typ I A
średni okręt podwodny
II wojna światowa 1939-1945, → okręty, Niemcy
typ I A
Spis okrętów
Dane taktyczno-techniczne
typ I A
Wyporność - nawodna 862 t, podwodna 983 t, pełna 1200 t.
Wymiary - długość 72,39 m, długość kadłuba sztywnego 50,20 m, szerokość 6,21 m, szerokość kadłuba sztywnego 4,28 m, zanurzenie 4,30 m.
Napęd - 3080 KM / 1000 KM.
Osiągi - prędkość nawodna 17,8 w., prędkość podwodna 8,3 w., zasięg nawodny 7900 Mm przy 10 w., 6700 Mm przy 12 w., zasięg podwodny 78 Mm przy 4 w., zanurzenie ok. 200 m.
Uzbrojenie - 1×105 L/45 (150 pocisków), 1×20 plot, 6 wt 533 (4 dziób, 2 rufa), zapas 14 torped, 28 min TMA.
Załoga - 44-46 osób.
1)
Ekspozycja
Literatura i źródła
Lipiński Jerzy: Druga wojna światowa na morzu. Warszawa 1999.
Edycja
Przypisy
Historia okrętów : typ I A
typ I A, średni okręt podwodny
U 25
/ przejdź do →
U 25
Rozpoczęcie budowy 28.06.1935. Wodowanie 04.02.1936. Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 06.04.1936.
Zatopiony 03.08.1940, na północ od Terschellingu, miny.
U 26
/ przejdź do →
U 26
Rozpoczęcie budowy 01.08.1935. Wodowanie 14.03.1936. Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 06.05.1936.
Zatopiony 01.07.1940, na południowy zachód od Irlandii, brytyjska korweta ”Gladiolus” i brytyjski wodnosamolot.
✯
✯
Strona może używać informacji przechowywanych w pikach cookies w celach identyfikacji sesji użytkownika, analizy statystycznej oraz przechowywania informacji o logowaniu i korzystaniu z zastrzeżonych zasobów. Pliki cookies mogą stosować zewnętrzne systemy rekamowe zamieszczone na stronie. Rodzaj informacji przechowywanych w tych plikach możliwy jest do analizy przez ich podgląd w przeglądarce internetowej. Jeżeli zasady funkcjonowania pików tego typu może narazić Twoją prywatność możesz wyłączyć zapisywanie tych plików na dysku w ustawieniach przeglądarki, użyć dodatkowych programów i skryptów blokujących te pliki lub zrezygnować z korzystania z tego serwisu. Sposób podglądu, edycji i usuwania cookies zależny jest od rodzaju przeglądarki - zapoznaj się z funkcjonowaniem tych opcji lub poproś o pomoc twórcę programu.