typ, okręt | ML 1074 , typ 72ft HDML |
wyporność | standardowa 46 ts |
długość | całkowita 32,6 m |
szerokość | 4,9 m |
zanurzenie | 1,7 m |
moc maszyn | 600 KM |
prędkość | maksymalna 12 w. |
zasięg | 2000 Mm - 11 w. |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | 1943: 1x47, 1x20 pl, 2 km pl, 8 bg |
załoga | 14 osób |
inne | brak |
Wyporność - standardowa 46 ts, standardowa 54 ts.
Wymiary - długość całkowita 32,6 m, szerokość 4,9 m, zanurzenie 1,7 m.
Napęd - 2 Diesle Gardner, 600 KM, 2 śruby, 2 stery.
Paliwo - olej napędowy, pełny zapas paliwa 6,2 t.
Osiągi - prędkość maksymalna 12 w., zasięg 2000 Mm przy 11 w., 1000 Mm przy 12 w.
Uzbrojenie - 1×47, 2 km pl (2xI), 8 bomb głębinowych.
Od 1943: 1×47, 1×20 pl, 2 km pl, 8 bomb głębinowych.
Od 1945: 1×47, 1×20 pl, 4 km pl (2xII), 8 bomb głębinowych.
Załoga - 14 osób.
1)
Dane w układzie tabelarycznym2)
Brytyjski typ „72ft HDML” | ||
---|---|---|
Wyporność | standardowa - 46 ts; standardowa - 54 ts | |
Wymiary | 32,6(całkowita)x4,9×1,7 m | |
Napęd | 1074 i 1125 | 2 Diesle Gardner, 600 KM, 2 śruby; 2 stery |
1129 i 1161 | 2 Diesle Thornycroft, 520 KM, 2 śruby; 2 stery | |
1321-1329 | 2 Diesle Buda Lanova, 600 KM, 2 śruby; 2 stery | |
1338-1347 i 1352-1359 | 2 Diesle Hercules, 960 KM, 2 śruby; 2 stery | |
Osiągi | 1125 i 1161 | prędkość - 11 w; zasięg - 2000 Mm przy 10 w; 1000 Mm przy 11 w; pełny zapas paliwa - 6,2 t oleju napędowego |
1074, 1125 i 1321-1329 | prędkość - 12 w; zasięg - 2000 Mm przy 11 w; 1000 Mm przy 12 w; pełny zapas paliwa - 6,2 t oleju napędowego | |
1338-1347 i 1352-1359 | prędkość - 12,5 w; zasięg - 2000 Mm przy 11 w; 1000 Mm przy 12 w; pełny zapas paliwa - 6,2 t oleju napędowego | |
Uzbrojenie | 1×47, 2 km plot (2xI), 8 bomb głębinowych | |
od 1943 | 1×47, 1×20 plot, 2 km plot, 8 bomb głębinowych | |
od 1945 | 1×47, 1×20 plot, 4 km plot (2xII), 8 bomb głębinowych | |
Załoga | 14 osób |
nazwa | stocznia | zamówiony | ukończony | sprzedany |
---|---|---|---|---|
ML 1074 | Berthon Boat, Lymington, Dorset, Wielka Brytania | 14.09.1940 | 1942 | 24.01.1948 |
ML 1125 | Pembroke Dockyard, Pembroke, Wielka Brytania | 30.05.1941 | 28.04.1942 | 1944 |
ML 1129 | John Thornycroft & Co. Ltd., Hampton, Wielka Brytania | 23.04.1942 | 10.12.1947 | |
ML 1161 | Sittinbourne Shipbuilding Co., Kent, Wielka Brytania | 08.1942 | 10.12.1947 | |
ML 1321 | Purdon & Featherstone, Hobart, Australia | 27.06.1942 | 11.11.1943 | 07.1971 |
ML 1322 | 17.01.1944 | 1958 | ||
ML 1323 | Mac Farland, Adelaide, Australia | 21.01.1944 | 21.06.1956 | |
ML 1324 | 12.06.1944 | po 1982 | ||
ML 1325 | Jack Lauceston, Tasmania | 04.11.1943 | po 1992 | |
ML 1326 | 19.01.1944 | 1958 | ||
ML 1327 | Mac Farland, Adelaide, Australia | 24.05.1943 | 29.05.1944 | 1958 |
ML 1328 | 16.01.1945 | 1958 | ||
ML 1329 | 14.06.1944 | 1958 | ||
ML 1338 | Leek, New Jersey, USA | 30.06.1942 | 31.05.1944 | 1949 |
ML 1339 | 15.06.1944 | 1949 | ||
ML 1340 | Thornsen, Elsworth, Maine, USA | 12.05.1944 | 1949 | |
ML 1341 | 01.12.1944 | 1949 | ||
ML 1342 | 24.07.1944 | 1949 | ||
ML 1343 | 03.10.1944 | 1949 | ||
ML 1344 | Truscott, St. Joseph, Michigan, USA | 09.1945 | 1949 | |
ML 1345 | 05.1945 | 1949 | ||
ML 1346 | 06.01.1945 | 1949 | ||
ML 1347 | 31.12.1944 | 1949 | ||
ML 1352 | Freeport Shipyard, Long Island, USA | 12.05.1944 | 1949 | |
ML 1353 | 18.10.1944 | 1949 | ||
ML 1354 | 11.12.1944 | 1949 | ||
ML 1355 | 11.12.1944 | 1949 | ||
ML 1356 | 20.12.1944 | 1949 | ||
ML 1357 | 04.11.1944 | 1949 | ||
ML 1358 | 21.10.1944 | 1949 | ||
ML 1359 | 22.09.1944 | 1949 |
LOSY:
„ML 1074” przejęty 07.10.1942 roku, eks-brytyjski „ML 1074”. Na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1074”. Sprzedany 24.01.1948 roku.
„ML 1125” przejęty 1943 roku, eks-brytyjski „ML 1125”. Na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1125”. W tym samym roku przekazany Indiom, gdzie pływał bez zmiany nazwy do 1947 roku kiedy to został sprzedany.
„ML 1129” przejęty 07.11.1942 roku, eks-brytyjski „ML 1129”. Na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1129”. Sprzedany 10.12.1947 roku.
„ML 1161” przejęty 09.01.1943 roku, eks-brytyjski „ML 1161”. Na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1161”. Sprzedany 10.12.1947 roku, pływał w dalszym ciągu jako jednostka marynarki handlowej pod nazwa „Los Negros”.
„ML 1321” na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1321”. W 1952 roku zmienił nazwę na „SDML 1321”, a od 1959 roku na „SDB 1321”. Sprzedany 07.1971 roku.
„ML 1322” na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1322”. W 08.1952 roku uszkodzony i nie naprawiony. Skreślony z list floty w roku następnym. Być może w 1958 roku sprzedany do Filipin, na części zamienne.
„ML 1323” na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1323”. W 1952 roku zmienił nazwę na „SDML 1323”. 21.06.1956 roku sprzedany do Iranu.
„ML 1324” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1324”. W 1952 roku zmienił nazwę na „SDML 1321”, a od około 1956 roku przeklasyfikowany i przemianowany na okręt szkolny „Nepean”. Skreślony z listy floty w 1982 roku.
„ML 1325” na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1325”. W 1952 roku zmienił nazwę na „SDML 1325” a od 1959 roku na „SDB 1325”. W latach 80-tych rozbrojony i przeklasyfikowany na tender, skreślony z listy floty około 1992 roku.
„ML 1326” na początku 1944 roku zmienił nazwę na „HDML 1326”. W latach 1950-1958 został wypożyczony przez Wielka Brytanię i pod nie zmienioną nazwą pełnił służbę w Hong Kongu. W 1958 roku zmienił nazwę na „SDML 1326”. Wkrótce został sprzedany Filipinom, gdzie służył bez zmiany nazwy.
„ML 1327” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1327”. W latach 1950-1958 został wypożyczony przez Wielka Brytanię i pod nie zmienioną nazwą pełnił służbę w Hong Kongu. W 1958 roku zmienił nazwę na „SDML 1327”. Wkrótce został sprzedany Filipinom, gdzie służył bez zmiany nazwy.
„ML 1328” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1328”. W latach 1950-1958 został wypożyczony przez Wielka Brytanię i pod nie zmienioną nazwą pełnił służbę w Hong Kongu. W 1958 roku zmienił nazwę na „SDML 1328”. Wkrótce został sprzedany Filipinom, gdzie służył bez zmiany nazwy.
„ML 1329” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1329”. W latach 1950-1958 został wypożyczony przez Wielka Brytanię i pod nie zmienioną nazwą pełnił służbę w Hong Kongu. W 1958 roku zmienił nazwę na „SDML 1329”. Wkrótce został sprzedany Filipinom, gdzie służył bez zmiany nazwy.
„ML 1338” przejęty pod koniec 1943 roku, eks-nowozelandzki „ML 1338”. Na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1338”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1339” przejęty pod koniec 1943 roku, eks-nowozelandzki „ML 1339”. Na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1339”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1340” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1340”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1341” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1341”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1342” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1342”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1343” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1343”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1344” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1344”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1345” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1345”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1346” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1346”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1347” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1347”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1352” przejęty pod koniec 1943 roku, eks-nowozelandzki „ML 1352”. Na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1352”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1353” przejęty pod koniec 1943 roku, eks-nowozelandzki „ML 1353”. Na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1353”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1354” przejęty pod koniec 1943 roku, eks-nowozelandzki „ML 1354”. Na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1354”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1355” przejęty pod koniec 1943 roku, eks-nowozelandzki „ML 1355”. Na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1355”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1356” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1356”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1357” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1357”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1358” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1358”. Sprzedany w 1949 roku.
„ML 1359” na początku 1944 roku (w trakcie budowy) zmienił nazwę na „HDML 1359”. Sprzedany w 1949 roku.
Tustira Dariusz - opracowanie własne