typ, okręt | typ brytyjski W Admiralicji |
wyporność | standardowa 1100 ts |
długość | całkowita 95,1 m |
szerokość | 9,0 m |
zanurzenie | 2,6 m |
moc maszyn | 47 000 KM |
prędkość | 34 w |
zasięg | 3500 Mm - 15 w |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | 1940: 4x102, 1x76 pl, 2x20 pl, 4x13 pl, 3 wt 533, bg |
załoga | 134 osoby |
inne | brak |
Wyporność - standardowa 1100 ts.
Wymiary - długość całkowita 95,1 m, szerokość 9,0 m, zanurzenie 2,6 m.
Napęd - 2 turbiny parowe Brown-Curtis, 47 000 KM, 3 kotły Yarrow, 2 śruby.
Paliwo - mazut, normalny zapas paliwa 367 t.
Osiągi - prędkość 34 w., zasięg 3500 Mm przy 15 w., zasięg 1800 Mm przy 18 w.
Uzbrojenie - 4×102 L/45(4xI), 1×40 plot, 4×13 plot (1xIV), 6 wt 533 (2xIII, pokładowe), bg.
Od 1940: 4×102, 1×76 plot, 2×20 plot (2xI), 4×13 plot, 3 wt 533 (1xIII, pokładowe), bg (zapas: 33 bomby)
Załoga - 134 osoby.
1)
Dane w układzie tabelarycznym2)
Brytyjski typ „W” (wersja Admiralicji) | ||
---|---|---|
Wyporność | standardowa - 1100 ts | |
Wymiary | 95,1 (całkowita)x9,0x2,6 m | |
Napęd | 2 turbiny parowe Brown-Curtis, 47000 KM, 3 kotły Yarrow, 2 śruby | |
Osiągi | prędkość - 34 w; zasięg - 3500 Mm przy 15 w; 1800 Mm przy 18 w; 900 Mm przy 32 w; normalny zapas paliwa - 367 t mazutu | |
Uzbrojenie | 4×102 L/45(4xI), 1×40 plot, 4×13 plot (1xIV), 6 rur torpedowych 533 (2xIII, pokładowe), bomby głębinowe | |
od 1940 | 4×102, 1×76 plot, 2×20 plot (2xI), 4×13 plot, 3 rury torpedowe 533 (1xIII, pokładowe), bomby głębinowe (zapas: 33 bomby) | |
Załoga | 134 osoby |
nazwa | nr takt. | stocznia | rozpoczęty | wodowany | ukończony |
---|---|---|---|---|---|
Voyager | D 31 | A. Stephen, Glasgow, Wielka Brytania | ? | 08.05.1917 | 1918 |
Waterhen | D 22 | Palmers Shipbuilding & Iron Co. Ltd, Hebburn-on-Tyne, Wielka Brytania | ? | 03.09.1917 | 1917 |
LOSY:
„Voyager” przejęty 10.1933 roku eks-brytyjski „Voyager”. W 1940 roku zmienił nr taktyczny na I 61. 23.09.1942 roku w rejonie Timoru (Indonezja) ciężko uszkodzony przez samoloty japońskie w czasie osłony ewakuacji ludności, ponieważ nie było możliwości uratowania okrętu, wyrzucił się na brzeg.
„Waterhen” przejęty 10.1933 roku eks-brytyjski „Waterhen”. W 1940 roku zmienił nr taktyczny na I 22. 29.06.1941 roku ciężko uszkodzony na Morzu śródziemnym przez włoskie i niemieckie samoloty, zatonął w dniu następnym w rejonie Sollum.
Tustira Dariusz - opracowanie własne