typ, okręt | typ Buenos Aires |
wyporność | 1980 ts pełna |
długość | 98,5 m całkowita |
szerokość | 10,6 m |
zanurzenie | 2,6/3,3 m |
moc maszyn | 34 000 KM |
prędkość | 35,5 w |
zasięg | 6 000 Mm przy 15 w |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | 4×120, 8 km plot, 8 wt 533 |
załoga | 160 osób |
inne | brak |
Niszczyciel. Zbliżony do typu brytyjskiego G.
Wyporność - standardowa 1375 ts; pełna 1980 ts.
Wymiary - długość 98,5 m (całkowita), 97,6 m (linia wodna), szerokość 10,6 m, zanurzenie 2,6/3,3 m.
Napęd - 2 turbiny parowe Parsons, moc 34 000 KM, 3 kotły Yarrow, 2 śruby.
Paliwo - mazut, normalny zapas paliwa 450 t.
Osiągi - prędkość maksymalna 35,5 w, zasięg 6 000 Mm przy 15 w.
Uzbrojenie - 4×120 L/50 (4×I), 8 km plot (2×IV), 8 wt 533 (2×IV, pokładowe), 2 wbg.
Załoga - 160 osób.
1)
Dane w układzie tabelarycznym2)
Typ „Buenos Aires” (zbliżony do brytyjskiego typu „G”) | |
---|---|
Wyporność | standardowa - 1375 ts; pełna - 1980 ts |
Wymiary | 98,5 (całkowita); 97,6 (linia wodna) × 10,6 × 2,6/3,3 m |
Napęd | 2 turbiny parowe Parsons, 34000 KM, 3 kotły Yarrow, 2 śruby |
Osiągi | prędkość - 35,5 w; zasięg - 6 000 Mm przy 15 w; normalny zapas paliwa - 450 t mazutu |
Uzbrojenie | 4×120 L/50 (4×I), 8 km plot (2×IV), 8 rur torpedowych 533 (2×IV, pokładowe), 2 wyrzutnie bomb głębinowych |
Załoga | 160 osób |
nazwa | nr takt. | stocznia | rozpoczęte | wodowane | ukończone |
---|---|---|---|---|---|
Buenos Aires | E 6 | Vickers-Armstrong, Barrow-in-Furness, Wielka Brytania | 1936 | 21.09.1937 | 1938 |
Corrientes | E 8 | 1936 | 21.09.1937 | 1938 | |
Entre Rios | E 7 | 1936 | 21.09.1937 | 1938 | |
Misiones | E 11 | Camell Laird & Co., Birkenhead, Wielka Brytania | 1936 | 23.09.1937 | 1938 |
Santa Cruz | E 12 | 1936 | 03.11.1937 | 1938 | |
San Juan | E 9 | John Brown & Co., Clydebank, Wielka Brytania | 1936 | 24.06.1937 | 1938 |
San Luis | E 10 | 1936 | 24.08.1937 | 1938 |
LOSY:
„Buenos Aires” zamówiony w 1934 roku, w 1952 roku otrzymał nr taktyczny D 6. Modernizowany w 1956 roku, w 1970 roku został rozbrojony, wycofany ze służby w 1971 roku i złomowany w latach następnych.
„Corrientes” zamówiony w 1934 roku, 03.10.1941 roku zatonął w wyniku kolizji z argentyńskim ciężkim krążownikiem „Almirante Brown”.
„Entre Rios” zamówiony w 1934 roku, w 1952 roku otrzymał nr taktyczny D 7. Modernizowany w 1956 roku, w 1972 roku został rozbrojony, wycofany ze służby w 1973 roku i złomowany w latach następnych.
„Misiones” zamówiony w 1934 roku, w 1952 roku otrzymał nr taktyczny D 11. Modernizowany w 1956 roku, w 1970 roku został rozbrojony, wycofany ze służby 03.05.1971 roku i złomowany w latach następnych.
„San Juan” zamówiony w 1934 roku, w 1952 roku otrzymał nr taktyczny D 9. Modernizowany w 1956 roku, w 1972 roku został rozbrojony, wycofany ze służby w 1973 roku i złomowany w latach następnych.
„San Luis” zamówiony w 1934 roku, w 1952 roku otrzymał nr taktyczny D 10. Modernizowany w 1956 roku, w 1970 roku został rozbrojony, wycofany ze służby 03.05.1971 roku i złomowany w latach następnych.
„Santa Cruz” zamówiony w 1934 roku, w 1952roku otrzymał nr taktyczny D12. Modernizowany w 1956 roku, w 1971 roku został rozbrojony, wycofany ze służby w 1973 roku i złomowany w latach następnych.
Tustira Dariusz - opracowanie własne