typ, okręt | Rivadavia |
wyporność | 28 000 ts standard |
długość | 181,3 m całkowita |
szerokość | 30,0 m |
zanurzenie | 8,5 m |
moc maszyn | ~45 000 KM |
prędkość | 22,5 w |
zasięg | 8 500 Mm przy 10 w |
opancerzenie | 38-305 |
uzbrojenie | 12×305, 12×152, 4×76 plot, 2 wt 533 |
załoga | 1215 osób |
inne | brak |
Pancernik (okręt liniowy).
Wyporność - Moreno standardowa 27 700 ts, pełna - 31 000 ts, Rivadavia standardowa - 28000 ts; pełna - 30000 ts.
Wymiary - długość całkowita 181,3 m, długość na linii wodnej 178,3 m, szerokość 30,0 m, zanurzenie 8,5 m.
Napęd - 3 turbiny parowe Curtiss o mocy ~45 000 KM, 18 kotłów Babcock & Wilcox, 3 śruby, 1 ster.
Paliwo - mazut, normalny zapas paliwa 3 600 t.
Osiągi - prędkość 22,5 w; zasięg 8 500 Mm przy 10 w.
Opancerzenie - burty 102-279 mm; pokład 38 + 76 mm; artyleria głównej: wieże 76-305 mm, barbety 305 mm; artyleria średnia 152 mm; stanowisko dowodzenia 229-305 mm.
Uzbrojenie - 12×305 L/50 (6×II), 12×152 L/50 (12×I), 4×76 plot (4×I), 2 rury torpedowe 533 (2×I dziobowe, podwodne). Od ~1940: 12×305, 12×152, 4×76 plot, 4×40 plot (4×I), 2 rury torpedowe 533.
Załoga - 1215 osób.
1)
Dane w układzie tabelarycznym2)
Typ „Rivadavia”. | ||
---|---|---|
Wyporność | Moreno | standardowa - 27 700 ts; pełna - 31 000 ts |
Rivadavia | standardowa - 28000 ts; pełna - 30000 ts | |
Wymiary | 181,3 (całkowita); 178,3 (linia wodna) × 30,0 × 8,5 m | |
Napęd | 3 turbiny parowe Curtiss, ~45000 KM, 18 kotłów Babcock & Wilcox, 3 śruby, 1 ster | |
Osiągi | prędkość - 22,5 w; zasięg - 8 500 Mm przy 10 w; normalny zapas paliwa - 3 600 t mazutu | |
Uzbrojenie | 12×305 L/50 (6×II), 12×152 L/50 (12×I), 4×76 plot (4×I), 2 rury torpedowe 533 (2×I dziobowe, podwodne) | |
od ~1940 | 12×305, 12×152, 4×76 plot, 4×40 plot (4×I), 2 rury torpedowe 533 | |
Pancerz | burty 102-279; pokład 38 + 76; artyleria głównej: wieże 76-305, barbety 305; artyleria średnia 152; stanowisko dowodzenia 229-305 | |
Załoga | 1215 osób |
Uwaga: dane po modernizacji.
nazwa | stocznia | rozpoczęte | wodowane | ukończone | modernizacja |
---|---|---|---|---|---|
Moreno | New York Shipbuilding Co., Camden, New York, USA | 09.07.1910 | 23.09.1911 | 03.1915 | 1924-1925, USA |
Rivadavia | 25.05.1910 | 26.08.1911 | 10.12.1914 |
LOSY:
„Moreno” zamówiony w 1909 roku, skreślony z listy floty 01.02.1957 roku, sprzedany 08.02.1957 roku i złomowany w Japonii.
„Rivadavia” zamówiony w 1909 roku, skreślony z listy floty w 1956 roku, sprzedany 08.02.1957 roku i złomowany od 05.1957 w USA.
Tustira Dariusz - opracowanie własne