encyklopedia broni

Dornier Do 217

typ, wersja -
załoga -
napęd -
rozpiętość -
długość -
wysokość -
pow. nośna -
masa -
prędkość -
pułap -
zasięg -
uzbrojenie -
inne brak

PAŃSTWA (1939-1945):
» Czechosłowacja
» Francja
» Japonia
» Niemcy
» 1. broń strzelecka (Niemcy)
» 2. artyleria (Niemcy)
» 3. wozy bojowe (Niemcy)
» 4. samoloty (Niemcy)
» 5. okręty (Niemcy)
» 6. inne uzbrojenie (Niemcy)
» Polska
» Stany Zjednoczone
» Wielka Brytania
» Włochy
» Związek Radziecki
» inne kraje

RODZAJE BRONI I UZBROJENIA:
» broń strzelecka
» artyleria
» wozy bojowe
» samoloty
» Albania, samoloty
» Argentyna, samoloty
» Australia, samoloty
» Austria, samoloty
» Belgia, samoloty
» Brazylia, samoloty
» Bułgaria, samoloty
» Chile, samoloty
» Czechosłowacja, samoloty
» Dania, samoloty
» Finlandia, samoloty
» Francja, samoloty
» Grecja, samoloty
» Hiszpania, samoloty
» Holandia, samoloty
» Japonia, samoloty
» Jugosławia, samoloty
» Kanada, samoloty
» Niemcy, samoloty
» Norwegia, samoloty
» Polska, samoloty
» Rumunia, samoloty
» Stany Zjednoczone, samoloty
» Syjam, samoloty
» Szwajcaria, samoloty
» Szwecja, samoloty
» Turcja, samoloty
» Węgry, samoloty
» Wielka Brytania, samoloty
» Włochy, samoloty
» Związek Radziecki, samoloty
» okręty
» inne uzbrojenie

ARTYKUŁY I UZUPEŁNIENIA:
» teksty o II wojnie światowej
» muzea, skanseny, pomniki
» galeria zdjęć broni i uzbrojenia

MENU - NAWIGACJA:
» strona główna


Strony: I wojna światowa, kalendarz, katalog monet, portal prywatny, seriale telewizyjne, web 2.0.




Porada: Przy wyższych rozdzielczościach ekranu zastosuj skrót klawiszowy "Ctrl" + "+" (Ctrl i plus) aby powiększyć wyświetlaną stronę. "Ctrl" + "-" (Ctrl i minus) pomniejsza. Aby przywrócić domyślne parametry wyświetlania zastosuj skrót "Ctrl" + "0" (Ctrl i zero).

Niemcy

Dornier Do 217

samolot bombowy i myśliwski nocny

II wojna światowa 1939-1945, → samoloty, Niemcy

Dornier Do 217

Samolot bombowy i myśliwski nocny.

Edycja

Przypisy

FIXME
Dornier Do 217A-0 : samolot rozpoznawczy.
Dornier Do 217C-0 : samolot bombowy.
Dornier Do 217E-0 : samolot bombowy.
Dornier Do 217E-1 : samolot bombowy.
Dornier Do 217E-2 : samolot bombowy.
Dornier Do 217E-3 : samolot bombowy.
Dornier Do 217E-4 : samolot bombowy.
Dornier Do 217E-5 : samolot bombowy, do zwalczania jednostek pływających.
Dornier Do 217J-1 : nocny samolot myśliwski.
Dornier Do 217J-2 : nocny samolot myśliwski.
Dornier Do 217N-1 : nocny samolot myśliwski.
Dornier Do 217N-1/U1 : nocny samolot myśliwski.
Dornier Do 217N-2/R22 : nocny samolot myśliwski.
Dornier Do 217K-1 : samolot bombowy.
Dornier Do 217K-2 : samolot bombowy.
Dornier Do 217K-3 : samolot bombowy.
Dornier Do 217M-1 : samolot bombowy.
Dornier Do 217M-5 : samolot bombowy.
Dornier Do 217M-11 : samolot bombowy.
Dornier Do 217P-0 : samolot bombowy.
Dornier Do 217R : wysokościowy samolot bombowy.

Dornier Do 217A-0.
[...:]
Produkcja 8 maszyn. Napęd: dwa silniki DB 601 A mocy 790 kW (1075 KM). Pozbawione dolnego stanowiska strzeleckiego.

Dornier Do 217C-0.
[...:]
Produkcja 5 maszyn. Napęd: dwa silniki DB 601 A mocy 790 kW (1075 KM). Nie weszły do służby, wykorzystano je do różnych prób.

Dornier Do 217E-0.
[...:]
Oblot na początku 1940 r. Produkcja jesień 1940 r. Napęd: silniki BMW 801 MA mocy 1162 kW (1580 KM). Kadłub został przekonstruowany tak, że utworzono komorę bombową długości 4,52 m mieszczącą torpedę, a także pomieszczenie na nadmuchiwaną łódź ratunkową. Sterowanie zespołami samolotu było elektryczne (składanie podwozia, otwieranie pokryw komory bombowej).

Dornier Do 217E-1.
[...:]
Samoloty przeznaczone do bombardowania z małej wysokości (głównie okrętów i statków), nie miały hamulców aerodynamicznych na końcu kadłuba.

Dornier Do 217E-2.
[...:]
Rozpoczęcie prób prototypu październik 1940 r. Konstrukcja Kadłub całkowicie metalowy o przekroju eliptyczno-kołowym, wykonany w trzech częściach (tylna, środkowa z centropłatem i przednia z kabinami), łączonych ze sobą za pomocą 25 sworzni. Hamulec aerodynamiczny montowany jako przedłużenie kadłuba (cztery elementy otwierały się jak parasol), tylko w wersji bombowej. Płat całkowicie metalowy, dwudźwigarowy, trójdzielny. Lotki szczelinowe. Klapy napędzane elektrycznie. Rozpiętość 19,0 m, długość 18,2 m, wysokość 5,03 m, powierzchnia nośna 57,0 m2. Masa własna 8950 kg, masa maksymalna 16 640 kg. Prędkość maksymalna 516 km/h na wysokości 5 500 m, prędkość przelotowa 416 km/h, prędkość lądowania 148 km/h, prędkość wznoszenia 3,61 m/s, czas wznoszenia 3,5 min na wysokość 1 000 m, pułap 9000 m, zasięg 2300... ...2800 km. Samolot przeznaczony do bombardowania z lotu nurkowego, z wieżą obrotową z karabinem MG 131 (kal. 13 mm), sterowaną elektrycznie. Ponadto MG 131 był w dolnym stanowisku, działko MG 151/20 (kal. 20 mm) w nosie, a trzy MG 15 na przodzie kadłuba i w bocznych szybach kabiny.

[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.109:]
Dornier Do 217. Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 217E-2) czteromiejscowy ciężki bombowiec, napęd - dwa 14-cylindrowe silniki gwiazdowe BMW 801ML o mocy 1178 kW (1580 KM), osiągi - prędkość maksymalna 515 km/h, prędkość wznoszenia 216 m/s, pułap praktyczny 9000 m, zasięg 2800 km, masa własna 10 535 kg, maksymalna masa startowa 16 465 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 19 m, długość 18,20 m, wysokość 5,03 m, uzbrojenie - działko 15 mm w dolnej, lewej części dzioba, karabin maszynowy 13 mm w wieżyczce grzbietowej, karabin maszynowy 13 mm w dolnym stanowisku strzeleckim, karabin maszynowy 7,92 mm w części dziobowej, po jednym ruchomym karabinie maszynowym 7,92 mm w bocznych oknach kabiny, w Do 217E-2/R19 - zdalnie kierowany karabin maszynowy w stożku ogonowym, ładunek 4000 kg bomb w komorze bombowej.

Dornier Do 217E-3.
[...:]
Uzbrojenie: dwa działka MG FF (kal. 20 mm) w przedniej części kadłuba do ostrzeliwania okrętów oraz w siedem karabinów MG 15 (kal. 7,92 mm) do obrony, z których pięć miał obsługiwać radiooperator. Ponadto samolot mógł zabierać różne Rustsatze, czyli wyposażenie wymienne, których opracowano co najmniej 25 rodzajów.

Dornier Do 217E-4.
[...:]
Produkcja od końca 1941 r. W służbie od początku 1942 r. Napęd: silniki BMW 801 C. Na krawędziach natarcia skrzydeł były zamocowane "noże" do cięcia lin balonów zaporowych.

Dornier Do 217E-5.
[...:]
Samoloty z końcowej partii E-4 wyposażone w urządzenia do przenoszenia pocisków Hs 293 A sterowanych radiowo.

[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.107:]
Dornier Do 217E-5. Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 17E-5) czteromiejscowy samolot do zwalczania jednostek pływających, napęd - dwa 14-cylindrowe silniki gwiazdowe BMW 801ML o mocy 1178 kW (1580 KM), osiągi - prędkość maksymalna 515 km/h, prędkość wznoszenia 216 m/s, pułap praktyczny 9000 m, zasięg 2800 km, masa własna 10 535 kg, maksymalna masa startowa 16 465 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 19 m, długość 18,20 m, wysokość 5,03 m, uzbrojenie - działko 20 mm w dolnej lewej części dzioba, karabin maszynowy 13 mm w wieżyczce grzbietowej, karabin maszynowy 13 mm w dolnym stanowisku strzeleckim, karabin maszynowy 7,92 mm w części dziobowej, po jednym ruchomym karabinie maszynowym 7,92 mm w bocznych oknach kabiny, ładunek 4000 kg bomb w komorze bombowej.

[Ford Roger: Tajne bronie III Rzeszy. Warszawa 2000. s.95:]
DORNIER Do 217E-5. Typ - czteromiejscowy bombowiec do zwalczania okrętów, rozpiętość skrzydeł 19,00 m, długość 18,20 m, masa startowa maksymalna 16 465 kg, prędkość maksymalna 515 km/h na wysokość 5200 m, zasięg 2300 km, uzbrojenie - 2 kierowane bomby szybujące Hs 293A.

Dornier Do 217J-1.
[...:]
Uzbrojenie: w przerobionym nosie dwa działka MG FF (kal. 20 mm) i 4 karabiny MG 17 (kal. 7,92 mm).

Dornier Do 217J-2.
[...:]
W służbie latem 1942 r Napęd: silniki BMW 801 ML. Wyposażony w radar FuG 202 "Lichtenstein" BC.

Dornier Do 217K-1.
[...:]
Próby nowej wersji w marcu 1942 r. W służbie latem 1942 r. Samolot miał przód kadłuba tworzący wielką "głowę", bogato oszkloną, mieszczącą całą załogę. Napęd: silniki BMW 801 D mocy 1250 kW (1700 KM). Komora bombowa mieściła 2500 kg bomb. Do obrony służyły: podwójny MG 81Z (kal. 7,92 mm) w czołowej szybie kabiny, wieża z elektrycznym napędem z MG 131 (kal. 13 mm), MG 131 w dolnym stanowisku oraz 2 (a czasem 4) MG 81 (kal. 7,92 mm) w bocznych stanowiskach.

Dornier Do 217K-2.
[...:]
Wyposażony w wyrzutnie i urządzenie naprowadzające bomby latające FX "Fritz" X Samolot miał przedłużoną zewnętrzną część skrzydeł (rozpiętość wzrosła do 24,8 m) oraz dodatkowy zbiornik paliwa w komorze bombowej.

Dornier Do 217K-3.
[...:]
Różnił się od wersji K-2 tym, że miał aparaturę umożliwiającą sterowanie zarówno bomby "Fritz" X, jak i Hs 293 A.

Dornier Do 217M-1.
[...:]
Rozpiętość 19,0 m, długość 16,98 m (17,79 m z hamulcem), wysokość 5,03 m, powierzchnia nośna 57,0 m2. Masa własna 9000 kg, masa maksymalna 16700 kg. Prędkość maksymalna 560 km/h na wysokości 5700 m, prędkość przelotowa 400 km/h, prędkość lądowania 148 km/h, prędkość wznoszenia 3,5 m/s, czas wznoszenia 3,3 min na wysokość 1 000 m, pułap 9500 m, zasięg 2150... ...2500. Napęd: silniki rzędowe DB 603A mocy 1287 kW (1750 KM). Produkowany równolegle z Do 217 K.

Dornier Do 217M-5.
[...:]
Dostosowany do podwieszenia pod kadłubem jednej bomby Hs 293 A częściowo schowanej.

Dornier Do 217M-11.
[...:]
Rozpiętość zwiększona jak Do 217 K-2 i był dostosowany do przenoszenia w kadłubie zarówno bomb Hs 293 A, jak i "Fritz" X.

Dornier Do 217N-1.
[...:]
Oblot prototypu 31 lipca 1942 r. Napęd: silniki rzędowe DB 603 A. Samoloty wyposażone w bogaty zestaw aparatury elektronicznej, w tym radar pokładowy FuG 202 lub FuG 212.

Dornier Do 217N-1/U1.
[...:]
Uzbrojenie: bateria czterech MG 151 (kal. 15 mm), bez wieży na grzbiecie. Dolne stanowisko osłonięte owiewką.

Dornier Do 217N2.
[Encyklopedia II wojny światowej. Warszawa 1975:]
Okres używania 1943-1945, wyprodukowano 346 samolotów, załoga 3 ludzi, silniki 2 x 1750 kM, wymiary - rozpiętość 19,15 m, 17,45 m, ciężar całkowity 13 200 kg, ciężar własny 9 390 kg, prędkość maksymalna 536 km/h, pułap 8 200 m, zasięg 2 050 km.
Uzbrojenie: 4 km 7,9 mm, 4 działka 20 mm.

Dornier Do 217N-2/R22.
[...:]
Rozpiętość 19,0 m, długość 18,89 m, wysokość 5,0 m, powierzchnia nośna 57,0 m2. Masa własna 10280 kg, masa maksymalna 13200 kg. Prędkość maksymalna 515 km/h na wysokości 6000 m, prędkość przelotowa 470 km/h, prędkość lądowania 150 km/h, czas wznoszenia 9 min na wysokość 4000 m, zasięg 8900 1750 km.
Uzbrojenie: dodano "Schrage Musik", składające się z czterech działek MG 151/20 (kal. 20 mm) Wprowadzono także radar FuG 220 "Lichtenstein" SN-2, pracujący na częstotliwości, której nie zakłócały paski "Window" pierwotnej długości. Niektóre samoloty otrzymały FuG 227 "Flensburg", służący do wykrywania brytyjskiego radaru ostrzegawczego "Monica", oraz FuG 350 "Naxos" wykrywający radarowy celownik bombowy H2S.

Dornier Do 217P-0.

[...:]
Produkcja prototyp i trzy maszyny. Do seryjnej produkcji nie doszło. Napęd: silniki DB 203 B i z dodatkowym silnikiem DB 605T napędzającym dwustopniową sprężarkę w kadłubie (moc każdego silnika DB 203B wynosiła 2118 kW - 2880 KM - na wysokości 13 700 m), Samoloty wysokościowe z kabiną ciśnieniową.

Dornier Do 217R.
Wykonano 5 maszyn. Dostosowane do przenoszenia bomb latających Hs 293 A. Dostarczone latem 1944 r.

"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Ford Roger: Tajne bronie III Rzeszy. Warszawa 2000.",
"Szewczyk Witold: Samoloty z którymi walczyli Polacy. Warszawa 1997.",




© 1998-2024, Jurek
Strona może używać informacji przechowywanych w pikach cookies w celach identyfikacji sesji użytkownika, analizy statystycznej oraz przechowywania informacji o logowaniu i korzystaniu z zastrzeżonych zasobów. Pliki cookies mogą stosować zewnętrzne systemy rekamowe zamieszczone na stronie. Rodzaj informacji przechowywanych w tych plikach możliwy jest do analizy przez ich podgląd w przeglądarce internetowej. Jeżeli zasady funkcjonowania pików tego typu może narazić Twoją prywatność możesz wyłączyć zapisywanie tych plików na dysku w ustawieniach przeglądarki, użyć dodatkowych programów i skryptów blokujących te pliki lub zrezygnować z korzystania z tego serwisu. Sposób podglądu, edycji i usuwania cookies zależny jest od rodzaju przeglądarki - zapoznaj się z funkcjonowaniem tych opcji lub poproś o pomoc twórcę programu.