typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
…
Arado Ar 196 A-0.
[...:]
Dwupływakowy; załoga 2 ludzi;
dostawa od listopada 1938;
silnik BMW 132 K mocy 706 kW (960 KM);
uzbrojenie
w tylnej kabinie karabin MG 15 kalibru 7,92 mm zamocowany przegubowo,
pod skrzydłami dwa zaczepy na bomby 50 kg.
Arado Ar 196 A-1.
[...:]
Seria 20 maszyn; wyposażone w urządzenia do katapultowania;
Wchodziły w skład dwóch eskadr pokładowych
zaokrętowanych na wszystkich krążownikach i pancernikach niemieckich.
Arado Ar 196 A-2.
[...:]
Dostawy od końca 1939;
uzbrojenie
dwa działka MG FF (kal. 20 mm) w skrzydłach i karabinu MG 17 (kal. 7,92 mm)
na prawym boku kadłuba. Pod skrzydłami pozostawiono zaczepy na bomby,
w tylnej kabinie karabin MG 15.
Samolot nie był przewidziany do startów z katapulty.
Arado Ar 196 A-3.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.25:]
Arado Ar 196.
Kraj produkcji - Niemcy, typ - (Ar 196A-3) dwumiejscowy wodnosamolot rozpoznawczy i lekki szturmowy,
napęd - dziewięciocylindrowy gwiazdowy silnik BMW 132K, o mocy 723 kW (970 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 320 km/h, prędkość wznoszenia 415 m/min,
pułap praktyczny 7000 m, zasięg 1070 km,
masa własna 2572 kg, maksymalna masa startowa 3730 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 12,40 m, długość 11,00 m, wysokość 4,45 m,
uzbrojenie - dwa działka 20 mm wskrzydłach, karabin maszynowy 7,92 mm po prawej stronie przedniej części kadłuba,
ruchomy karabin maszynowy 7,92 mm w tylnej części kabiny,
ładunek 60 kg bomb na podwieszeniach zewnętrznych.
[...:]
Wzmocniona konstrukcja,
wyposażony w dodatkową radiostację i kołpak mocowany na piaście śmigła.
Konstrukcja
Kadłub spawany z rur stalowych, obudowany w przedniej części płatami
blachy na metalowych wręgach, w tylnej zaś płótnem na metalowych żeberkach
i podłużnicach. Kabina dwumiejscowa, odkryta z tyłu.
Skrzydła dwudźwigarowe, metalowe, składane. Lotki i klapy kryte płótnem.
Usterzenie metalowe, stery kryte płótnem. Pływaki z jednym redanem z blachy
ze stopu aluminium odpornego na korozję (hydronalium), każdy podzielony na
siedem wodoszczelnych komór. Część z nich wykorzystana jako zbiorniki
paliwa. W pływakach umieszczono pojemnik awaryjny z "żelazną racją" na
wypadek wodowania samolotu na morzu.
Rozpiętość 12,44 m; długość 10,96 m; wysokość 4,45 m;
powierzchnia nośna 28,3 m2;
masa własna 2335 kg; masa maksymalna 3300 kg;
prędkość maksymalna 312 km/h na wysokości 1000 m;
prędkość przelotowa 267 km/h; prędkość wznoszenia 6,9 m/s;
pułap 7000 m; zasięg 800 km.
[Gazety Wojenne. Nr 110. s.2191:]
ARADO Ar 196 A-3.
Arado 196 był samolotem o wielorakich zaletach. Mimo, że używano go przede
wszystkim do patrolowania obszarów morskich. Używano go między innymi na początku
1945 r. przez Dywizjon Wodnosamolotów stacjonujący w Warnie. Samoloty te oznakowane
były bułgarskimi kokardami wprowadzonymi do użycia 15 stycznia 1945 r.
Typ - dwuosobowy hydroplan rozpoznawczy,
wymiary - długość 11 m, rozpiętość skrzydeł 12,4 m, wysokość 4,4 m,
napęd - silnik BMW 132K o mocy 960 KM,
szybkość maksymalna 310 km/godz.,
masa na pusto 2 990 kg, masa maksymalna startowa 3 730 kg,
zasięg 1 070 km, pułap 7 020 m,
uzbrojenie - dwa działka MG FF kal. 20 mm w skrzydłach, km MG 17 kal. 7,92 mm
i sprężone km-y MG 17 w kabinie obserwatora. Możliwość podczepienia dwóch bomb
po 50 kg każda.
Arado Ar 196 A-4.
[...:]
Produkcja od wiosny 1941 r., budowanej także w zakładach we Francji;
najliczniejsza odmiana Ar 196.
Samoloty te różniły się od poprzedników pewnymi zmianami konstrukcji.
Arado Ar 196 A-5.
[...:]
Rozpoczęcie produkcji na początku 1943 r.
Wyposażone w nowocześniejsze przyrządy pokładowe i urządzenia radiowe.
W tylnej kabinie zainstalowano podwójny karabin MG 81 Z kalibru 7,92 mm.
![]() |
1. Arado Ar 196, wodnosamolot rozpoznawczyBrak informacji o autorze i źródle pochodzenia. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (1) - |
![]() |
2. Arado Ar 196, wodnosamolot rozpoznawczyBrak informacji o autorze. Deutsche Flugzeuge. Tafel 1. b) Seeflegzeuge. 1941. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (2) - |
![]() |
3. Arado Ar 196, wodnosamolot rozpoznawczyBrak informacji o autorze. Deutsche Flugzeuge. Tafel 1. b) Seeflegzeuge. 1941. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (3) - |
![]() |
4. Arado Ar 196, wodnosamolot rozpoznawczyBrak informacji o autorze. Deutsche Flugzeuge. Tafel 1. b) Seeflegzeuge. 1941. - zobacz w powiększeniu i komentuj w galerii (4) - |