźwigarowe, kryte płótnem. Stały slot na całej
rozpiętości. Lotki i klapy szczelinowe. Lotki wychylały się symetrycznie
w dół, podczas wychylania klap. Usterzenie drewniane kryte sklejką.
Podwozie zastrzałowe, z amortyzatorami o dużym skoku, pozwalające na
lądowanie z przepadaniem.
Załoga 3 osoby.
Rozpiętość 14,25 m, długość 9,90 m, wysokość 3,05 m,
powierzchnia nośna 26,0 m2.
Masa własna 930 kg, masa maksymalna 1325 kg.
Prędkość maksymalna 175 km/h na wysokości 0 m,
prędkość przelotowa 128 km/h, prędkość lądowania 51 km/h,
prędkość wznoszenia 4,6 m/s, czas wznoszenia 4 min na wysokość 1000 m.
Pułap 4600 m, zasięg 385 km.
Uzbrojony w MG 15 i wyposażony w aparat fotograficzny w tylnej części kabiny.