typ, wersja | - |
załoga | - |
napęd | - |
rozpiętość | - |
długość | - |
wysokość | - |
pow. nośna | - |
masa | - |
prędkość | - |
pułap | - |
zasięg | - |
uzbrojenie | - |
inne | brak |
Samolot rozpoznawczy.
…
Henschel Hs 126A-0 : samolot rozpoznawczy (seria próbna).
Henschel Hs 126A-1 : samolot rozpoznawczy.
Henschel Hs 126B-1 : samolot rozpoznawczy.
Henschel Hs 126A-1.
[...:]
Załoga 2 osoby.
Silnik BMW 132 Dc, moc 647 kW (880 KM);
wyposażony w aparat fotograficzny w tylnym pomieszczeniu,
tam też były zaczepy na dwa zasobniki z pięcioma bombami po 10 kg każdy.
Za podwoziem był zaczep na bombę 50 kg.
Uzbrojenie strzeleckie - stały km MG 17 (kal. 7,92 mm) zabudowanego
w kadłubie przed kabiną pilota i ruchomy km MG 15 (kal. 7,92 mm) w tylnej
kabinie, składanego na bok w obrys kadłuba.
Na lewym boku kadłuba zaczepy na ręczny aparat fotograficzny.
Henschel Hs 126B-1.
[...:]
Załoga 2 osoby.
Wymiary - rozpiętość 14,5 m, długość 10,85 m, wysokość 3,75 m,
powierzchnia nośna 31,6 m2;
masa własna 2030 kg, masa maksymalna 3090 kg;
prędkość maksymalna 356 km/h na wysokości 3000 m,
prędkość lądowania 95 km/h, czas wznoszenia 7,2 min na wysokość 4000 m,
pułap 8 300 m, zasięg 580 ... 720 km.
Konstrukcja: kadłub o przekroju owalnym miał cztery podłużnice nośne
połączone wręgami i pokryciem metalowym. Do podłużnic mocowano silnik,
podwozie i okucia płata. Za kabiną pomieszczenie z zamykaną (przesuwaną)
pokrywą, z wbudowanym aparatem fotograficznym. Na lewym boku zaczepy na
ręczny aparat fotograficzny.
Skrzydła dwudźwigarowe, metalowe, łączone w płaszczyźnie symetrii.
Szczelinowe lotki metalowe, kryte płótnem. Klapy sterowane hydraulicznie
można było ustawić na dowolny kąt wychylenia.
Zbiorniki paliwa w kadłubie przed i pod kabiną.
Silnik Bramo 323 "Fafnir" w różnych odmianach:
A-1 lub Q-1 (625 kW - 850 KM)
albo A-2 lub Q-2 (662 kW - 900 KM),
wszystkie z dwubiegową sprężarką i wtryskiem paliwa.
Wprowadzono radiostacje krótkofalowe Fug 17 jako wyposażenie standardowe.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.185:]
Henschel Hs 126.
Kraj produkcji - Niemcy, typ (Hs 126B-1) dwumiejscowy samolot rozpoznania taktycznego i współdziałania z wojskami lądowymi,
napęd - dziewięciocylindrowy silnik gwiazdowy BMW-Bramo 323A-1 lub Q-1 Fafnir
o mocy 634 kW (850 KM),
osiągi - prędkość maksymalna 355 km/h, czas wznoszenia na wysokość 4000 m - 7 min 12 s,
pułap praktyczny 8230 m, zasięg 720 km,
masa własna 2032 kg, maksymalna masa startowa 3270 kg,
wymiary - rozpiętość skrzydeł 14,50 m, długość 10,85 m, wysokość 3,75 m,
uzbrojenie - karabin maszynowy 7,92 mm z prawej strony dziobu, u góry,
karabin maszynowy 7,92 mm w tylnej kabinie,
ładunek 150 kg bomb na podwieszeniach zewnętrznych.
"Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000.",
"Szewczyk Witold: Samoloty z którymi walczyli Polacy. Warszawa 1997.",