typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot bombowy i rozpoznawczy. Latający ołówek.
…
Dornier Do 17E-1.
[Nemecek Vaclav: Vojenska letadla (2). Mezi dvema svetovymi valkami. Praha 1990:]
Samolot jednopłatowy, rok budowy 1937, załoga 3,
wymiary rozpiętość 18,00 m, długość 16,25 m, powierzchnia nośna 55,00 m2,
masa własna 4 500 kg, masa startowa 7 000 kg,
napęd 2 silniki rzędowe BMW VI-7,3 o mocy 750 kM każdy,
prędkość maksymalna 357 km/h, zasięg 1 500 km, pułap 5 100,
czas wznoszenia 5,5 min na wysokość 2 000 m,
uzbrojenie 2 ruchome karabiny maszynowe, 750 kg bomb.
[...:]
Napęd: silniki rzędowe BMW VI 7,3 mocy 552 kW (750 KM).
Metalowe skrzydła były od dołu, między dźwigarami, pokryte płótnem.
Uzbrojenie: komora bombowa w środkowej części kadłuba,
przystosowana do poziomego zamocowania 500 kg bomb.
Na grzbiecie kadłuba utworzono stanowisko strzeleckie
z owiewką ze szkła organicznego.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.106:]
Dornier Do 17E.
Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 17E-1) trzy- lub czteromiejscowy lekki bombowiec,
napęd - dwa 9-cylindrowe silniki widlaste BMW VI 7,3 o mocy 559 kW (750 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 355 km/h,
pułap praktyczny 5100 m, promień działania z maksymalnym obciążeniem 500 km,
masa własna 4500 kg, maksymalna masa startowa 7040 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 18,00 m, długość 16,25 m, wysokość 4,32 m,
uzbrojenie - ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm po prawej stronie kabiny,
stanowisko dla jednego ruchomego karabinu maszynowego 7,92 mm w dolne części dziobu,
ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm w tylnej części kabiny,
tylny ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm,
ładunek 750 kg bomb w komorze bombowej.
Dornier Do 17F-1.
[...:]
Napęd: silniki rzędowe BMW VI 7,3 mocy 552 kW (750 KM).
Metalowe skrzydła były od dołu, między dźwigarami, pokryte płótnem.
Załoga 3 osoby.
Rozpiętość 18,0 m, długość 16,25 m, wysokość 4,32 m,
powierzchnia nośna 55,0 m2.
Masa maksymalna 7000 m.
Prędkość maksymalna 357 km/h wysokości 0 m,
prędkość przelotowa 265 km/h, prędkość lądowania 125 km/h,
czas wznoszenia 2,6 min na wysokość 1000 m, pułap 6000 m,
zasięg 715... ...2160 km.
Samolot posiadał instalację dostosowaną do dodatkowego zbiornika paliwa
w komorze bombowej oraz zestaw aparatów fotograficznych.
Dornier Do 17M-1.
[...:]
Produkcja seryjna od końca 1937.
Konstrukcja:
Całkowicie metalowa, półskorupowa. Kadłub o przekroju trójkątnym
(wierzchołkiem w dół) z zaokrąglonymi bokami i rogami. Celownik
bombardiera w podłodze z prawej strony pilota. Bombardier miał fotel
składany, odsuwany do obsługi dolnego karabinu.
Płat trójdzielny, dwudźwigarowy, kryty blachą. Lotki i klapy
szczelinowe. Usterzenie z podwójnymi płytami krańcowymi. Ster poziomy
wyważony masowo, stery pionowe z wyważeniem masowym i aerodynamicznym.
Załoga 3 osoby.
Rozpiętość 18,0 m, długość 16,1 m, wysokość 4,55 m,
powierzchnia nośna 55,0 m2.
Masa własna 5160 kg, masa maksymalna 8185 kg.
Prędkość maksymalna 410 km/h na wysokości 4000 m,
prędkość przelotowa 320 km/h, prędkość lądowania 125 km/h,
czas wznoszenia 19 min na wysokość 5000 m,
pułap 6700 m, zasięg 500... ...1360 km.
Do chowania podwozia zastosowano napęd elektryczny,
powiększono zbiorniki paliwa (1910 dm3)
oraz wprowadzono odladzanie krawędzi natarcia skrzydeł.
Standardowe uzbrojenie stanowiły trzy ruchome karabiny MG 15
kalibru 7,92 mm (w przednim oszkleniu kabiny, w grzbietowej
kopułce i w podłodze kabiny). W komorze bombowej zamontowano
zaczepy na 1000 kg bomb.
Dornier Do 17P-1.
[...:]
Oblot w czerwcu 1938 r.
Napęd: silniki BMW 132 N mocy 636 kW (865 KM).
Zbudowano 330 sztuk. Załoga 4 osoby.
Rozpiętość 18,0 m, długość 16,1 m, wysokość 4,55 m,
powierzchnia nośna 55,0 m2.
Masa maksymalna 7660 m.
Prędkość maksymalna 396 km/h na wysokości 4565 m,
Prędkość przelotowa 392 km/h, prędkość lądowania 125 km/h,
pułap 6200 m, zasięg 455... ...1367 km.
Dornier Do 17Z.
[Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999:]
Typ: czteromiejscowy dwusilnikowy samolot bombowy,
napęd: dwa 9-cylindrowe silniki gwiazdowe Bramo 323, chłodzone
powietrzem, o mocy startowej 1000 KM,
uzbrojenie: masa bomb 1000 kg, uzbrojenie obronne: sześć ruchomych
karabinów maszynowych Rheinmetall Borsig MG 15 7,9 mm, dwa strzelające
do przodu, dwa do tyłu i po jednym z każdego boku kabiny,
samoloty używane przez 9 Staffel KG 76 miały zamontowane działko Oerlikon 20 mm
zamiast jednego karabinu strzelającego na wprost,
osiągi: prędkość maksymalna 408 km/h na wysokości 4000 m,
prędkość przelotowa 288 km/h na wysokości 2500 m,
prędkość przelotowa na małej wysokości 260 km/h,
promień działania ze standardowym ładunkiem bomb 330 km,
masa całkowita 7666 kg,
wymiary – rozpiętość 18,0 m, długość 15,79 m, powierzchnia nośna 54,9 m2,
data rozpoczęcia produkcji początek 1939.
Dornier Do 17Z-2.
[Nemecek Vaclav: Vojenska letadla (2). Mezi dvema svetovymi valkami. Praha 1990:]
Samolot jednopłatowy, rok budowy 1939, załoga 4 ludzi,
wymiary - rozpiętość 18,00 m, długość 15,80 , powierzchnia nośna 55 m2,
ciężar własny 5 160 kg, masa startowa 8 800 kg,
napęd - 2 silniki gwiazdowe Bramo 323-P o mocy 1 000 kM każdy,
prędkość maksymalna 410 km/h, zasięg 1 160 km, pułap 8 200 m,
czas wznoszenia 7,5 min na wysokość 2 000 m,
uzbrojenie 3 ruchome karabiny maszynowe, 1 000 kg bomb.
[...:]
Załoga 4 osoby. Rozpiętość 18,0 m, długość 15,79 m, wysokość 4,55 m,
powierzchnia nośna 55,0 m2.
Masa własna 5210 m, masa maksymalna 8590 kg.
Prędkość maksymalna 410 km/h na wysokości 4000 m,
prędkość przelotowa 376 km/h, prędkość lądowania 125 km/h,
czas wznoszenia 3,3 min na wysokość 1000 m,
pułap 8200 m, zasięg 330... ...1160 km.
Napęd: silniki BMW Bramo 323 P mocy 736 kW (1000 KM)
z dwubiegową sprężarką. Dla zwiększenia ładunku bomb (1000 kg)
zmniejszono pojemność zbiorników paliwa.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.105:]
Dornier Do 17Z.
Kraj produkcji Niemcy, typ (Do 17Z-2) cztero- lub pięciomiejscowy średni bombowiec,
napęd - dwa 9-cylindrowe gwiazdowe silniki BMW Bramo 323P Fafnir o mocy 746 kW (1000 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 410 km/h, pułap praktyczny 8200 m, zasięg 1500 km, masa własna 5200 kg, maksymalna masa startowa 8590 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 18,00 m, długość 15,80 m, wysokość 4,60 m, uzbrojenie - po jednym lub po dwa ruchome karabiny maszynowe w szybie przedniej, owiewce dziobowej oraz górnej i dolnej wieżyczce,
ładunek bomb o łącznym wagomiarze 1000 kg w komorze bombowej.
Dornier Do 17Z-10.
[...:]
Załoga 4 osoby.
Rozpiętość 18,0 m, długość 16,23 m, wysokość 4,56 m,
powierzchnia nośna 55,0 m2.
Masa własna 6078 kg, masa maksymalna 8845 kg.
Prędkość maksymalna 426 km/h na wysokości 5000 m,
prędkość przelotowa 386 km/h, prędkość lądowania 125 km/h,
pułap 8050 m, zasięg 1200... ...3000 km.
Przód kadłuba w tym samolocie był nie oszklony i zawierał
baterię czterech karabinów MG 17 (kał. 7,92 mm) w górnej
części i dwa działka MG FF (kał. 20 mm) w dolnej.
Między karabinami umieszczono wykrywacz podczerwieni
"Spanner Anlage" z celownikiem "Q-Rohr".
W służbie do pierwszych miesięcy 1942 r.
"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Nemecek Vaclav: Vojenska letadla (2). Mezi dvema svetovymi valkami. Praha 1990.",
"Price Alfred: Podniebne bitwy. Dramatyczne akcje lotnicze. Warszawa 1999.",
"Szewczyk Witold: Samoloty z którymi walczyli Polacy. Warszawa 1997.",