typ, okręt | typ Cervantes (przed 1945) |
wyporność | 2087 ts pełna |
długość | 101,5 m całkowita |
szerokość | 9,6 m |
zanurzenie | 3,2/3,5 m |
moc maszyn | 42 000 KM |
prędkość | 36 w |
zasięg | 4 500 Mm przy 14 w |
opancerzenie | - |
uzbrojenie | 5×120, 1×76 plot, 6 wt 533 |
załoga | 160 osób |
inne | brak |
Hiszpański typ Churruca. Niszczyciel. Od 1952 przeklasyfikowane na niszczyciele eskortowe.
Wyporność - standardowa 1522 ts, pełna 2087 ts. Od ~1945: standardowa 1522 ts, pełna 2072 ts.
Wymiary - długość całkowita 101,5 m, szerokość 9,6 m, zanurzenie 3,5 m.
Napęd - 2 turbiny parowe Parsons, moc 42 000 KM, 4 kotły Yarrow, 2 śruby.
Paliwo - normalny zapas paliwa 540 t mazutu.
Osiągi - prędkość maksymalna 36 w1), zasięg 4 500 Mm przy 15 w.
Uzbrojenie - 5×120 L/45 (5×I), 1×76 plot, 4 km plot (2×II), 6 wt 533 (2×III, pokładowe), 2 mbg. Od ~1945: 4×120 L/45 (4×I), 6×40 plot (3×II), 6 wt 533, 2 mbg.
Załoga - 160 osób2).
3)
Dane w układzie tabelarycznym4)
Typ „Cervantes” (hiszpański typ „Churruca”) | ||
---|---|---|
Wyporność | standardowa - 1522 ts; pełna - 2087 ts | |
od ~1945 | standardowa - 1522 ts; pełna - 2072 ts | |
Wymiary | 101,5 (całkowita) × 9,6 × 3,2/ 3,5 m | |
Napęd | 2 turbiny parowe Parsons, 42 000 KM, 4 kotły Yarrow, 2 śruby | |
Osiągi | prędkość - 36 w; zasięg - 4 500 Mm przy 14 w; normalny zapas paliwa - 540 t mazutu | |
na próbach | prędkość - 39,4 w | |
od ~1945 | prędkość - 32 w | |
Uzbrojenie | 5×120 L/45 (5×I), 1×76 plot, 4 km plot (2×II), 6 rur torpedowych 533 (2×III, pokładowe), 2 miotacze bomb głębinowych | |
od ~1945 | 4×120 L/45 (4×I), 6×40 plot (3×II), 6 rur torpedowych 533, 2 miotacze bomb głębinowych | |
Załoga | 160 osób | |
od ~1945 | 175 osób |
nazwa | nr takt. | stocznia | rozpoczęte | wodowane | ukończone |
---|---|---|---|---|---|
Cervantes | E 1 | S.E.C., Cadiz, Hiszpania | 1923 | .06.1925 | 1927 |
Juan de Garay | E 2 | 1923 | 02.11.1925 | 1927 |
LOSY:
„Cervantes” zakupiony w stanie nie ukończonym w 1927 roku, eks-hiszpański „Churruca”, w 1952 roku przeklasyfikowany na niszczyciel eskortowy, potrzymał nr taktyczny D 1. Wycofany ze służby 24.06.1961 roku, złomowany w latach 60-tych.
„Juan de Garay” zakupiony w stanie nie ukończonym w 1927 roku, eks-hiszpański „Alcala Galiano”,
w 1952 roku przeklasyfikowany na niszczyciel eskortowy (pełnił też rolę okrętu szkolnego), otrzymał nr taktyczny D 2. Wycofany ze służby 25.03.1960 roku, złomowany w latach 60-tych.
Tustira Dariusz - opracowanie własne - szablon - tabela danych - szablon tabeli - spis floty