encyklopedia broni

typ IX C

typ, okręt -
wyporność -
długość -
szerokość -
zanurzenie -
moc maszyn -
prędkość -
zasięg -
opancerzenie -
uzbrojenie -
załoga -
inne brak

PAŃSTWA (1939-1945):
» Czechosłowacja
» Francja
» Japonia
» Niemcy
» 1. broń strzelecka (Niemcy)
» 2. artyleria (Niemcy)
» 3. wozy bojowe (Niemcy)
» 4. samoloty (Niemcy)
» 5. okręty (Niemcy)
» 6. inne uzbrojenie (Niemcy)
» Polska
» Stany Zjednoczone
» Wielka Brytania
» Włochy
» Związek Radziecki
» inne kraje

RODZAJE BRONI I UZBROJENIA:
» broń strzelecka
» artyleria
» wozy bojowe
» samoloty
» okręty
» Albania, okręty
» Argentyna, okręty
» Australia, okręty
» Austria, okręty
» Belgia, okręty
» Brazylia, okręty
» Bułgaria, okręty
» Chile, okręty
» Czechosłowacja, okręty
» Dania, okręty
» Finlandia, okręty
» Francja, okręty
» Grecja, okręty
» Hiszpania, okręty
» Holandia, okręty
» Japonia, okręty
» Jugosławia, okręty
» Kanada, okręty
» Niemcy, okręty
» Norwegia, okręty
» Polska, okręty
» Rumunia, okręty
» Stany Zjednoczone, okręty
» Syjam, okręty
» Szwajcaria, okręty
» Szwecja, okręty
» Turcja, okręty
» Węgry, okręty
» Wielka Brytania, okręty
» Włochy, okręty
» Związek Radziecki, okręty
» inne uzbrojenie

ARTYKUŁY I UZUPEŁNIENIA:
» teksty o II wojnie światowej
» muzea, skanseny, pomniki
» galeria zdjęć broni i uzbrojenia

MENU - NAWIGACJA:
» strona główna


Strony: I wojna światowa, kalendarz, katalog monet, portal prywatny, seriale telewizyjne, web 2.0.




Porada: Przy wyższych rozdzielczościach ekranu zastosuj skrót klawiszowy "Ctrl" + "+" (Ctrl i plus) aby powiększyć wyświetlaną stronę. "Ctrl" + "-" (Ctrl i minus) pomniejsza. Aby przywrócić domyślne parametry wyświetlania zastosuj skrót "Ctrl" + "0" (Ctrl i zero).

Niemcy

typ IX C

okręt podwodny

II wojna światowa 1939-1945, → okręty, Niemcy

typ IX C

Historia, produkcja, zastosowanie.

Edycja

Przypisy

FIXME
typ IX C

Typ IX C.
[:]
Okręty typu IXC różniły się od IXB jedynie tym, że ich zbiorniki mieściły o 43 tony oleju napędowego więcej; 208 ton w porównaniu do 165 ton. Pozwalało to okrętom typu IXC zwiększyć zasięg pływania o 2300 mil przy prędkości 12 węzłów: 11 000 mil w porównaniu do 8700 mil.





Historia okrętów : typ IX C

typ IX C, okręt podwodny

U 66 / eks: U 122       / przejdź do → U 66
Rozpoczęcie budowy 20.03.1940. Wodowanie 10.10.1940. Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 02.01.1941.
Zatopiony 06.05.1944, na zachód od Zielonego Przylądka, amerykański eskortowiec ”Buckley” i samoloty lotniskowca eskortowego ”Block Island”.

U 67 / eks: U 123       / przejdź do → U 67
Rozpoczęcie budowy 05.04.1940. Wodowanie 30.10.1940. Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 22.01.1941.
Zatopiony 16.07.1943, środkowa cześć Atlantyku, Morze Sargassowe, amerykańskie samoloty lotniskowca eskortowego ”Core”.

U 68       / przejdź do → U 68
Rozpoczęcie budowy 20.04.1940. Wodowanie 22.10.1940. Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 11.02.1941.
Zatopiony 10.04.1944, na północny zachód od Madery, Portugalia, samoloty amerykańskie lotniskowca eskortowego ”Guadalcanal” VC 58.

U 125       / przejdź do → U 125


U 126       / przejdź do → U 126


U 127       / przejdź do → U 127


U 128       / przejdź do → U 128


U 129       / przejdź do → U 129


U 130       / przejdź do → U 130
Rozpoczęcie budowy 20.08.1940. Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 11.06.1941.
Zatopiony 12.03.1943, na zachód od Azorów.

U 131       / przejdź do → U 131
Rozpoczęcie budowy 01.09.1940. Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 01.07.1941.
Zatopiony 17.12.1941.

U 153       / przejdź do → U 153


U 154       / przejdź do → U 154


U 155       / przejdź do → U 155


U 156       / przejdź do → U 156


U 157       / przejdź do → U 157


U 158       / przejdź do → U 158


U 159       / przejdź do → U 159


U 160       / przejdź do → U 160


U 161       / przejdź do → U 161


U 162       / przejdź do → U 162
Rozpoczęcie budowy 19.04.1940. Przyjęcie do służby (podniesienie bandery) 09.09.1941.
Zatopiony 03.09.1942, na północny wchód od Trynidadu, bomby głębinowe, brytyjskie niszczyciele ”Vimy”, ”Pathfinder” i ”Quentin”.

U 163       / przejdź do → U 163


U 164       / przejdź do → U 164


U 165       / przejdź do → U 165


U 166       / przejdź do → U 166


U 171       / przejdź do → U 171


U 172       / przejdź do → U 172


U 173       / przejdź do → U 173


U 174       / przejdź do → U 174


U 175       / przejdź do → U 175


U 176       / przejdź do → U 176


U 501       / przejdź do → U 501


U 502       / przejdź do → U 502


U 503       / przejdź do → U 503


U 504       / przejdź do → U 504


U 505       / przejdź do → U 505


U 506       / przejdź do → U 506


U 507       / przejdź do → U 507


U 508       / przejdź do → U 508


U 509       / przejdź do → U 509


U 510 / Francja: Bouan       / przejdź do → U 510


U 511       / przejdź do → U 511


U 512       / przejdź do → U 512


U 513       / przejdź do → U 513


U 514       / przejdź do → U 514

Zatopiony 08.07.1943, na północny wschód od Cape Finisterre, Hiszpania, samolot brytyjski.

U 515       / przejdź do → U 515


U 516       / przejdź do → U 516


U 517       / przejdź do → U 517


U 518       / przejdź do → U 518


U 519       / przejdź do → U 519


U 520       / przejdź do → U 520


U 521       / przejdź do → U 521
Rozpoczęcie budowy 03.07.1942. Gotowy 03.06.1942.
Zatopiony 02.06.1943, Północny Atlantyk, na południowy wschód od Baltimore, amerykański okręt patrolowy PC-565, bomby głębinowe.

U 522       / przejdź do → U 522


U 523       / przejdź do → U 523


U 524       / przejdź do → U 524


© 1998-2024, Jurek
Strona może używać informacji przechowywanych w pikach cookies w celach identyfikacji sesji użytkownika, analizy statystycznej oraz przechowywania informacji o logowaniu i korzystaniu z zastrzeżonych zasobów. Pliki cookies mogą stosować zewnętrzne systemy rekamowe zamieszczone na stronie. Rodzaj informacji przechowywanych w tych plikach możliwy jest do analizy przez ich podgląd w przeglądarce internetowej. Jeżeli zasady funkcjonowania pików tego typu może narazić Twoją prywatność możesz wyłączyć zapisywanie tych plików na dysku w ustawieniach przeglądarki, użyć dodatkowych programów i skryptów blokujących te pliki lub zrezygnować z korzystania z tego serwisu. Sposób podglądu, edycji i usuwania cookies zależny jest od rodzaju przeglądarki - zapoznaj się z funkcjonowaniem tych opcji lub poproś o pomoc twórcę programu.