typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Łódź latająca rozpoznawczo-bombowa.
…
Blohm und Voss BV 138A-0.
[...:]
Załoga 5 ludzi.
Napęd trzy silniki wysokoprężne Jumo 205 C-4 mocy 442 kW (600 KM)
ze śmigłami trójłopatowymi o zmiennym skoku.
Uzbrojenie
trzy stanowiska strzeleckie: w przedniej części wieża obrotowa LB 204
sterowana hydraulicznie z działkiem MG 204 (kal. 20 mm);
dwa otwarte stanowiska - na środkowej gondoli silnikowej
i na kadłubie - z karabinami MG 15 (kal. 7,92 mm).
Pod centropłatem zaczepy na dwie bomby 50 kg.
Konstrukcja wzmocniona na podstawie prób prototypów.
Oblot pierwszych samolotów lutym 1939 r.
Blohm und Voss BV 138B-1.
[...:]
Produkcja w latach 1940-1941.
Silnik Jumo 205 D mocy 647 kW (880 KM).
Uzbrojenie
w przedniej wieży i w tylnym stanowisku kadłubowym zainstalowano
działko MG 151 (kal. 20 mm).
Blohm und Voss BV 138C-1.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.51:]
Blohm und Voss Bv 138.
Kraj produkcji - Niemcy, typ - (Bv 138C-1) pięciomiejscowa rozpoznawcza łódź latająca,
napęd - trzy dwunstocylindrowe pracujące w układzie przeciwstawnym silniki Diesla Junkers Jumo 205D o mocy 746 kW (1000 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 285 km/h, czas wznoszenia na wysokość 3000 m - 22 min 48 s,
pułap praktyczny 5000 m, zasięg 4300 km,
masa własna 11 700 kg, maksymalna masa startowa 17 650 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 26,94 m, długość 19,85 m, wysokość 5,90 m,
uzbrojenie - ruchome działko 20 mm w wieżyczce dziobowej, ruchome działko 20 mm w wieżyczce tylnej,
ruchomy tylny karabn maszynowy 13 mm za gondolą środkowego silnika,
ruchomy boczny karabin maszynowy 7,92 mm w stanowisku na prawej burcie,
ładunek 300 kg bomb.
[...:]
Wyposażony dodatkowy zbiornik paliwa,
z prawej strony kadłuba zainstalowano dodatkowy karabin MG 15
(kal. 7,92 mm), obsługiwany przez radiooperatora.
Konstrukcja
Kadłub w kształcie łodzi miał 10 wodoszczelnych komór. W środkowej części
pomieszczenie radiowe oraz wypoczynkowe z trzema składanymi łóżkami.
Płat metalowy, trójdzielny, z dźwigarem rurowym. Przednia część pokryta
blachą duralową, pozostałe płótnem. Rurowy dźwigar był jednocześnie
samouszczelniającym się trzyczęściowym zbiornikiem paliwa. Usterzenie
metalowe. Wszystkie powierzchnie sterowe kryte płótnem.
Pomocnicze pływaki całkowicie metalowe.
Rozpiętość 26,93 m; długość 19,85 m; wysokość 5,9 m;
powierzchnia nośna 112,0 m2;
masa własna 11 770 kg; masa maksymalna 17650 kg;
prędkość maksymalna 285 km/h na wysokości 0 m;
prędkość przelotowa 235 km/h;
czas wznoszenia 24 min na wysokość m 3170;
pułap 5000 m, zasięg 1220...4300 km.
![]() |
1. Blohm und Voss BV 138, łódź latająca rozpoznawczo-bombowaBrak informacji o autorze. Deutsche Flugzeuge. Tafel 1. b) Seeflegzeuge. 1941. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (1) - |
![]() |
2. Blohm und Voss BV 138, łódź latająca rozpoznawczo-bombowaBrak informacji o autorze. Deutsche Flugzeuge. Tafel 1. b) Seeflegzeuge. 1941. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (2) - |
![]() |
3. Blohm und Voss BV 138, łódź latająca rozpoznawczo-bombowaBrak informacji o autorze. Deutsche Flugzeuge. Tafel 1. b) Seeflegzeuge. 1941. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (3) - |